6 Kasım 2021 Cumartesi

Nil Karaibrahimgil-Kelebeğin Hayat Sırları

Nil Karaibrahimgil-Kelebeğin Hayat Sırları

                                            Nil Karaibrahimgil, Kelebeğin Hayat Sırları, Doğan Novus Yayınları, 294 Sayfa, 60. Baskı, 2017.

Eylül ayında “İlk Defa Sahaftan Alışveriş Yaptım” yazımda Nil Karaibrahimgil’in iki kitabını aldığımı yazmıştım. Gelen yorumlara baktığımda şarkıcının kitaplarından haberi olmayanları gördüm. Kendisi dört kitabı olan bir yazar. Gazete ve dergilerde yayınlanmış yazılarını bu dört kitapta toplamış. Aralarında sadece kitap için yazdığı, daha önce başka bir yerde yayınlanmamış yazılar da vardır belki.

Ben bu kitabı uzun zamandır okumak istiyordum. Deneme türünü çok severim. İnsanların düşüncelerini okumak hoşuma gider. Bu kitabı da, genellikle okulda olmak üzere, keyifle okudum. Nil’in o insanın sinirini bozacak orandaki iyimserliği kitabın her sayfasına yansımış. Youtube'ta şarkıcı Aydilge için “Hayatında hiç mutsuz olmamış gibi şarkı söyleyen” diye bir yorum duymuştum. Bence o yorum Nil için de yapılabilir. Çevremdeki negatif insanlarda çok sıkıldığım için böyle pozitif birinin yazılarını okumak bana iyi geldi. Benim gibi düşünenlere kitabı öneriyorum ama tabii “Mutlaka okumalısınız.” kategorisinde bir kitap değil.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Nil Karaibrahimgil’in kitaplarını sever misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Demek ki bize en büyük tahribatı, çocukluğumuzdaki kötü kayıtlarımız yapıyor. Bir ömür onun gölgesiyle geziyoruz.

2. Olmak istediğiniz şey gibi davranın, olursunuz.

3. Ben daha, aklına koyduğu bir şeyi yapmak için beklemeden yola koyulan aceleci insanlardan bir şikâyet geldiğini duymadım.

4. “Geçmişte birinin sana yaptığı bir kötülüğün, bugün hiçbir gücü yoktur. Ancak sen o gücü verirsen olur.” Oprah Winfrey

5. Neye inandığın; hayallerinden, isteklerinden, beklentilerinden çok daha güçlüdür. Sonunda her zaman inandığın şey oluyorsun.” Oprah Winfray

6. Evet, kötü bir anne değilim ama harika olduğumu söyleyemem. En azından bir şeye çok dikkat ediyorum. Çocuklar bir yanlış yaptıklarında asla karakterlerine saldırmam. Onları aşağılamam. Yaptıkları şeye saldırırım. Çünkü kişilikte delik açmak tehlikeli. Halbuki yapılan şey yapılmayabilir. O bir sabit değil, o bir hareket.

7. “Kendilerini başkalarıyla karşılaştırıp duranlar, işte gerçek mutsuzlar onlar.” Sonja Lyubomirsky

8. “Başkaları cehennemdir.” Sartre

9. Antigonus, çadırının dışında ona küfreden askerleri duyup “Tanrı aşkına, beni biraz çadırımın uzağında bir yerde eleştiremez misiniz kuzum?” demiş.

10. Her zaman akılda tutulacak bir şey varsa o da eleştirilemeyecek kimsenin şu dünyada yaşamadığıdır.

11. Ben içedönüğe biraz daha yakınım. O yüzden biraz uzak gelebilirim size.

12. “Doğduğun kişi” “Olmanı bekledikleri kişi” ve “Olmak istediğin kişi” bir masanın etrafında birbirleriyle tanışıp memnun olmalı.

13. Denir ki, bir insanla dost olmanın en iyi yolu onunla karşılıklı kahkaha atmaktır. Bir yerde bunun sebebinin, birbirlerine ağızlarının taaa içini gösterecek kadar güveniyor olmak olduğunu okumuştum.

14. Dunning-Kruger etkisi diye bir teori var. Diyor ki. Bazı insanlar sebepsizce kendilerini abartırlar. Aşırı güvenli davranırlar.

İşin garibi, bu insanlar ne kadar az yeteneklilerse o kadar çok güvenli davranırlar. Ve ne yazık ki, evet burası çok ilginç, hayatta bizi bir yere getiren de yetenekten çok kendine güvendir.

15. Yüzde yüz emin olmak istersen yüzde yüz gecikirsin.

16. Kendilerini akışa bırakanlar kazananlar. Kendini alıkoyanlar kaybedenler.

17. Ne kadar para kazandığına değil, parayı nasıl harcadığına bağlı mutluluğun.

18. Kimse, kimseye nasıl yaşaması gerektiğini dikte edemez. Ne zengin fakirden üstündür ne güzel çirkinden ne de erkek kadından.

19. Bilmeden, seçmeden içine doğduğumuz; ilk birkaç ay bizim onları kendimiz sandığımız, sonraki uzun yıllar onların bizi kendileri sandığı insanlar kümesine “aile” denir.

20. Zekâsıyla kıvılcımlar saçarak hiç katılmadığım şeyleri savunan insanlara hayranlık duyarım.

21. Para, sadece parayla gidilen yerlere götürüyor. Fakat bir bakıyorsun, mutluluğun orada değil. Mutluluk parayla alınamayan şeylerde.

22. Aziz Arif’e hamileyken bir kitap okumuştum. Kitapta diyordu ki; “Bebeğiniz hastaneden eve ilk geldiğinde, gözleri kapalı uykuda bile olsa ona bütün evi gezdirin ve tanıtın. Burası salonumuz, burası yemek yiyeceğin yer, burası odan, burası teras…

En önemlisi de bebeğiniz için asla “Bebeği tut, çocuğu al, şunu taşı” gibi cümleler kullanmayın.” diyordu.

Onun bir ismi var ve bu isimle çağrılmayı hak ediyor. O bir birey. Yeni biri ve ismini ne kadar erken duymaya başlarsa kişiliği o kadar gelişir.

23. Sadece güneşli günlerde yürürsen gideceğin yere varamazsın.

24. Her şey sen değil.

25. Ölüm döşeğindeki insanların hayatlarıyla ilgili beş büyük pişmanlığı var:

*Keşke bu kadar çok çalışmasaydım.

*Arkadaşlarımla bağımı koparmasaydım.

*Daha mutlu olmama izin verseydim.

* Gerçek benliğimi ifade etseydim.

*Benden beklenenin değil, hayallerimin peşinden gitseydim.

26. Bence kim olduğumuzun çok büyük bir kısmı tesadüf. Nerde doğduğumuz, nasıl bir aileye doğduğumuz kimliğimizin yüzde doksanı oluyor.

27. Kadınlar ölümden bile korkmaz, yaşlanmaktan korktukları kadar.

28. Bir daha birisi size öfkelendiğinde yüzünün çok komik göründüğünü, sesinin ergenliğe geçişteki gibi tiz ve titrek olduğunu ve sözlerinin de tekrar duymak istemeyeceği kadar çirkin duyulduğunu söyleyin. M.S. 100’lerde yaşamış Fundanus, öfkesiyle savaşmak için bu yöntemleri kullanmış. Yanına bir yardımcı tutup her öfkeye kapıldığında yüzüne ayna tutmasını istemiş. Bu sayede kendisini ne kadar gülünç bir hâle soktuğunu görüp çekidüzen verirmiş.

12 yorum:

  1. Bazı harfler kare şeklinde çıkmış, sadece bende mi öyle görünüyor acaba? Biraz zor okudum o yüzden.
    Sanki Nil' in kitaplarını görmüştüm ama okumadım hiç. Ünlüler daha çok kendi hayatı ya da kişisel gelişim üzerine yazdığı için okuma hevesim olmuyor pek. Zaten ünlü oldukları için de kitapları çok satılacaktır. Belki gerçekten iyi yazanlar vardır ama şu ana kadar hiç okumadım.
    Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      yazı tipimi değiştirdim. artık okumak sorun olmuyor :-)

      Sil
  2. Surekli negatif insan elbette çekilmez ama surekli pozitiflikte pek mümkün degilki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      hem mümkün değil hem de bir süre sonra o da sıkıyor insanı :-)

      Sil
  3. Şahane alıntılar Şulecim. Kitaplarından haberdarım ama henüz hiçbirini okumadım. Elimdeki kitaplar bitince birini en azından okumalıyım dedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      o zaman tercihin bu olabilir Şebnem. Hem ilk kitabı hem de en çok okunanı. Ben iki kitabını okudum, bunu daha çok sevdim.

      Sil
  4. Nil Karaibrahimgil'in kitaplarından haberim yoktu, kişisel gelişim olarak iyi bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      kişisel gelişim ya da deneme türü olarak bakarsan güzel kitaptı. Ben sevdim.

      Sil
  5. Nil Karaibrahimgil'i çok severim. Kitaplarını hiç okumadım ama yazını okuyunca bir şans vermeliyim diye düşünüyorum. Alıntıları sevdim, geçen günkü yazında not almıştım:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      teşekkürler. Ben severek okudum kitabı. Sen de bir şans verebilirsin.

      Sil
  6. Nil'i çok severim. Alıntılar da çok güzeller. Denk gelirsem alırım sanırım ama özellikle kitap almak için alışverişe çıktığımda aklıma gelmez. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      ben de sahafta bulunca kaptım hemen yoksa internetten yaptığım kitap alışverişlerinde önceliğim hep başka kitaplar oluyor.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...