22 Aralık 2019 Pazar

2020 Hedeflerim (Mimlendim #38)

Sule Uzundere Blog

Hayatta en sık yaptığım şeylerden biri karar almak olabilir. Tabii bu kararlara ne kadar uyduğum tartışılır. Mesela bloğuma dört sene önce bir hedef listesi yazmışım, on hedeften sadece üçünü gerçekleştirmişim. Hedef bir yılda on maddeyken ben dört yılda üçünü gerçekleştirebilmişim 😕 Bu yüzden artık daha gerçekçi hedefler belirliyorum kendime. En azından gerçekleştirme şansım olsun.

Ben tam kendime yeni yıl için nasıl hedefler koysam diye düşünürken bloglarda bu konunun mim olarak dolaştığını gördüm. Sevgili Oytun'la Hayat beni bu güzel mime davet etmiş. Onun cevaplarını buradan okuyabilirsiniz. O zaman ben bu mimi yaparım dedim. Yeni yıl hedeflerini merak ettiğim Sevgili Devrik Cümleler, Kağıt Salıncak, İlkay Özgür, Ezgi, Farklı Diyarlara Yolculuk, Beyda’nın Kitaplığı ve Esra Ercan’ı da mimlerim, yazdıklarını okurum dedim. Tabii yapmak isteyen herkes davetlim. Eğer siz de bu güzel mimi yaparsanız lütfen yorumlara yazın, okumak isterim.

Düz hesap olsun, ben yine kendime on hedef belirleyeyim. Sene sonunda ne kadarını başardığımı hesaplamak kolay olsun.

1. Bu yıl 50 kitap okumak
Geçen senelerdeki okuma oranlarımı bilenler bu sayıyı az bulabilir ama kitap okumaya ağırlık verince diğer keyiflerime istediğim kadar vakit ayıramadığımı keşfettim. Bir de malum artık evde vaktimin çoğunu alan bir kızım var. Bu yüzden 2020’de elli kitap okusam benim için yeterli.

2. Bu yıl en az 100 film izlemek
Yeni yılda daha çok vakit ayırmak istediğim etkinliklerden biri film izlemek. Özellikle son dönem filmlerinde çok geride kaldım. 2020’de bu açığı elimden geldiğince kapatmak istiyorum. IMDB’nin ilk 250 filmi başta olmak üzere canımın istediği filmleri izlediğim bir yıl diliyorum kendime.

3. Bu yıl 10 dizi izlemek
Bu sayı fazla gibi görünebilir ama çok güzel mini dizileri hesaba katarak on dedim. Sene sonuna doğru baktım hedefime ulaşamamışım, mini dizilerle hile yapmayı düşünüyorum J

4. Bloguma en az 80 yazı yazmak
Gönlümden geçen bunun çok daha fazlası ama dediğim gibi ben hedefimi küçük tutayım, fazlası olursa ne mutlu.

5.Bu yıl evimde belli sayıda misafiri ağırlamak
Akrabalarıma ve arkadaşlarıma uzak bir yerde oturmam, hafta içi çalışıp hafta sonu dinlenmem gibi sebeplerle evimde pek misafir ağırlayamıyorum. Bu sene bu durum değişsin istedim. Aslında buraya sayı da yazacaktım ama aranızda benim bir yıllık hedefimi bir ayda gerçekleştirenler falan vardır diye yazmıyorum 😅

6. Ayda belli sayıda kişiyi telefonla aramak
Son zamanlarda kimseyi sohbet etmek için aramıyorum. Sen aramayınca bir süre sonra insanlar da seni aramayı bırakıyor. Bu yüzden yine sayısını buraya yazmayacağım ama her ay belli sayıda kişiyi hâl hatır sormak için arayacağım.

7. En az üç tiyatro oyunu izlemek.
Adana’da her mayıs ayında tiyatro festivali olur ve bir ay boyunca çok güzel oyunlar sahnelenir. Şimdi yeni açılan salonumuzda da çok iyi oyunlar oynanmaya başladı. Hatta ocak ayında en çok izlemek istediğim oyun Adana’ya geliyor. İşin sürprizi kaçmasın diye şimdilik söylemeyeceğim ama eğer oyunu izlemeyi başarırsam bloğuma yazmak istiyorum. Mükemmel bir oyun olacağına eminim.

8. Kendimi mesleki açıdan geliştirmek
Öğretmenlik ekstra çalışma gerektirmeyen bir meslek olarak görülür ama öyle değil. Yönetmelikler, kurallar, konular sürekli değişiyor. Öğrenci profili değişiyor. Çağın gerisinde kalmak istemiyorum. Bu sene kendimi mesleki açıdan geliştirmek istiyorum.

9. Günde en az yarım saat yürüyüş yapmak
En az. Daha fazlası olursa daha iyi.

10.En az 25 kilo vermek
Bu maddelerin en zoru ama en gerekli olanı. Bu arada sayı size çok gelmesin. Aslında vermem gereken daha çok kilo var ama ben bir sene için yirmi beş kiloya da razıyım. Hayalimde bu kiloyu hatta daha fazlasını veriyorum ve bloğumda bu süreci anlatan bir yazı dizisi yayınlıyorum. Allah’ım nasip et be.

Evet, benim 2020’den beklentilerim bunlar. Dediğim gibi bir sene sonra hangilerini gerçekleştirebilmişim hep beraber bakarız. Sizin yeni yıldan beklentileriniz neler? Lütfen yazın. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

28 yorum:

  1. Umarım hedeflerinin tümünü ve daha fazlasını gerçekleştirirsin :)
    Şimdiden mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      çok teşekkür ederim. Sana da mutlu seneler :-)

      Sil
  2. İlk 3 hedefine ben de katılabilir miyim?

    YanıtlaSil
  3. İlkay Özgür,
    umarım canım. Çok teşekkür ederim. 2020 hepimiz için güzel bir yıl olsun :-)

    YanıtlaSil
  4. sonuncu dileğe çok amin çünkü bende kilo vermek istiyorum :( inşallah istediğimiz kilolara ulaştığımız bir yıl olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki yaz,
      inşallah. Bu maddelerden en çok onu istiyorum :-)

      Sil
  5. aaaa süper hedefler yaa dur bende yapayım liste seeneye Aralık sonu bakalım neler yaptık karşışaltıralım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      bir sene sonra hedeflerimizin ne kadarını tutturmuşuz mutlaka bakalım. Böylece daha çok motive olabiliriz.

      Sil
  6. Ben asla hedef koyamayan bir insanım. Zaten koysam bile o an yapmak istemediğim şeyleri hemen eleyip başka işlere geçiyorum o yüzden sonunda gerçekleştiremediğimi görmenin üzüntüsündense hayatı akışına göre yaşıyorum hep. Bu biraz yanlışımı savunmak gibi oldu çünkü plan yapmak pek çok şeyi de kolaylaştırıyor ama karakterim böyle maalesef. Çok zor plana sadık kalmak benim için.
    Sizin planlarınızı da çok keyifle okudum. Umarım hepsi gerçekleşir. Ama her maddede yazdıklarınızı az bulmuşsunuz. Çoğu benim için asla ulaşamam dediğim rakamlar. Yani az olduğunu düşünmeyin lütfen. Kendinizi tanıyarak ve zorlamadan hedef koyun diyor bu işleri bilen çoğu kişi. Bence şu anki rutininize en uygunu bu olabilir o yüzden azımsayıp kendinize baskı yapmayın derim.
    Öğretmenlik bence en gelişme gösterilmesi gereken meslek çünkü en ufak bir hareketiniz karşınızdaki taze zihinleri hemen etkiliyor. O sorumluluktan korktuğum için öğretmenlik hep çok zor gelir gözüme. Umarım tüm öğretmenlerimiz de sizin gibi gelişime, yeniliğe açık olur. Geleceğimiz size emanet. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur,
      Ne kadar güzel bir mesaj bu. Çok teşekkür ederim. Beni çok mutlu ettiniz. Umarım 2020 hepimiz için hedeflerimize ulaştığımız bir yıl olur :-)

      Sil
  7. İnanıyorum ki hepsini gerçekleştireceksin. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      çok teşekkür ediyorum Handan. Umuyorum gerçekleştirebilirim :-)

      Sil
  8. Canım en kısa zamanda yapmaya çalışacağım. Çok teşekkürler. Bu yıl bende daha fazla kitap okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      cevaplarını bekliyorum o zaman. 2020 hedeflerimize kavuştuğumuz bir yıl olsun :-)

      Sil
  9. Hsahahahaaaa :)) Yattığımız yerde versek şu kiloları di mi :))) Benim en büyük dileğim bu hatta :)))

    Dileklerin gerçek olsun inşallah canım benim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      teşekkürler Şebnem. Kilolar yattığımız yerden gitmeyeceğine göre iştahımıza sakinlik, spor yapmaya istekli olmak gibi dualar edelim bari :-)

      Sil
  10. Yazını güzel güzel okuyordum sonra kendimi gördüm tırstım bir an :) Çünkü ben de hedeflerini gerçekleştirebilen bir insan değilim ne yazık ki.Hedeflerin çok güzel ve yapabileceğine inanıyorum, seneye umarım bunları gerçekleştirdim diye yazınla gelirsin :) Etiket için de teşekkürler ay sonuna doğru yapacağım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      bu sene artık farklı olsun istiyorum. Hedeflerimi gerçekleştirecek kadar azimli olayım. Bu yüzden hem bloga yazdım hem de çok uçuk şeyler hedeflemedim. Hepsi yapılabilir ve umarım yapabilirim. Sen neler yazacaksın merakla bekliyorum :-)

      Sil
  11. Yürüme Hedefinizden ilham aldım ve bu akşam 35 dakika yürüdüm... teşekkür ederim...🖐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yesillenirimblog,
      süpersiniz. Adana'da tam 24 saattir durmadan yağmur yağdığı için ben hiç yürüyemedim. Zaten yılbaşı hedefleriydi bunları. Yeni yıldan sonra geçerli :-)

      Sil
  12. İlkay Özgür,
    yazmışsın gördüm. Uygun olduğum ilk anda okuyacağım :-)

    YanıtlaSil
  13. Ahh keşke her öğretmen senin gibi düşünceli olsa, azıcık farkındalıkları olsa... Senin gibi bir öğretmenim olsun çok isterdim :') İnşallah dileklerini ve hedeflerini yerine getirebildiğin bir yıl olur 2020 ablacım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      çok teşekkür ederim canım. Hem iltifatların hem güzel dileklerin için. Hepimiz için hedeflerimize ulaştığımız bir 2020 diliyorum :-)

      Sil
  14. Ben kendime verdiğim sözleri canım pahasına olsun tuttuğum için yeni bir yıla girerken karar almam :D alırsam kendimi çok üzüyorum çünkü umarım sen hedeflerini gerçekleştirebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Austenzede,
      hahahahahha ben de bir sürü karar alır ama hiç uygulamam :-) Artık bu sene bir şeyler değişir diye umuyorum. Bunun için özel çaba göstereceğim. Bir sene sonra durum değerlendirmesinde sonuç belli olur. Güzel dileklerin için teşekkürler :-)

      Sil
  15. Hedef koyarken bir süre sonra hepimiz daha gerçekçi davranmaya başlıyoruz sanırım :D Umarım tüm hedeflerine ulaşırsın Şule :))

    O 10 dizi arasına bir Kore dizisi de girer mi ne diyorsun? :D Telefonla arama alışkanlığım hiç yok benim, tabii dediğin gibi sen aramayınca onlar da aramıyor bir süre sonra. Mahçup oluyorum bazen aramak aklıma gelmediği için ama henüz bunu değiştirmek için bir adım atasım yok :D

    Mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eslem,
      Kore dizisi izlemeyi uzun zamandır istiyorum ama bir türlü başlayamadım birine. Hatta yıllar önce blogumda Kore dizisi önerisi istemiştim. Sen de ne güzel uzun uzun önerilerini yazmışsın:

      https://suleuzundere.blogspot.com/2017/06/ilk-kore-dizim-icin-onerilerinizi.html

      Bu sene olur mu bilmiyorum ama bir ara mutlaka başlayacağım Kore dizilerine :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...