20 Mart 2019 Çarşamba

Ferit Edgü’den Üç Kitap Okudum

sule uzundere blog kitap yorumları

Ferit Edgü; Hakkari’de Bir Mevsim ile tanışıp hayran olduğum, öykü okumayı sevmeyen bana öyküyü sevdiren adam. Onu keşfettiğim günden beri kitaplarını yutarcasına okuyorum. Neyse ki çok kitabı var da şimdilik okuyacak kitabım kalmadı duygusu yaşamıyorum J
Yazardan en son okuduğum üç kitabın yorumunu toplu olarak yazmak istedim. Türk edebiyatıyla ilgilenen ve öykü okumayı seven herkese yazarın kitaplarını öneriyorum.
Yazardan okuduğum diğer kitapların yorumlarına, kitapların isimlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz:
 
sule uzundere blog kitap yorumları
Çığlık, Sel Yayıncılık, 94 Sayfa, 3.Baskı, 2017.
Çığlık
Çığlık’ta yazarın yirmi iki öyküsü var. Yazarın tarzı haline gelmiş minimalist öyküler bunlar. Keyifle okudum.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Gözüm görmeyeli beri
İnsanları daha iyi görüyorum.
2. Söyler misiniz, her öyküyü ille de bitirmek mi gerek?
3. İnsan yalnız yaptıklarıyla değil
Yapmadıklarıyla da insandır
Diye düşündüm
4. Kör bir yazardan söz ettiler
Kör bir okurdan daha iyi durumdadır, dedim.
5. Demir, bu kitabı daha önce okumuş olduğunu söyler.
“Ne önemi var?” der sahaf. “Kitaplar birçok kez okunmak için yazılmazlar mı?”
6. Aşk iki insan arasında oluşur ama çoğu kez yalnız birinin gönlünde gelişir.
sule uzundere blog kitap yorumları
Kimse, Sel Yayıncılık, 127 Sayfa, 3.Baskı, 2015.
Kimse
Bu üç kitap içinde en az beğendiğim Kimse oldu çünkü bütün kitap boyunca yazarın iç konuşmalarını okuyoruz. Aslında bununla bir sorunum yok ama yazar bu konuşmaları “Birinci ses, ikinci ses, üçüncü ses…” gibi ifadelerle anlatmayı tercih etmiş. Bu da bana sıkıcı geldi. Bu ifadeler yerine direkt düşündüklerini yazsaydı daha keyifle okurdum diye düşünüyorum.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Ah yollar kapalı olmasaydı, diye başlıyor Birinci Ses.
Ah okunmamış bir kitap olsaydı, diyor ardından.
Ah yazılmamış bir kâğıt olsaydı, diyor sonra.
Ah içilmemiş bir rakı olsaydı, diyor daha sonra da.
Ah bu ahlar olmasaydı, diye kesiyor İkinci Ses.
sule uzundere blog kitap yorumları
Cahil, Sel Yayıncılık, 94 Sayfa, 3.Baskı, 2018.
Ferit Edgü-Cahil
Cahil, bir aforizmalar kitabı. Aforizma okumayı severim ama bütün kitabın sadece bir konu hakkında aforizma içermesi beni sıktı. Bir yerden sonra her cümlenin “Cahil” ile başlaması sinirimi bozdu. Keşke yazar her konudan yazsaydı diye düşündüm.
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Düşünen Adam heykeline bakan cahil, onu sıçıyor sanmış.
2. Cahil kuşku duymaz
Hele kendinden, hiç.
3. Cahil, bağırarak konuşur.
Bilge kişi susarak.
4. Cahille cahilce konuşmuyorsan anlaşamazsın.
5. Cehaletin sınırları sonsuzdur.
Bilgeliğinki sınırlı.

4 yorum:

  1. Yazarı hiç okumadım ama Hakkari'de Bir Mevsim'i ile tanışmak istiyorum senin gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      o kitabı çok güzeldi Salıncak. Eminim diğer kitaplarını da okumak isteyeceksin.

      Sil
  2. Merhaba üç düş hikayesi lazım bana rica etsem atarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faruk Güldal,
      Kitaplara baktım. Öyle bir öykü yok. Yorumunuzu çok geç gördüm, lütfen kusura bakmayın.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...