27 Kasım 2018 Salı

Ferit Edgü-İnsanlık Halleri

sule uzundere blog kitap yorumları
Sel Yayıncılık, 66 Sayfa, 2.Baskı, 2015

İnsanlık Halleri’nin türü deneme olarak geçse de kitap aslında aforizmalardan oluşuyor. Aşk, yazarlık, ölüm ve daha birçok konu hakkında etkileyici cümleler okumak ve üstlerinde düşünmek isterseniz İnsanlık Halleri güzel bir tercih olacaktır.

66 sayfalık, bir saat dolmadan bitirebileceğiniz kitap benim gibi yıl sonunda okuma hedefini tutturma konusunda sıkışan kişiler için de doğru tercih J

En sevdiğim yazarlardan biri olan Ferit Edgü’den okuduğum diğer kitapların yorumlarına isimlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz:

NOT: Kitap Sel Yayıncılık’ın Geceyarısı Kitapları serisinden basılmış. Boyut olarak Sel Yayıncılık’ın kitaplarıyla aynı olsa da eni diğer kitaplardan daha az. Bu yüzden yazarın diğer kitapları arasında farklı duruyor. Benim gibi düzen hastalarını sinir edecek bir olay. Keşke yayınevi klasik formatında bassaydı kitabı. 

Ayrıca kitabın üst sayfaları bitişikti. Her sayfayı elimle tek tek ayırmak zorunda kaldım. Bu da Sel Yayıncılık kalitesine yakışmayan bir olumsuzluktu.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Herkese hayatını anlatma.
Bazı parçalarını çalan olur.

2. Ölmek için doğuyoruz.
Aşk, aradaki ayraç.

3. Aşka doğru adım atma
Eğer maraton koşucusu değilsen.

4. Yaşam, ne tek yönlüdür ne de çift yönlü.
Yaşam çok, pek çok yönlüdür.
Bu nedenle yolunu şaşırır insanlar.

5. Hayat kısa
Öyleyse sen de kısa kes.

6. –O an göz göze geldik.
-Neden dudak dudağa değil?

7. –Şu dünyada hiçbir değerim yok.
-Umutsuzluğa kapılma, bir başka dünyayı dene.

8. Yazarak ya da kaçarak
Çözüm arama
Sorunların üstüne üstüne git;
Onlar senin üzerine gelmeden.

9. Eleştirilmekten değil
Alkıştan kork.

10. Hiçbir hayvan, insanoğlundan daha hayvan değildir.

11. Gözü öylesine yükseklerdeydi ki,
Gırtlağına dek
Bok çukurunda olduğunun
Farkında değildi.
Sakın ola elinden tutayım deme.
Sen de batarsın.

12. Kimsenin ocağına düşme
Yanarsın

13. Savaş ve Barış ve Savaş ve Barış ve Savaş ve Barış ve Savaş…
Tolstoy’un romanı değil,
İnsanoğlunun sonsuz tarihi bu iki sözcüktür işte.

14. –Senin, benden uzakta, o uzaklarda,
Bensiz, ben yanında olmadan,
Ben senin sesini duymadan,
Sesimi sana duyurmadan,
Çok acı çektiğini düşünmüşümdür.
-Doğrusu çok acı çektiğimi söyleyemem.
Ama çok üşüdüm.
Karakış.
Ne kömür var ne odun. Hatta ne de tezek.

8 yorum:

  1. Benim kütüphanede yazarlar hep karman çorman çünkü kitaplar boyut ve renklerine göre sıralı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ben de boyut ve yayınevlerine göre sıralamak istiyorum ama farklı yayınevlerinde kitabı olan yazarlar ve farklı boyutlarda kitap basan yayınevleri işi karıştırıyor :-)

      Sil
  2. Okunacaklar listeme aldım, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Canım Şule merhaba,
    Ferit Edgü hiç okumadım ama senin yorumların sayesinde listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Neşeli Kitap Vagonu,
      merhaba canım :-) Özellikle Hakkari'de Bir Mevsim kitabını öneririm canım. Umarım sen de seversin.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...