5 Ocak 2021 Salı

Fakir Baykurt Alışverişim

Fakir Baykurt Alışverişim

Herkese merhaba. Elimde okunacak çok kitap olduğu için yeni kitap almamaya çalışıyorum. Bunu çoğunlukla başaramıyorum ama geçen sene on ay boyunca kitap almamayı başarmıştım. Sonra kasım ve aralık ayında o kadar çok kitap aldım ki o on ayın pek anlamı kalmadı 😐 Yine de moralimi bozmak istemiyorum çünkü aldığım kitaplarda hep yüksek oranda indirimler vardı. Onları kaçırmamak için alışveriş yaptım yoksa artık canımın kitap alma isteğini bastırabiliyorum.

Geçen ay Pegasus Alışverişimi ve Kitap Sepeti Alışverişimi bloğuma yazmıştım. Aralık ayında iki kitap alışverişim daha oldu. Onları da ileride hatıra olsun diye bloğuma yazmak istedim. Ondan sonra umuyorum yine uzun bir süre kitap almayacağım.

Fakir Baykurt’tan sadece bir kitap okudum: Eşekli Kütüphaneci (kitabın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumumu okuyabilirsiniz). Sevdiğim bir kitap oldu. O günden sonra yazarın başka kitaplarını da okumak istedim ama elimde yoktu. Yeni kitabını almadım çünkü kitapları biraz pahalıydı ve fazla indirim yapılmıyordu. İşte aralık ayında yazarın bütün kitaplarını basan Literatür Yayınevi, yazarın kitaplarında %45-%55 arasında indirim yapınca bu fırsatı kaçırmak istemedim çünkü normalde %30’dan fazla indirim yaptıklarını görmemiştim. Bu nedenle aşağıdaki kitapları aldım.

Fakir Baykurt Alışverişim
Yazarın otobiyografi kitaplarını Sevgili Pınar’ın okumalarında görmüş ve okumayı çok istemiştim. %53 indirimle bütün seti aldım. Kitapları çok merak ediyorum ama bir süre okumayacağım. Önce yazarın kitaplarından daha çok okuma yapmak istiyorum.

Fakir Baykurt Alışverişim
Yılanların Öcü Türk klasiklerinden biri. Bir üçlemenin ilk kitabı olduğunu bilmiyordum. Bu üçleme de %45 indirimliydi. Aldıklarım arasında önce bu seriden başlayacağım okumaya.

Diğer seri hakkında hiçbir bilgim yok ama %55 indirimi görünce kaçırmak istemedim. Aslında yayınevi yazarın bütün romanlarını ve bütün öykülerini set halinde satıyor ama bende yazarın bir romanı bir de öykü kitabı var. Bu yüzden o setlerden almak istemedim. Daha küçük kitap setlerini aldım.

Fakir Baykurt Alışverişim
Yayınevi Mine Kırıkkanat’tan Destina romanını hediye olarak koymuş. Yazarı daha önce okumamıştım, bu kitabıyla tanışacağım.

Bütün alışveriş 307 lira tuttu. Kitaplar bir kolinin içinde hasarsız olarak elime geçtiler. Bundan sonra yazarın kitabını almak istersem kitap sitelerini değil yayınevinin kendi sitesini kullanacağım. Bu arada benim yararlandığım indirimler devam ediyor. Siz de incelemek isterseniz LiteratürYayınevi’nin sitesine bakabilirsiniz.

Siz daha önce Fakir Baykurt okudunuz mu? Okumak istiyor musunuz? En sevdiğiniz kitabı hangisi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

17 yorum:

  1. Nilüfer Belediyes Kütüphanelerinde 2020 yılı Fakir Baykurt yılıydı , ben hiç okumadım yazarı ama 2021 de mutlaka okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      ne güzel. Bu sene ben de yazarla iyice kaynaşmayı umuyorum.

      Sil
  2. Daha önce Fakir Baykurt okumadım, yazınızı okuduktan sonra okumak istiyorum diye karar verdim:) Merak ettim kitapları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      bu sene kitaplarını okudukça bloğumda yazmak istiyorum. O zaman daha çok ilginizi çeker belki.

      Sil
  3. Orta 3'deyken Türkçe öğretmenim, Fakir Baykurt'un "Çilli" adlı öykü kitabını ödünç vermişti. İçerisinde kitaba adını veren "Çilli" olmak üzere birkaç öyküden müteşekkil kalın bir eserdi. "Selver" isimli, yüzü çilli bir genç kızın hikâyesini anlattığını hatırlıyorum. Üstünden yıllar geçtiği için aklımda kalmadı açıkçası. Ama bu zamana kadar okumuş olduğumu unutmadığıma göre güzel bir yapıttı belli ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Demiral,
      aklınızda bu kadar kaldığına göre güzel bir kitapmış. Ben bazen 3-5 sene önce okuduğumu bile hatırlamıyorum. Dediğiniz kitabı da gördüm ama bende yok. Bunları okuduktan sonra diğer kitaplarını da almak istiyorum :-)

      Sil
  4. Bütün sene harcayacağın parayı son iki ayda harcadın sanırım abla :) Hiç okumadığım bir yazar ama belki bir gün karşılaşırız bir yerlerde. İyi okumalar ve emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      teşekkürler Nihat. Dediğin gibi iki ayda kitaba o kadar para verdim ki bir sene almamamın hiçbir anlamı kalmadı :-( Neyse uzun bir süre idare eder bunlar beni. Bir süre kitap almam diye ümit ediyorum :-)

      Sil
  5. şahane bir alışveriş olmuş Şule'cim, yazarı hiç okumadım ama Yılanların Öcü'nü merak ediyorum, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      benim de bu listeden ilk okuyacağım kitap o olacak Eren. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  6. İlkay ,
    teşekkürler İlkay. Türk edebiyatında benim de okumadığım ama okumak istediğim o kadar çok isim var ki. Bazen bunu fark ediyorum ve moralim bozuluyor :-)

    YanıtlaSil
  7. Çok eksiğim var Fakir Bayburt'tan, anacım sıra gelmiyor ki....
    Ama.en çok "Eşekli Kütüphane" yi merak ediyorum.
    Kitap alışverişi konusunda seni çok iyi anlamıyorum. Son ikinsenedir bende kitap alışverişimi düzene oturttum, ondan once deli gibi alıyordum.
    Yalnız iyi indirimler olduğunda kaçırmamak gerek, iyi yapmışsın.
    Selamlar sevgiler. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,
      bundan sonra eğer böyle büyük bir indirim olmazsa kitap almayı düşünmüyorum. Elimdekiler beni birkaç sene götürür.

      Benden de kocaman sevgiler :-)

      Sil
  8. Fakir Baykurt hiç okumadım, ne iyi yapmışsın birçok kitabını almışsın. İndirimleri kaçırmamalıyız bence de çünkü fiyatları git gide artıyor. Eğer geçenlerde kitap almamış olsam ben de indirimden yararlanırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      45 günde 750 lira vermişim kitap alışverişlerine ama pişman değilim çünkü hepsini en az %40 indirimli aldım. Aralarında %70 indirimli olanlar bile vardı. Etiket fiyatını hesaplasak büyük ihtimalle üç katı bir fiyat çıkar. İndirimde ulunca kaçırmamak lazım yoksa hiç alınmıyor.

      Sil
  9. Yazarı okumak istediğimi başka bir yorumda söylemiştim sanırım :D Yılanların Öcü ile başlamak istiyordum ama seri olduğundan benim de haberim yoktu. İyi oldu öğrendiğim, hepsini edinip öyle başlarım belki okumaya ben de.. Keyifle oku hepsini ablacım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      seri olduğunu ben de bilmiyordum, bir İnstagram paylaşımında gördüm. Büyük ihtimalle kitaplar birbiri ile çok bağlantılı değildir ama yine de sırasıyla okumak daha iyi olur.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...