26 Kasım 2021 Cuma

Modern Klasikler Serisini Tamamlamaya Karar Verdim

Modern Klasikler Serisini Tamamlamaya Karar Verdim
Herkese merhaba. Size ekim ayında BKM Kitap’tan yaptığım alışverişi yazıyorum.

Sevgili Satır Arası ve Sevimli Kitaplar bloglarının okudukları kitapları gördükçe imreniyordum. Modern Klasikler’den bazı kitapları okudum ama sürekli yeni kitap bastıkları için okumadığım çok kitap vardı. Çoğunluğu ince ve uygun fiyatlı kitaplar. Bir de %50 indirim yakalarsanız 4-5 liraya bile kitap alabilirsiniz. Ben de bir yerden başlamaya ve bu seriyi tamamlamaya karar verdim.

Alışveriş listemi oluştururken Sevgili Murat Yıkılmaz’ın paylaşımından yararlandım. Burada seriye ait 184 kitap var. Şüphesiz bu sayı günler geçtikçe artacaktır. Ben listeyi kaydettim ve kitap alacağım zaman buradan da kitap almaya karar verdim. Artık ne zaman biterse. Tabii bitmeyebilir de.

Öncelikle sevdiğim yazarların kitaplarından aldım. Stefan Zweig, Jack London, Anton Çehov gibi. Bir de merak ettiğim kitapları aldım. Feniçka, Benjamin Button, Alice gibi. Birkaçını okudum bile. Fırsat buldukça yorumumu yazacağım.

Modern Klasikler Serisini Tamamlamaya Karar Verdim
Bunların arasında okuduklarınız var mı? Okumak istedikleriniz? Merak ettikleriniz? Önce bunu okumalısın dedikleriniz? En sevdiğiniz Modern Klasik kitabı hangisi? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

NOT: Hasan Ali Yücel klasiklerini de tamamlasam mı, diye bir düşünce geçti aklımdan ama o seride 411 kitap, o da şimdilik, olduğunu görünce hemen vazgeçtim J

25 yorum:

  1. Ateş Yakmak ve Vişne Bahçesi'ni okudum. Jack London ve Anton Çehov'u çok severim. İki kitap da hoşuma gitti ama Ateş Yakmak bir başka güzeldi benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      benim de ilk okuduğum kitap Ateş Yakmak oldu. Jack London kışı ve soğuğu çok güzel anlatıyor. Uzun süre aklımdan çıkmayacak bir kitap.

      Sil
  2. Bayağı kalabalıkmış liste. Bu kitapları okumadım. Klasiklere pek merakım yok. Yine de arada en merak ettiklerimden bazılarını alıp okumak isterim. Jack London, Zweig, Çehov' dan birer ikişer kitap okusam iyi olur. En azından her yazarla ilgili fikir sahibi olmuş olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      bu gene az. Bu ay çok daha büyük bir alışveriş yaptım onu bekliyorum. Önümüzdeki sene kitap almayacağım için biraz bütçemi zorladım.

      Saydığın yazarların hepsi çok iyidir. Dediğin gibi bir iki kitaplarını okuyup fikir sahibi olabilirsin. Hoşuna giderse eğer devamını getirirsin.

      Sil
  3. Benim de tek istegim aslinsa bu seriyi tamamlamak ama her ay 1 yada 1 yeni kitap mutlaka çıkıyor:) 2022 de cok az basiki kitap alacak olsam da mitlaka bu seriden alacağım eksiklerimi.
    Bir gun mutlaka tamamlanir

    YanıtlaSil
  4. Toplu kitap fotoğrafı görmek çok güzel, şimdiden hepsini keyifle okumalar :) Bu kitaplar arasından okumuş olduğum henüz yok ama sanırım ben Jack London'ın kitaplarından başlardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      valla ne yalan söyleyeyim fotoğrafı ben de çok sevdim. İş Bankası'nın bu baskıları göze çok güzel görünüyor.

      Ben de Jack London ile başladım. Zevklerimiz benziyormuş :-)

      Sil
  5. harika kitaplar seçmişsin :)

    YanıtlaSil
  6. Bravo Şule'cim harikasın, yorumlarını merakla bekliyorum, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  7. Aralarında benimde okuduğum kitaplar:)
    En kısa sürede hepsini okursun inşallah Şulecim :))
    İlk önce Alice Harikalar Diyarında kitabını okumalısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sena YILMAZ,
      Alice'i sanırım hiç okumadım. Çocukken bile okuduğumu sanmıyorum. Orta yaşlarda okuyunca nasıl hissedeceğim çok merak ediyorum. Bu sene bitmeden okuyabilirim :-)

      Sil
  8. 411 kitap mı o kadar var mıymış :D Modern klasiklerin hepsini almıyorum ilgimi çekenleri alışverişlerimde kargo tamamlamak için alıyorum öyle öyle birikiyor,hepsi çok güzel gözüküyor keyifle oku şimdiden **

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      çok teşekkür ederim. 411 kitap olduğunu duyunca ben de şaşırdım çünkü en fazla 300'tür diye tahmin ediyordum. Sanırım her ay birkaç kitap çıkarıyorlar.

      Sil
  9. Aslında okuduğumuz veya okuyacağımız her kitap hem bize hem de kitap okuyup okumama arasında gidip gelenlere güzel bir izlenim sunacaktır. Haydi kolları sıvayalım o zaman. Mini makaleniz yararlı oldu, teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Karakılıç,
      güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Bloglar okuma hızını artırma konusunda çok başarılı. Ben de takip ettiğim bloglardan ilham alıyorum.

      Sil
  10. İthaki'nin bilimkurgu klasikleri serisi için benzer duygular taşıyorum. Üzülerek söylüyorum Modern Klasikler serisindeki kitaplar nedense çok kasvetli geliyor bana :( Sanki okurken içim daralacak gibi hissettiğim için yanına yaklaşasım gelmiyor. Ön yargı kötü bir şey biliyorum ama elimde değil. Serideki Rus edebiyatı örneklerinin konularına aşinayım çünkü Rus edebiyatında çoğunlukla ülkede değişen toplumsal, politik ve ekonomik düzenin gerçekliğiyle yüzleşemeyen aristokratların hikayesi ön planda. Bilinen eski klasiklerden biri olan Oblomov'u okurken zor dayanmıştım. Rus edebiyatı istisnalar hariç bana hitap etmiyor. Alice Harikalar Diyarında'yı üniversitede okuyup incelemesini yapmıştık, Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi'ni okumadım ama filmini izlemeyen yoktur sanırım.

    Keyifli okumalar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manxcat / KuyruksuzKedi,
      çok teşekkür ederim.

      Zevkler insandan insana ne kadar değişiyor bir daha anladım. Ben Oblomov'a bayılmıştım. Rus edebiyatında Dostoyevski bana çok bunaltıcı geliyor. Onun dışındakilerde o kadar kasvet hissetmiyorum. İthaki'nin bilim-kurgu serisinin hayranı çokmuş. Gelen yorumlardan bunu anladım. Bana da o seri hiç hitap etmiyor :-) Bilim-kurgu çok sevdiğim bir tür değil. Umarım ikimiz de isteidğimiz kitaplara kavuşuruz. Sevgiler :-)

      Sil
  11. İlkay,
    çok teşekkür ederim İlkay.

    Ben de genellikle içimden gelen kitapları alırım. Farklı yayınevlerinden farklı yazarların kitaplarını alırım ama bu alışveriş tamamen amaca yönelik oldu. İthaki'nin serisini almayı düşünmedim çünkü bilim-kurgu çok sevdiğim bir tür değil ama gelen yorumlara bakılırsa onun seveni de çok. İnşallah bir gün hepsine sahip olursun. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
  12. bu seri basılmaya başladığında yeni kitap almama sözümün olduğu zamanlara rast gelmişti, Elif'ten tırtıkladıklarım hariç serinin sanırım hiç kitabını almadım tabii ki dünya klasiklerinden başka yayınlardan okumuşluğum var ama bilmiyorum bu seri bana bir türlü cazip gelmiyor, gelse de almıyorum orası da ayrı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      ben hep severdim bu seriyi. Son zamanlarda karşıma çıktıkça daha çok dikkatimi çekti. Fiyatları uygun, kısa kitaplar olunca almaya karar verdim. Okulda okumak için ideal oluyorlar.

      Sil
  13. Modern klasikleri ben de çok seviyorum. İş Bankası Yayınları ayrı güzel oluyor, çevirilerini seviyorum. Ben de geçen hafta Ateş Yakmak, Oz Büyücüsü ve Alice Harikalar Diyarında kitaplarını aldım:))) Ben de senin gibi tamamlayacağım yavaş yavaş. İndirimde bayağı uyguna geliyor bu kitaplar. Stefan Zweıg kitaplarını da ayrı seviyorum:))) Çok güzel kitaplar seçmişsin:))) Keyifli okumalar dilerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      çok teşekkür ederim canım. Oz Büyücüsü dışındaki kitapları okudum. Oz Büyücüsü'nün de filmini izlemiştim yıllar önce. Kitabını da okumak isterim.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...