10 Temmuz 2019 Çarşamba

Neler Okudum Neler #4

Sule uzundere blog

Son bir senede okuduğum kitaplardan bazıları, yorumlarım ve altını çizdiğim cümleler şunlar:


Sule uzundere blog
Fantastik Kitap, 397 Sayfa, 1.Basım, 2016
Günay Gafur- Kuklacı
Günay Gafur, Kitap Ağacı Adana grubumda çok sevilen bir yazar. Yazarın korku-polisiye türünde iki kitabı var. İlki Kuklacı ve ikincisi Kâhin (Ben bu yorumu yayımlayana kadar yazar üçüncü kitabını da yazdı). Kâhin başta olmak üzere iki kitabın övgü dolu yorumlarını sürekli dinleyince ben de yazarla tanışmak istedim. 

Testere filminin senaryosunu andıran olayları okumak heyecanlıydı. Sonunu nereye bağlayacak diye merakla okudum ama bayılmadım da. Yazarın ikinci kitabı Kâhin’in çok daha iyi olduğunu söylüyorlar. Türü sevenler Kâhin’e öncelik verebilir.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Eğer bir gün dünya yok olacaksa buna sebep olacak tek şey, çaresiz bir babanın gözyaşlarıdır.
2. “Tanıdığın şeytan, tanımadığın yabancıdan iyidir.” Özbek atasözü
Sule uzundere blog
Yabancı Yayınları, Çevirmen: Onur Kınacı Birler, 377 Sayfa, 2.Baskı, 2018.
Sally Thorne – Nefret Oyunu
Bu kitabı sevgili Eslem’in bloğunda keşfettim. Zaten yeni çıkan bir kitaptı. Eslem hemen okumuş. Onun övgü dolu yorumundan sonra romantik kitap seven biri olarak kaçırmamalıyım dedim ve ilk kitap alışverişimde kitabı aldım. Tabii yıllardır okunmayı bekleyen onlarca kitabım varken önce Nefret Oyunu’nu okudum J O günümün güzel geçmesini sağladı kitap. Zaten bu türden kitaplardan da bunu beklerim. Çabuk okunsun, kitaptaki aşk beni etkilesin ve gülümsetsin. Nefret Oyunu üç beklentimi de karşıladı. Özellikle nefretle başlayan aşk klişesini sevenler kaçırmasın.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Birinden nefret etmek ve ona âşık olmak rahatsızlık verecek kadar birbirine benzer duygulardı.

Sule uzundere blog
Epsilon Yayınları, 476 Sayfa, Çevirmen: Timur Avarkan, 1.Baskı, 2014
Julie Garwood-Sır
Highlands Laird serisinin okunma sırası:
1. Sır
2. Fidye
3. Aşk Seni de Vurur

Julie Garwood’un tarzının bana hitap etmediğini yazardan daha önce okuduğum Gelin ve Düğün kitaplarında fark etmiştim. Birkaç yıl önce takasla yazarın altı kitabını almıştım. Yani elimde daha okunmamış dört kitabı vardı. Ben de beklentimi düşük tutarak bu kitapları yavaş yavaş okumaya karar verdim. Yoklukta gidiyorlar ama dediğim gibi yazarla yıldızımız pek barışmadı.
 
Sule uzundere blog
Ephesus Yayınları, 573 Sayfa, 1.Baskı, 2015.
Jennifer Royce-Gözlerinin Esareti
Yazarın adının yabancı olduğuna bakmayın. Mersinli bir sınıf öğretmeni tarafından yazılmış J Yazar takma ad kullanmış. Bunu bilmeseydim kitabın Türk bir yazar tarafından yazıldığını anlamayabilirdim. Mekan, karakterler ve olaylar okuduğum diğer historicallarla aynıydı. Kitapta iki aşk öyküsü paralel anlatılıyor. Ben bu tarz kitapları çok severim. Bütün kitap boyunca tek başrolleri okumaktansa yardımcı güçlü karakterlerin de öyküsünün olmasını isterim. Yazar maalesef bu iki öykünün hakkını verememiş çünkü kadın ve erkek karakterler, karakter olarak birbirinin aynısı. Hatta yaşadıkları aşkın gidişatı da aynı. Durum böyle olunca bence kitabın 500 küsur sayfa olmasına hiç gerek yoktu. Sadece bir çiftin öyküsünü anlatıp kitabın yarısı kalınlığında basabilirlerdi.
 
Sule uzundere blog
Pegasus Yayınları, 461 Sayfa, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Müge Kocaman Özçelik, 1.Baskı, 2013
Brenda Joyce-Kusursuz Gelin
The DeWarenne Dynasty serisinin okunma sırası:
8. Kusursuz Gelin
9. Tehlikeli Aşk
10. İmkansız Aşk
11. Yemin

Serinin Maskeli Balo’dan sonra en sevdiğim kitabı Kusursuz Gelin oldu. Zaten karakterler Maskeli Balo’dan tanıdık. Henüz Maskeli Balo’yu okumayanlar için aşk yaşayan karakterlerin adını vermeyeyim de spoiler olmasın. İkilinin aşkını büyük bir keyifle okudum.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Geçmişi asla değiştiremeyeceğimiz için onu olması gereken yerde, yani geçmişte bırakın.

Siz bunlardan hangilerini okudunuz? Okumak istersiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

38 yorum:

  1. Ben bu tarz kitapları hiç almıyorumuşum sanırım :) Arada eski beyaz dizilerimden okuyorum. Onlarda bile sıkılıyorum ama en azından nostaljik geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      onlardan ben üniversite yıllarımda çok okurdum. Bir kitapçı bulmuştum. 2.el çok ucuza satıyordu. Bütün paramı onlara yatırmıştım bir dönem :-)

      Sil
    2. Sule hanim ,1000k kitap uygulamasindan buldum sizi.1500 izeri kitap okumussunuz.Bu sayi dogru mu?Dogruysa bunu nasil yapiyorsunuz?

      Sil
    3. 1000 Kitap uygulamasında şöyle bir durum var. Bazı yazarların kitaplarının farklı yayınevleri tarafından basılmış hallerini farklı kitap olarak sayıyor. Öyle olunca okuduğum kitap sayısı fazla sayılıyor. Bir de örneğin ben Ömer Seyfettin'in Bütün Hikayeler kitabını okudum. İçinde 20 civarı öykü vardı. Onların ayrı ayrı basılmış hallerine de okudum diyorum. Bir kitap okuduğum halede 20 kitap okumuşum gibi sayıyor.

      Ben siteyi son birkaç yıldır kullanıyorum ama ortaokul yıllarımdan beri kitap okurum. Okuduğum birçok kitabı unuttum. Hepsini kaydedebilseydim 1500 civarı bir sayı çıkardı zaten. Yani evet bu sayıda kitap okumuşumdur.

      Nasıl okuduğuma gelince boş vakitlerimin çoğunu kitap okumakla değerlendirdim. Türkçe öğretmenliği mezunu olduğum için kitap okumak benim için aynı zamanda işti. Blog açmak da okuma oranımı çok arttırdı. Şimdi küçük bir kızım var. Uzun zaman bu tempoda okuyabileceğimi sanmıyorum :-)

      Sil
  2. Bebişten vakit buldukça uğra buralara abla, özleniyorsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      teşekkürler. Elimden geldiğince uğramaya çalışıyorum ama vakit bulmak o kadar zor ki :-)

      Sil
  3. Belki bu tür kitaplara olan yabancılığımdan (iyi yada kötü demiyorum, ilgi meselesi) hiç birini okumadım. Yorumlarınıza bakılırsa, Kusursuz Gelini istisna tutarsak, diğer kitaplar sizin de beklentilerinizi pek karşılamamış sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      Nefret Oyunu'nu da çok severek okudum ama ikisinin dışındakiler hayal kırıklığı oldu.

      Sil
  4. Nefret Oyunu'nu ben de severim gibi geldi, böyle kitaplardan beklentilerimiz aynı :)) Garwood seviyorum ben, Sır'ı da okumuştum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Nefret Oyunu eğlenceli bir kafa dağıtma kitabıydı. Bu türde okumak istersen tavsiye ederim. Ben sevdim.

      Sil
  5. Bu kitaplardan kuklacı favorim. Belki tarzından dolayıdır. “Tanıdığın şeytan, tanımadığın yabancıdan iyidir.” Özbek atasözü gerçi ama bu söze bir yorum yapayım. Aslında sözün anafikri anlaşılıyor zaten de, ben farklı bakmak istiyorum: Şeytanın iyi olma şansı yok ama tanımadığın kişinin iyi olma şansı var, en azından bir oran var. Şeytanda o oran sıfır:)

    YanıtlaSil
  6. süpersin Şule'cim valla yine harika kitaplar harika yorumlar, sır'ı ben de okumuştum seninle yazar konusunda yanı fikirdeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      teşekkürler Eren'cim. Aynı fikirde olmamıza sevindim :-)

      Sil
  7. Gözlerinin Esareti'ni şimdi okuyorum ve dediğine aynen katılıyorum fazlaca uzatılmış bir kitap ve sürekli tekrarlanan yerler var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      halbuki tadında bırakılsa tür içinde başarılı bir kitap olabilirmiş.

      Sil
  8. beyaz dizileri ben de çok seviyorum açıkcası okutuyorlar kendilerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzmanamator,
      özellikle okuma hızının düştüğü zamanlarda insanın eski temposuna dönmesini sağlıyorlar :-)

      Sil
  9. bu tarz tarihi aşk konulu kitap okumadım ama istiyorum :) güzel bir yorumlama olmuş. seçtiğiniz alıntılar da güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      güzel yorumunuz için teşekkürler :-)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. kitap sayfalarından,
      hamilelik iznimdeyken çok boş vaktim vardı. Bu sürede bol bol okudum :-)

      Sil
  11. düğün ve gelini sevip d,ğer kitaplarını bir türli sevemediğim yazar Garwood, sanki o iki kitabı başkası yazmış :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      ben onları bile sevemedim Eylem :-) Ama elimdeki dört kitabını daha okuyup yazarla ilişkimi bitireceğim.

      Sil
  12. Verimli bir okuma listesi olmuş gerçekten ama ben nedense şu aralar klasiklerden vazgeçip bu tarza yönelemiyorum. Hoş bir yorumlama olmuş. Ben de blogumda kitap incelemeleri,alıntılarımı ve karalamalarımı paylaşıyorum. Dilerseniz göz atabilirsiniz.

    https://www.kafadefterim.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Akgün,
      klasikler candır. Birçok klasik kitap da okudum ama onları yorumlamak bana göre daha zor olduğu için henüz yorumlarını bloguma giremedim.

      Uygun olduğum bir zamanda blogunuza uğrayacağım. Teşekkürler:-)

      Sil
  13. Julie Garwood-Sır kitabını lisedeyken okumuştum.
    Bu ara romanlara, best sellerlara kafaya takmış durumdayım, listeden seçeceğim. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      güzel yorumunuz için teşekkürler :-)

      Sil
  14. günay gafur hiç duymadıydım. çok sevdiğim konularda yazıymuş. not aldım. thanx :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      gerilim türünde çok başarılı sayılıyor. Kahin kitabını özellikle öneriyorlar Deep.

      Sil
  15. Julie kitapları kendisini tekrar ediyor gibi. Olay, mekan farklı ama yaşananlar hemen hemen aynı gibi. Jennefier okumadım. Çok övenler de var ama bir o kadar beğenmeyenler. Ben sanırım okumayacağım. Teşekkürler şeker:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Julie'nin kendini tekrar ettiğine katılıyorum. Maalesef o sorun Jennifer'da da var. Bence okumayarak doğru yapıyorsun :-)

      Sil
  16. Paylaşımınız için teşekkürler. Son bir senede okumakta olduğum kitap yorumlarımı bloğumda paylaştım, sizinde dikkatinizi çekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüşü Olmayan Orman,
      uygun olduğum bir zamanda bakacağım. Teşekkürler :-)

      Sil
  17. Merhaba sizi takibe aldım etkinlikten geliyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Nefret Oyunu'nu beğenmene çok sevindim Şule :)) Jennifer Royce'un Türk olması şaşırttı :D Acaba neden böyle bir şeyi tercih etti meraklandım :D
    Tekrar burada olup yazılarını okuyor, yorum yazıyor olmak çok güzel, özlemişim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eslem,
      sen de özlendin canım. Umarım bir daha arayı bu kadar açmazsın :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...