24 Ocak 2020 Cuma

Alıntılar #1

Sule Uzundere Blog

Herkese merhaba. Son iki yılda da yüzün üzerinde kitap okudum. Maalesef bu kitapların çok azını bloğuma yazabildim. Gönlümden geçen hepsini yorumlamaktı çünkü bir kitap hakkında ne düşünmüştüm diye hatırlamak istediğimde önce bloğumdaki yorumuma bakıyorum.

Birikmiş kitap yorumlarının hepsini yazamayacağımı artık kabul ediyorum. Aralarında iki yıldır bekleyen kitaplar var L Kitaplarla ilgili hislerim ve fikirlerim etkisini yitirdi. Bu yüzden uzun zamandır bekleyen kitapları yorumlamaktan vazgeçtim ama not aldığım alıntıları silmeye de gönlüm elvermedi. Bu yüzden son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazmaya karar verdim. Belki size de kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.
Sule Uzundere Blog

Julia Quinn-Dudaklarımda Şarkısın
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kişiliğimizi hatalarımız değil, hatalarımızı telafi etmek için yaptıklarımız ortaya koyar.
2. Alternatif genellikle çaresizlik olunca espriyi tercih ediyorum. Kara mizah bile olsa.
3. Bir kadını ağlatan bir erkekten daha kötü tek şey, bunun için kendini suçlu hissetmeyen bir erkektir.
4. “Cehennem boşalmış, şeytanlar aramızda.” Shakespeare
Sule Uzundere Blog
Kırmızı Kedi Yayınları, Çevirmen: Emrah İmre, 58 Sayfa, 12.Baskı, 2018.

Jose Saramago-Bilinmeyen Adanın Öyküsü
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Beğenmek, sahip olmanın en iyi şekli, sahip olmaksa beğenmenin en kötü şekli olsa gerek.
2. Kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin.
3. Rüya hünerli bir sihirbazdır, varlıkların boyutlarını ve birbirlerine olan uzaklıklarını değiştirir, yan yana uyuyan kişileri ayırır, birbirine uzaktaki kişileri kavuşturur.
4. Kim olduğunu bilmiyorsan kendin olabilmen mümkün değildir.
Sule Uzundere Blog
Epsilon Yayınları, Çevirmen: Kübra Tekneci, 368 Sayfa, 1.Baskı, 2015.

Colleen Hoover-Çirkin Aşk
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Bazen insanları yeniden görene kadar onları ne kadar özlediğinizi unutmanız kolaydı.
2. Ev ne kadar küçük olursa aile birbirini sevmeye o kadar mecbur olurdu.
3. Bazen hiç konuşmamak çok fazla şey söylemekti.
4. Berabere sonuçlanan hiçbir şeye inanmam. Bu, kaybetmekten korkan insanlar için uydurulan bir bahane.
Sule Uzundere Blog
Türkiye İş Bankası Yayınları, 176 Sayfa, Çevirmen: Fadime Kahya, 5.Basım, 2017

F.Scott Fitzgerald-Muhteşem Gatsby
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Birisini eleştirmeye kalkıştığında şu dünyada her insanın senin sahip bulunduğun ayrıcalıklara sahip olmadığını hiç aklından çıkarma.
2. Herkes temel erdemlerden en az birinin kendisinde bulunduğundan kuşkulanır ya, benimkisi de bu: Ben, ömrümde tanıdığım en dürüst birkaç kişiden birisiyim.
3. Bir kimseye dostluğumuzu sağken göstermeyi öğrenelim, ölünce değil.
Sule Uzundere Blog
Kırmızı Kedi Yayınları, 148 Sayfa, 1.Basım, 2014

İnci Aral-Gölgede Kırk Derece
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Baba ilgisi görmeyen kızların aşkı böyle büyük oluyor işte.
2. Düğünümüz bir rüyayı andırıyordu. Ailem dahil herkes başıma talih kuşunun konduğu kanısındaydı. Fakat gerçek hayatla peri masallarının hiç ilgisi yok. Talih kuşları insanın başına sıçıyor yalnızca ve rüyalardan çabuk uyanılıyor.
3. Nefret duygusu taşıyamam içimde. Kendime karşı da hoşgörülüyümdür. O zaman öyleydim, diye açıklamaya çalışırım geçmişteki hatalarımı. Bu yüzden bugünden baktığımda yaşadığım hiçbir şey, saçma, yüz kızartıcı, aptalca görünmez bana.
İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

11 yorum:

  1. Bilinmeyen Adanın Öyküsü kitaplığımda. Henüz okumadım. Muhteşem Gatsby ise almayı düşünüyorum. İki kitap hakkındaki düşüncenizi merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      Muhteşem Gatsby için beklentiniz yüksek olmasın. Bizim okurumuz o kitapta genel olarak hayal kırıklığına uğruyor. Başlarda ben de sevmedim. Abartıldığını düşündüm ama kitabı bitirdikten sonra ara ara aklıma geldi. Fark ettim ki kitap hoşuma gitmiş. Yani kitabı sevdiğimi bitirdikten birkaç gün sonra fark ettim :-)

      Bilinmeyen Adanın Öyküsü eğer yazarın tarzına aşina değilseniz başlarda garip gelebilir ama güzel kitaptı. Yine benim yazardan favorim Körlük. Mükemmel bir kitaptı.

      Sil
  2. Gatsby okudum ben sevmemiştim daha doğrusu anlamadım sanırım kitaba hiç giremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      başlarda ben de sevmedim. Abartıldığını düşündüm ama kitabı bitirdikten sonra ara ara aklıma geldi. Fark ettim ki kitap hoşuma gitmiş. Yani kitabı sevdiğimi bitirdikten birkaç gün sonra fark ettim :-)

      Sil
  3. Üzerinden zaman geçince gerçekten etkisi azalıyor, hatta insan unutuyor. Ben bitirdiğim gibi yazmaya gayret ediyorum, o an paylaşmasam bile taslak olarak ekliyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      o konuda sana hayranım. Bu sene ben de okuduğum kitapları geciktirmeden yazacağım ama geçen senekileri yorumlayamayacağım maalesef. Halbuki aralarında çok güzel kitaplar da vardı.

      Sil
  4. Alıntıları buraya aktarman iyi olmuş. Hem sana hatırlatır hem bize fikir verir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      silinip gideceklerine burada dursunlar dedim :-)

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    Muhteşem Gatsby için beklentin yüksek olmasın. Bizim okurumuz o kitapta genel olarak hayal kırıklığına uğruyor. Başlarda ben de sevmedim. Abartıldığını düşündüm ama kitabı bitirdikten sonra ara ara aklıma geldi. Fark ettim ki kitap hoşuma gitmiş. Yani kitabı sevdiğimi bitirdikten birkaç gün sonra fark ettim :-)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      çok teşekkür ederim. Bu hafta yapamam ama haftaya severek yaparım :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...