3 Ocak 2021 Pazar

2020 Yılında Okuduğum Kitaplar

2020 Yılında Okuduğum Kitaplar

Herkese merhaba. Normalde yılın dökümünü o yıl bitmeden yaparım ama 2020’de bütün yazıları yetiştiremedim. Bazıları bu seneye kaldı. Önümüzdeki günlerde 2020’yi konuşmaya devam edeceğim.

2019 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2018 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz

2017 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2016 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2015 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2014 yılında okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.

2020’de 52 kitap okudum. Yani haftada bir kitap bitirdim. Hedefim 50 kitap olduğu için okuma hedefime ulaştım. Toplam 11.917 sayfa okudum. Kitap ortalaması 229 sayfa. Geçen senelere göre daha az. Buradan hedefimi tamamlamak için ince kitaplar seçtiğim anlaşılıyor 😄

Okuduğum kitapların 26’sı Türk, 26’sı yabancı yazarlara ait. Bunu şimdi fark ettim. Uğraşsam böyle eşit çıkmazdı.

Yine okuduğum kitapların 30’unu erkek yazarlar, 21’ini kadın yazarlar, 1’ini de erkek-kadın yazarlar beraber yazmış.

En çok okuduğum 5 yayınevi:

1. Yapı Kredi Yayınları 10 kitap

2. Pegasus Yayınları 9 kitap

3. Türkiye İş Bankası Yayınları 7 kitap

4. Can Yayınları 5 kitap

5. Destek Yayınları 4 kitap

En çok kitabını okuduğum ilk 3 yazar Candace Camp, Elizabeth Hoyt ve William Shakespeare. Üç yazardan da dörder kitap okumuşum.

Bloguma henüz bütün kitapların yorumunu girmedim ama yazdıklarımı buraya ekliyorum. Diğerlerini de yazdıkça ekleyeceğim. Kitabın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma gidebilirsiniz. 

En beğendiğim 10 kitap listesi ise önümüzdeki günlerde bloğumda olacak.

Sizin için 2020 nasıl geçti? İstediğiniz kadar kitap okuyabildiniz mi yoksa performansınızdan memnun değil misiniz? 2021 okuma hedefinizi belirlediniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum. Ben 2021 için kendime 75 kitap hedefi koydum. Tabii daha fazlası olursa ne mutlu. 😊 Yeni yazılarda görüşmek üzere… 

 

YAZAR ADI

KİTAP ADI

YAYINEVİ

CAHİT SITKI TARANCI

OTUZ BEŞ YAŞ

CAN YAYINLARI

DANIEL GLATTAUER

POYRAZA ÇARE/PENCEREMDE KUZEY RÜZGÂRI

DESTEK YAYINLARI

ARZU UÇAR

BİR KÜÇÜK DELİLİK

İTHAKİ YAYINLARI

DANIEL GLATTAUER

POYRAZA ÇARE/DALGALARIN YEDİNCİSİ

DESTEK YAYINLARI

RÖVŞEN ABDULLAOĞLU

ZOR OLSA DA HAYAT DEVAM EDİYOR

DESTEK YAYINLARI

SHARON M. DRAPER

İÇİMDEKİ ÇOCUK

TİMAŞ YAYINLARI

ATİLLA BÜYÜKGEBİZ

ÇOCUKLUK BİTMESİN

HAYY KİTAP

ÖZDEMİR ASAF

YALNIZLIK PAYLAŞILMAZ

YAPI KREDİ YAYINLARI

HÜSEYİN NİHAL ATSIZ

RUH ADAM

ÖTÜKEN YAYINLARI

SABAHATTİN ALİ

MARKOPAŞA YAZILARI VE ÖTEKİLER

YAPI KREDİ YAYINLARI

FERİT EDGÜ

DO SESİ

SEL YAYINLARI

REŞAT NURİ GÜNTEKİN

TANRI MİSAFİRİ

İNKILAP YAYINLARI

AYŞE AYHAN

ÜÇ YAPRAKLI YONCA

PAROLA YAYINLARI

WILLIAM SHAKESPEARE

KRAL LEAR

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ERICH KASTNER

KUAFÖRDEKİ DOMUZ VE BAŞKA ÖYKÜLER

CAN YAYINLARI

YAŞAR KEMAL

BUGÜNLERDE BAHAR İNDİ

YAPI KREDİ YAYINLARI

BETH PETTILLO

JANE AUSTEN HAYATIMI MAHVETTİ

PEGASUS YAYINLARI

TOLSTOY

ÜÇ ÖLÜM

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

WILLIAM SHAKESPEARE

KISASA KISAS

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

PAUL MAAR

SAMS'IN DÖNÜŞÜ-SAMS'IN MACERALARI 2

CAN YAYINLARI

CEMAL SÜREYA

ÜSTÜ KALSIN

YAPI KREDİ YAYINLARI

NAZIM HİKMET

HENÜZ VAKİT VARKEN

YAPI KREDİ YAYINLARI

EDİP CANSEVER

GELMİŞ BULUNDUM

YAPI KREDİ YAYINLARI

AYFER TUNÇ

SUZAN DEFTER

CAN YAYINLARI

MURAT MENTEŞ

DERDE DEVA RANDEVU 1

APRİL YAYINCILIK

CANDACE CAMP

AŞK ENGEL TANIMAZ

PEGASUS YAYINLARI

SERGE BRAMLY

YATAK ODASINDAKİ TERÖR

EVEREST YAYINLARI

CANDACE CAMP

SÖZ DİNLEMEZ KALBİM

PEGASUS YAYINLARI

ECE TEMELKURAN

DEVİR

CAN YAYINLARI

CANDACE CAMP

AŞK HİÇ BİTMEZ

PEGASUS YAYINLARI

İLHAN BERK

BİR YERYÜZÜ TANIĞI

YAPI KREDİ YAYINLARI

CANDACE CAMP

KALP ASLA UNUTMAZ

PEGASUS YAYINLARI

ECE AYHAN

ŞİİRİMİZ MOR KÜLHANİDİR ABİLER

YAPI KREDİ YAYINLARI

WILLIAM SHAKESPEARE

FIRTINA

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ORHAN KEMAL

GURBET KUŞLARI

EVEREST YAYINLARI

JULİA QUİNN

BENİ ÖPTÜĞÜN GECE

EPSİLON YAYINLARI

TOMRİS UYAR

METAL YORGUNLUĞU

YAPI KREDİ YAYINLARI

YAŞAR KEMAL

ÇAKIRCALI EFE

YAPI KREDİ YAYINLARI

LİNDA HOWARD

BAY MÜKEMMEL

DOĞAN KİTAP

ADALET AĞAOĞLU

ÖLMEYE YATMAK

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

WILLIAM SHAKESPEARE

JULIUS CAESAR

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

YEŞİM TÜRKÖZ

BÜYÜ DÜKKÂNI

EPSİLON YAYINLARI

SABRİNA JEFFRİES

ÖYLE BİR GECEYDİ Kİ

EPSİLON YAYINLARI

TUĞBA SARIHÜNAL

ARKADAŞLAR EV HALİM

DESTEK YAYINLARI

ELİZABETH HOYT

GÜNAHKÂR ÂŞIK

PEGASUS YAYINLARI

VİCTOR HUGO

BİR İDAM MAHKÛMUNUN SON GÜNÜ

TÜRKİYE İŞ BANKASI YAYINLARI

ELİZABETH HOYT

BANA AŞKINI SÖYLE

PEGASUS YAYINLARI

DR. BRUCE D. PERRY-MAİA SZALAVİTZ

KÖPEK GİBİ BÜYÜTÜLMÜŞ ÇOCUK

KORİDOR YAYINLARI

SEZGİN KAYMAZ

BUGÜN BİZE KİM GELDİ

APRİL YAYINCILIK

REŞAT NURİ GÜNTEKİN

ANADOLU NOTLARI 1-2

İNKILAP YAYINLARI

ELİZABETH HOYT

SENİ KALBİME YAZDIM

PEGASUS YAYINLARI

ELİZABETH HOYT

YABANİ ÂŞIK

PEGASUS YAYINLARI

 


16 yorum:

  1. Benim açımdan da kötü geçen bir yıl oldu kitaplar konusunda. Geçen seneye göre İngilizce kitap okumam yarıya düşmüş, bu sene İngilizce'ye ağırlık vereceğim. Bol kitaplı geçen bir yıl olsun😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Umarım. İngilizce okumaya ağırlık vermen iyi fikir. Böylece dilin gerilememiş olur. Hem bize güzel kitaplar tanıtmış olursun :-)

      Sil
  2. Şule abla istikrarlı bir şekilde listeler ve analizler yapmana bayılıyorum. ben hiç böyle değilim inşallah biraz ilham alırım senden :)
    benim de okuduğum 2 kitap var listede Zor olsa da hayat devam ediyor ve Bir idam mahkumunun son günü. bazıları da okuma listemde mevcut umarım ben de okurum. 2021 çok daha verimli geçsin hepimiz için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      umarım canım. 2021'de ben de daha fazla kitap okumak istiyorum. Yıl kitaplar açısından verimli başladı. Umarım böyle devam eder.

      Sil
  3. Ne kadar güzel böyle yılı raporlamak. Tebrik ederim. Güzel kitaplar okumuşsunuz bazıları benim de listem de ama hiç okuduğum kitap yok. Bu aralar çok az okuyorum malesef. Böyle yıl sonu yazıları görünce okuma isteği geliyor ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur,
      teşekkürler. Bu tarz istatistikler çıkarmayı çok seviyorum. Bloglar insanın kitap okuma hevesini artırıyor gerçekten. Ben de daha fazla okumak istiyorum. 2021 kitaplarla dolu bir yıl olsun :-)

      Sil
  4. Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk almak isteyip de henüz alamadığım bir kitap. Çok güzel kitaplar okumuşsunuz. Umarım bu sene ben de hedefime ulaşırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk benim de uzun zamandır okuma listemdeydi. Etkileyici bir kitaptı. Anlatılanların gerçekten yaşandığını bilince insan daha çok etkileniyor.

      Sil
  5. 2020 çok da verimli geçmedi abla ama 2021 için umutlarım yüksek :D Güzel bir yıl geçirmişsin. Umarım daha güzel olacaktır 2021.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      ben de öyle umuyorum. 2021 çok daha güzel olacak. İyi düşünelim iyi olsun :-)

      Sil
  6. Bu yıl da keyifli okumalar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://adadenizi.blogspot.com/
      çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  7. Tebrik ederim canım, nasıl özeniyorum nasıl kıskanıyorum bir bilsen. Ben beceremiyorum zamanı yönetmeyi senin gibi. 20 kitabı geçmez herhalde okuduklarım bu sene. Bakalım 2021’den umutluyum ama her konuda 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Eren,
      2021'den hepimiz umutluyuz. İnşallah bizi hayal kırıklığına uğratmaz :-)

      Sil
  8. Keşke ben de dolu dolu şunları okudum diyebilseydim geçen yıla dair. Ama bir elin parmaklarını geçmezler. Umarım bu yıl daha gayretli ve planlı bir şekilde okumalar yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamkarga,
      umarım. Her zaman istediğimiz kadar okuyamıyoruz. Bu sene bol kitaplı bir yıl geçiririz inşallah :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...