30 Aralık 2019 Pazartesi

2019 Klasik Kitap Okuma Maratonu Sonucum #Kom2019

Sule Uzundere Blog

“Geçen sene 40 klasik okumuşum. Bu sene o kadar okuyabileceğimi düşünmüyorum. Bu yüzden hedefimi küçültüp 15 Türk klasiği 15 dünya klasiği seçtim kendime.”

Sene başında kendime klasiklerden okuma listesi hazırlarken böyle yazmışım. Daha neler yazmışım merak edenler buradan okuyabilir. Maalesef küçülttüm dediğim hedefimi bile tutturamadım ve bu sene 20 klasikte kaldım. Aslında okuduğum kitap sayısı az değil ama önce hamilelik, sonra lohusalık, daha sonra da hem iş hayatı hem küçük bir bebeğe bakma gibi sebeplerden ötürü genellikle ince, kafa dağıtan, kolay okunan, eğlenceli kitaplar seçtim kendime. Doğal olarak klasiklerden uzak durdum. Yeni yılda daha çok klasik okuyabilmeyi umuyorum.

TÜRK KLASİKLERİ

2. ÖMER SEYFETTİN-HİKÂYELER 2
3. OĞUZ ATAY-TEHLİKELİ OYUNLAR
5. OĞUZ ATAY-EYLEMBİLİM
8. REŞAT NURİ GÜNTEKİN-DUDAKTAN KALBE
10. ORHAN KEMAL- DEVLET KUŞU
11. ORHAN KEMAL- GURBET KUŞLARI
12. ORHAN KEMAL- EKMEK KAVGASI



DÜNYA KLASİKLERİ
8. EMILE ZOLA-GERMİNAL

Kitapların ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz, diyeceğim ama çok azının yorumunu yazdım. Kitaplarla ilgili notlarım duruyor. Geç olsa da hepsinin yorumunu yazmak istiyorum. Yazdıkça burayı da güncelleyeceğim.

Siz bu klasiklerden hangilerini okudunuz? En çok hangisini seversiniz? Ben en beğendiklerimi yılın en iyi on kitabını seçtiğim yazımda paylaşacağım için şimdilik yorum yapmıyorum.

Yeni yazılarda görüşmek üzere.

22 yorum:

  1. ay maşallah bu yoğun süreçte bile çok iyi okumuşsun bence :) ben de hamilelikte kitaptan tiksinme olmuştu asla kitap okuyamıyordum :( bu güzel kitapların arasından sadece reşat nurileri okumuşum çünkü klasik sevmiyorum sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki yaz,
      ben hamileyken çok iyi okudum. İzne erken ayrıldım. Kızım da sağ olsun 42.haftada doğunca üç ayda 60'a yakın kitap okumuştum. Tabii sonra aylarca elime kitap alamadım o ayrı :-)

      Sil
  2. Bravo Şule'cim bayağı okumuşsun, bu sene de inşallah istediğin kadar okuyabilirsin, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      umarım Eren. Bu sene büyük ihtimalle daha az okuyacağım ama en azından güzel kitaplar okumayı umuyorum :-)

      Sil
  3. senin yabancı klasikler İş Bankası Yayınlarında modern klasikler diye geçen seriden.. Gatsby ve Kızıl oldum içlerinden 6, Koğuşuda aldım 2020 de okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      evet, sen söyleyince fark ettim. Sekiz kitabın altısı İş Bankası Yayınları'ndan. Sadece George Orwell'lar Sel Yayınları.

      6.Koğuş incecik bir kitap zaten. Bir günde okursun. Ben beğenmiştim, bakalım sen ne düşüneceksin?

      Sil
  4. Iyi okumalar. Bunlar da benim 2019 klasik okumakarim

    Türk Klasikleri: 

    Otuz Bes Yas - Cahit Sıtkı Tarancı
    Cemile - Orhan Kemal
    Bereketli Topraklar üzerinde - Orhan Kemal
    Hay bin Yekzan - İbn Sina ve İbn Tufeyl

    Yabancı Klaskler:

    Don Kisot 1 - Miquel Cervantes 
    Don Kisot 2 - Miquel Cervantes
    Yüce Sultan - Miquel Cervantes
    Orman Kitabı - Rudyard Kipling 
    Tom Sawyer - Mark Twain
    Huckleberry Finn - Mark Twain
    Adem ile Havvanın Guncesi - Mark Twain
    Secme Öyküler - Mark Twain 
    Dönüsüm - Franz Kafka
    Sato - Franz Kafka
    Dava - Franz Kafka
    Till Eulenspiegel (Almanca) - Elke Leger
    El Principito (İspanyolca) - Antoine de Saint exupery
    Momo (Almnca) - Michael Ende
    Öfke - John Osborne
    Gulliver'in Gezileri - Jonathan Swift
    Son İbn Sirac'ın Serüvenleri - Chateabriand
    Emile - J.J. Rousseau
    Ben Robot - İsaac Asimov
    Hedef Beyin - İsaac Asimov
    3 Robot Yasası - İsaac Asimov
    Oliver Twist - Charles Dickens 
    İki Sehrin Hikayesi - Charles Dickens
    Yabancı - Albert Camus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize Her Yer Okul,
      çok güzel kitaplar okumuşsun. Otuz Beş Yaş şu an elimde. 2020'nin ilk kitaplarından olacak. Hay bin Yekzan'ı bu sene çok duydum ama henüz okuma fırsatım olmadı. İki Şehrin Hikayesi ve Tom Sawyer da kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplardan. Umarım bu yıl bol bol klasik okuyabiliriz :-)

      Sil
  5. Lise zamanı bir kaç kere Orhan Kemal okumayı denemiştim ama sonunu ve kitapları hatırlamıyorum sanırım sonunu getiremedim.Sen ne güzel bir çok kitabını okumuşsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Orhan Kemal'i çok severim ben canım. Bütün kitaplarını okumaya çalışıyorum ama açıkçası kitaplarını birbirinden ayırt etmek zor olabiliyor. 30 kitabını okumuşum, içlerinden 10 tanesinin konusunu hatırlarım. Diğerleri yok :-)

      Sil
  6. Canım çok güzel kitaplar okumuşsun. Bu sene ben pek klasik okuyamadım ama 2020'de daha fazla okumayı planlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      özellikle klasik okuyacağım diye seçim yapıyorum Beyda yoksa elim hep romantik ve kolay okunan kitaplara gidiyor :-)

      Sil
  7. Bence gayet güzel okumuşsun :)) Kemal Tahir'i görünce bir durdum, en son Rahmet Yolları Kesti'sini okumuştum ve beni reading slump'a sokmuştu :D Tehlikeli Oyunları ben de bu yıl okumayı hedefliyorum bakalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      dediğim gibi Kurt Kanunu sıkıcı bir kitap değildi. Hatta beni germeyi başarmıştı. Ben yazarın diğer kitaplarına da şans vereceğim. Özellikle Esir Şehrin İnsanları serisini okumayı çok istiyorum.

      Sil
  8. Maratonun olmazsa olmazlarındansın Şule abla. Ne güzel klasikler okumuşsun, tebrik ediyorum. Orhan Kemal okumayı ben de istiyorum, geç olmadan başlamam lazım artık. Kitaplığımda iki kitabı var, Kötü Yol ve Vukuat Var.. Annem ya da babamdan kalan eski baskılar ama gözüme çok güzel görünüyorlar :D Onlardan birini okudun mu? Bu ikisini okuduktan sonra senin listende olanlardan biriyle devam ederim büyük olasılıkla :D 2020 de daha güzel kitaplar okumamız dileğimle :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      ikisini de okudum Gözde. Vukuat Var, Hanımın Çiftliği'nin ilk kitabı. Devamında iki kitabı daha var. Bence ondan başlayabilirsin. Türkan Şoray ve Kartal Tibet'in oynadığı bir filmi de çekilmiş.

      Sil
  9. Yoğunluk içerisinde 20 sayısı da azımsanancak bir sayı değil, umarım yeni yılda her alanda hedeflerinize ulaşırsınız, mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      umarım. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  10. oo her şeyin üstesinden gelmişsin bence, yerlide Reşat Nuri yabancıda Zola vazgeçilmezim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      bu sene benim de Zola ile tanıştığım yıl oldu. Diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum.

      Sil
  11. ben boNboş halimle geçen yıl hiç okuyamadım sana helal olsun tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Austenzede,
      insan bazen çok boş zamanı olunca hiçbir şey yapmak istemiyor. Sıkışık zamanlar daha verimli geçiyor. Ben de iki aylık yaz tatilinde sadece iki ince kitap okuduğum zamanları bilirim.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...