20 Kasım 2018 Salı

Murat Menteş-Antika Titanik

sule uzundere blog kitap yorumları
April Yayıncılık, 360 Sayfa, 1.Baskı,2018

En sevdiğim yazarlardan olan Murat Menteş’in yeni kitabının çıktığını duyunca hemen alıp okumak istedim. Eylülde basılan kitabın birinci baskına yetiştim (Kitabın ilk baskısı yüz bin adet yapılmış).

Kitapta yazarın diğer romanlarından kahramanlar da konuk olmuşlar. Onlara rastladığım bölümlerde tanıdık birilerine rastlamışım gibi mutlu oldum, gülümsedim J

Yazarın her kitabında olduğu gibi Antika Titanik’te de Alper Canıgüz’e bir selam vardı. Kitabın kahramanlarından biri Canıgüz’ün son kitabı Kan ve Gül’ü okuduğunu ve çok sevdiğini söylüyordu.

Kitabın sonu açık kalmış. Bazı bloglarda bu durum kitabın devamı gelebilir diye yorumlanmış ama ben kendi adıma buna katılmıyorum. Korkma Ben Varım da açık sonla bitmişti ama yıllar geçmesine rağmen kitabın devamı gelmedi. Bence her şeyi bir sona bağlayıp kesin bir final yazmak yazarın tarzı değil.

Kitabın kapağı bana çok yorucu geldi. Yazarın kitaplarındaki tempoyu vurgulamak için böyle karmaşık bir kapak tercih etmiş olabilir ama kapağa bakmak başımın ağrısına sebep oluyordu diyebilirim. Bu kadar karışık ve renkli bir kapağa hiç gerek yoktu bence.

Yazarı sevenler Antika Titanik’i kaçırmayacaktır ama bence bu kitap, yazarın diğer kitaplarına göre biraz vasat kalmış. Bu yüzden yazarla ilk kez tanışacaklara Antika Titanik’i önermiyorum.

Yazarın okuduğum dört kitabı benim için şu şekilde sıralanıyor (Kitapların ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz:


Siz Murat Menteş’i hiç okudunuz mu? En çok hangi kitabını seviyorsunuz? Okumayı düşünüyor musunuz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere 

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “%90 ihtimalle.” diyor. Fakat onun doğruyu söyleme ihtimali %10.

2. Akli dengemiz; unutmanın kahrolası imkansızlığı ile hatırlamanın lanet zorluğu 
arasında korunur.

3. Rüyalarımın kadınının hayalindeki erkek değildim.

4. Tüm gezegende her yıl ortalama 400 milyon kahve içilir Şifa. İki fincan da biz içelim baş başa.

5. İlk görüşte aşk zamandan tasarruf sağlıyor fakat birtakım sürprizlere de yol açabiliyor.

6. İnsanların dudak izleri de parmak izleri gibi birbirinden farklıdır. İkimizin de dudak izleri birbirinin aynı oluncaya dek öpüyorum seni Şifa.

7. Makyajsız tartıldığında iki kilo eksik gelir.

8. İnsanı yaşatan yalanlar ile öldüren gerçekler arasında mekik dokursun.

9. Darağacından sökülüp tabuta çakılan çivi kadar talihsiz hissediyordum.

10. İçimden bir ses “Kendini dinlemekten vazgeç.” diyor.

11. Sağlıklı yaşam, sağlıklı ölüm için şarttır.

12. Çok isterdim… ama hiç istemiyorum.

13. Onun iyimserliği beni karamsarlığa sevk ediyordu.

14. Zaten dünyadaki aksiliklerin çoğu, erkeğin kendini tutamamasından veya çok fazla tutmasından kaynaklanır.

15. Sevdiğim şeylerin bile nefret ettiğim bir yönü vardır.

16. Fikir değiştirmiyorsan yeterince düşünmüyorsun demektir.

17. Aşk üçgeni “Seveni sevmeme” ilkesiyle hareket eden üç salağın oluşturduğu geometrik osuruktur.

18. Alıntılardan nefret ederim.

19. 19.asırda yaşamış 20.asır filozofu (roman yazması sizi yanıltmasın) Oscar Wilde’ın hep haklı çıkmasından gıcık kapıyorum. “Erkek, kadın tarafından enseleninceye dek onun peşinden koşar.”

20. Sürekli mutluluk yoktur ama kronik depresyon vardır.

21. Ağlamanın hiçbir işe yaramadığını bilmek gözlerimi yaşartıyor.

22. Hayatımın şafağı söktü senin nurunla
Gözlerini görmeden evvel hiç yaşamadım
Bakışların mazimi çarpıverdi sıfırla
Kaderimi sevmeye işte şimdi başladım

Eskiden beri kalbim doluydu hasretinle
Aşkınla kör karanlık bile harikulade
Mazi ajandasını silip geçti melekler
Yaşanmamış demektir sensiz hiçbir saniye.

23. Sürekli alaycılık, ciddi bir depresyon belirtisidir.

24. Bir kimseyle sinemaya gitmemişseniz iyi arkadaş sayılmazsınız.

25. Akıllı kişiler, mantığın her zaman işe yaramadığını bilirler.

26. Tam bir yazar konuşması. Bir bok anlamadım ama çok etkilendim.

27. Hiçbir şey istememeyi kim istemez?

28. Tekeşlilik istiyorsan kuğu, denizanası veya penguenle evleneceksin.

18 yorum:

  1. Yazarı yıllar öncesinden bir tv kanalındaki "Klark" programından tanıyorum. Ancak hiç bir kitabını okumadım. Okursam, tavsiyeniz üzerine Antika Titanik’inden başlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Kitaplara Kaçanlar,
      o programı bilmiyorum. Youtube'tan kayıtları varsa bakayım. Yazarın konuşmasını hiç duymadım desem :-)

      Yalnız ben Antika Titanik'ten başlamayın dedim. Bence yazarla Ruhi Mücerret kitabıyla tanışmalısınız.

      Sil
  2. Murat Menteş hiç okumadım ama yazınızdan sonra mutlaka okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. GAMZE AKCAN,
      yazarın seveni de sevmeyeni de çok. Umarım siz sevenlerden olursunuz :-)

      Sil
  3. Sadece Dublorun Dilemmasi'ni okudum, elimde Ruhi Mucerret ve Korkma Ben Varim var, hangisini once okusam diyordum, yazindan gordugum kadariyla Ruhi Mucerret'i okumaliyim:) Alper Caniguz de benim en sevdigim yazarlardan, yeni kitabi ciksa da okusam diye sabirsizlandiklarimdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Yasemen Ç.
      Alper Canıgüz'le Murat Menteş'i tarz olarak benzetiyorum ben. İkisini de okumak çok keyifli oluyor :-)

      Sil
  4. Bende adına ve kapağına bayıldım kitabın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Devrik Cümleler,
      kapak bana fazla renkli geldi. Ben en çok Korkma Ben Varım'ın kapağını seviyorum.

      Sil
  5. İsmini çokça duyup tanışmadığım yazarlardan maalesef... Okumaya karar verdiğimde tavsiyene uyacağım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Oytunla Hayat,
      bence sen seversin Murat Menteş'i :-)

      Sil
  6. Murat Menteş'i nedendir bilmiyorum ama sevemedim. Ruhi Mücerret i okudum ama benim tarzım değil gibi geldi ya da çok övüldüğü için beklentim artınca kitap karşılayamadı. Bu kitapta da aynı durum söz konusu olacak diye korkumdan erteliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Neşeli Kitap Vagonu,
      Ruhi Mücerret'i sevmediysen bunu hiç sevmezsin bence. Murat Menteş herkese hitap etmiyor. Yakın arkadaşlarımdan biri Ruhi Mücerret'i bitiremedi, yarım bıraktı ama ben çok severek okumuştum. Zevk meselesi :-)

      Sil
    2. Bunu dikkate alacağım :) iyice ileri tarihlere itiverdim :)

      Sil
    3. Neşeli Kitap Vagonu,
      yazarı ya çok seviyorsun ya da hiç sevmiyorsun. Sen tarafını seçmiş gibisin :-)

      Sil
  7. İlginç cümleler, yorumlar. Merak uyandıran tarzı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      yazarın tarzı için en güzel tanım bu galiba: İlginç :-)

      Sil
  8. Ben de çok severim yazarı ama dediğin gibi bu kitap bir hayal kırıklığı oluşturmadı değil ve evet sanki sonlara bağlamayı sevmiyor. Dublörün Dilemması'nı okuyalı yıllar oldu ama sanki oradaki son da böyle bir "he deyip geçme"lik bir kıvamda idi.

    Kapak güzel ya bence, Ruhi Mücerret'ten itibaren bu tip kapaklara geçti herhalde. Ben de sanırım ilk okuyacak olana Dublörün Dilemması'nı tavsiye ederdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Beyza Mollaahmetoğlu,
      Ruhi Mücerret'in kapağı da ekranlıydı ama etrafı sadeydi. Bunda bütün sayfa dolu olduğu için gözümü yordu.

      Umarım bir sonraki kitabında beklentilerimizi karşılar :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...