12 Kasım 2021 Cuma

İzlediğim Filmler

Not: Filmler beğeni sırama göre sıralanmıştır. İlk film en beğendiğim, son film en az beğendiğim filmdir.

Not 2: Bütün görseller IMDB sayfasından alınmıştır. 

İYİ Kİ YAPMIŞIM

İYİ Kİ YAPMIŞIM

Netflix’in Metin Akpınar belgeseli. Ünlü oyuncunun çocukluğundan günümüze kadar olan hayatını, Zeki Alasya ile işbirliğini, tiyatro ve sinema kariyerini anlatıyor. Filmlerden ve oyunlardan görüntüler, eski fotoğraflar, Metin Akpınar ve onun hayatında yer etmiş kişilerle yapılan röportajlar… Hepsini izlemek o kadar keyifliydi ki. Oyuncunun filmlerini izleyerek büyüyen bizim nesil için çok değerli bir belgesel olmuş. Böyle kıymetli sanatçıların değerinin ölmeden önce bilinmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım Netflix bu tarz işlere devam eder.

TATLIM TATLIM

TATLIM TATLIM

Yılmaz Erdoğan’ın Demet Akbağ ile oynadığı Haybeden Gerçeküstü Aşk oyununun sekiz oyuncuyla çevrilmiş filmi. Ben oyunu izledim, bu filmi sinemada izledim ve evde Netflix’ten tekrar izledim. Ne kadar sevdiğimi buradan anlayabilirsiniz. Oyunu efsaneydi ama filmi de gayet güzel olmuş. Her çift aynı derecede başarılı değildi (En iyileri Çağlar Çorumlu ile Şebnem Bozoklu, en kötüleri Bülent Emrah Parlak ile Aylin Kontente’ydi), yine de günümüzde eğlenceli, kaliteli bir romantik komedi bulmanın çok zor olduğu bugünlerde bu film kaçırılmaz. Türü sevenlere şiddetle öneriyorum. Herkes kendinden ve ilişkisinden bir şey bulacaktır.

DAYANILMAZ ZULÜM

DAYANILMAZ ZULÜM

Coen Kardeşler’in filmlerini pek sevmem. Hatta bir daha kendilerinin bir filmini izlemeden önce iyice düşüneceğim demiştim. Oyuncu kadrosu için bu filme bir şans verdim. Şimdi iyi ki izlemişim diyorum çünkü çok eğlenceli bir filmdi. Sürekli şaşırtmacalarla her an ne olacağını bekleyerek bir romantik komedi izlemek keyifliydi. Para için evlenen kadınlarla ilgili güzel gözlemler vardı. Tavsiye ederim.

DENİZİN ORTASINDA

DENİZİN ORTASINDA

Bir roman uyarlaması. Gerçekten yaşanmış bir deniz faciasını anlatan kitap daha sonra Moby Dick romanına da ilham olmuş. İşte film bu balina avını, denizcilerin hayatta kalma mücadelesini anlatıyor. Film çekim ve oyunculuk açısından çok başarılıydı. Paraya kıymışlar ve gerçekçi bir film yapmışlar. Sadece bir yerden sonra filmin sürekli denizde geçmesi, devamlı bir kurtulma mücadelesi olması ve sadece erkek oyuncuları izlemek beni sıktı. Türü sevenlerin çok seveceğini düşünüyorum ama benlik bir film değildi.

Filmin gişede çok pis battığını, yapım masraflarını bile çıkaramadığını dip not olarak düşeyim.

HİLLBİLLY ELEGY

HİLLBİLLY ELEGY

Bu filmi sevgili Şebnem’de görüp izlemiştim. Netflix listesinde hiç ilgimi çekmemişti. Afişteki kadının Amy Adams olduğunu anlamamıştım. Ünlü oyuncu bu filmde bayağı bir farklı görünüyor çünkü. Kendisini izlemeyi sevdiğim için ve film Oscar’a aday olunca merakım arttığı için filmi izledim ama maalesef beğenemedim. Gerçek bir hayat öyküsü anlatılıyor. Aynı zamanda kitap uyarlaması. Yazar, kendi hayat hikâyesini yazmış, sonra bunun filmini çekmişler. Büyük ihtimalle kitapta daha detaylı anlatılmıştır ama filmde bazı kopukluklar vardı. Mesela annenin neler yaşadığını daha detaylı görmek isterdim. Orası biraz havada kalmış. Bir de her hayat hikâyesinin filminin çekilmesi gerekmiyor bence. Konu olarak da sıradan buldum. Fakir ve sorunlu bir ailenin okumuş, kendini kurtarmış çocuğu… Hepimizin çevresinde buna benzer birçok örnek vardır. Sonuç olarak bu filmi önermiyorum. Filmde sadece Glenn Close’un oyunculuğunu beğendim. Zaten bu rolle yardımcı kadın oyuncu dalında Oscar’a aday oldu.

AĞIR ROMANTİK

AĞIR ROMANTİK

Koşarak uzaklaşın. Ne kadar kötü olduğuyla ilgili bin kelimelik bir yazı yazabilirim ama uğraşmayacağım.

Bu listeden izlediğiniz film var mı? İzlemek istediğiniz? Çok beğendiğiniz ya da o kadar iyi değildi dediğiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

16 yorum:

  1. Iyi ki Yapmışım benim de listemde, kısa zaman içinde ben de izlemiş olurum umarım. Metin Akpınar'ı çok severim. Tatlım Tatlım filmini ben de beğenmiştim, tiyatro oyununu da severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Tatlım Tatlım oyunu ayrı filmi ayrı güzel olmuş. Tekrar tekrar izlemelik.

      Sil
  2. Iyi ki Yapmışım benim de listemde, kısa zaman içinde ben de izlemiş olurum umarım. Metin Akpınar'ı çok severim. Tatlım Tatlım filmini ben de beğenmiştim, tiyatro oyununu da severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      aynı yorum iki kez gelmiş ama silmiyorum. Yorum sayım fazla gözüksün :-)

      Sil
  3. Hiçbirini izlemedim, ilk üç filmi not alıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Denizin Ortasında' yı merak ettim. Tam benlikmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      takip ettiğim hesaplardan biri en sevdiği filmlerden biri olduğunu yazmıştı. bu tarz filmleri seviyorsan sen de çok beğenirsin bence.

      Sil
  5. Agir romantik filmime ben de denk geldim amanin korkunç...
    Metin akpınar belgeseli ben de izleyecegim ya herkes çok övüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      eski Yeşilçam filmlerini seven herkes çok etkilenecektir.

      Sil
  6. Ne güzel bir sürü film izlemişsin benim canım bir şey yapmak istemiyor ne bir şey izliyorum ne de okuyorum miskinliğim üstümde :D şu sıralar yazasım da gelip blog yazılarını okuyorum.Hiç birini izlemedim daha önce Metin Akpınar'ın belgeseli ilgimi çekti ama listeye aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      daha yazılacak çok film var. Bu sene bayağı film izledim.

      Sanırım yoğun çalışıyorsun. İnsan işten gelince dinlenmek istiyor. Eğer vaktin azsa bütün hobilerine istediğin kadar zaman ayıramıyorsun. Yine de arada güzel filmlerden izlemeye çalış. İnsanı bambaşka dünyalara götürüyorlar.

      Sil
  7. Metin Akpınar belgeselini izlemedim ve merak ediyorum. Tatlım Tatlım'ı severek izlemiştim. Dayanılmaz Zulüm çok çok sevmiştim. Ağır Romantik izlemedim ve sanırım izlemeyeceğim. Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      rica ederim. Yorumunla beni yalnız bırakmadığın için teşekkürler :-)

      Sil
  8. Henüz hiçbirini izlemedim. Dayanılmaz Zulüm ile İyi ki Yapmışım listemde vardı. Henüz izleme fırsatı bulamadım. Ekleyip eklememeyi düşündüğüm Hillbilly Elegy ve Denizin Ortasında filmlerinden de övgüyle bahsetmediğine göre hala ekleyebilirim kategorimde durabilirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siryuzbilek,
      ikisini de izlemeyerek bir şey kaybetmezsin bence. İzlenecek çok daha iyi filmler var.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...