19 Kasım 2018 Pazartesi

Ömür İklim Demir-Muhtelif Evhamlar Kitabı

sule uzundere blog kitap yorumları

Kitap Ağacı Adana grubumla kasım ayında Ömür İklim Demir’den Muhtelif Evhamlar Kitabı adlı öykü kitabını okuduk.

Bu kitabı takip ettiğim bloglardan birinde gördüğümü hatırlıyordum. Kısa bir araştırmadan sona takip ettiğim üç bloğun da kitabı yorumladığını gördüm. Belki gözümden kaçan yorumlar da vardır. Varsa lütfen yorumlarda belirtin, buraya ekleyeyim.

Sevgili Öneri Makinesi, Kitap Eylemi ve Kağıt Salıncak kitabı benden önce okumuş, yorumlamışlar. İsimlerine tıklayarak yorumlarına ulaşabilirsiniz.

Daha önce belirttiğim gibi öykü en sevmediğim türlerden biriydi. Doğru dürüst öykü kitabı okumazdım bile ama son iki yılda o kadar güzel öykü kitapları okudum ki artık en sevdiğim türlerden biri oldu diyebilirim. Muhtelif Evhamlar Kitabı da bu beğenimi sürdürmemi sağladı.

Yazarın dilini çok sevdim. Öyküler sakin sakin akıyor ve etkileyici bir şekilde sona eriyor. Kitaptaki on öykünün yarısında sürpriz diyebileceğim sonlar vardı. Birbirine bağlanan birkaç öykü de vardı.

1-2 saatte okuyup bitirebileceğiniz güzel bir öykü kitabı arıyorsanız Muhtelif Evhamlar Kitabı tam size göre.

Siz Muhtelif Evhamlar Kitabı’nı okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Öykü kitaplarını sever misiniz? Bana önerebileceğiniz güzel öykü kitapları var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

NOT: Ben yazarı isminden dolayı kadın sanmıştım ama yazarımız erkek ve Adanalıymış. Yani hemşehrim J Muhtelif Evhamlar Kitabı’yla birçok ödül almış. Şimdilik başka kitabı yok. Kitabın kapak fotoğrafı da kendine ait.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Ölüler yokluklarıyla var olur, anılarla yaşar.

2. Kendime vereceğim bir iyi, bir de kötü haberim var. Kötü haber: Hayatımda hiçbir şey hayal ettiğim kadar iyi olmayacak. İyi haber: Hayatımda hiçbir şey hayal ettiğim kadar kötü de olmayacak. Ne harikayım ne berbat. Kibrit kutularının sırtındaki kelimeyim ben: Vasat

3. Sevilmeyen babalar, sevilenlerden daha çok anlatılıyor.

4. “Birçok insan, mutlu olduğunu bilmediği için mutsuzdur.” Dostoyevski

5. Ben de şu amaçlar belirleyen adamlardandım. Her yeni yıl, her doğum günü, her ayın biri ya da her pazartesi yeni bir insan olmak için uyanırdım. Hele ki güneşli bir günse bütün dünyayı değiştirebileceğimi sanırdım.

14 yorum:

  1. Fuardan aldım ben de , bakalım ne zaman okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Başlarsan kısa sürede biter zaten. Bence seveceksin :-)

      Sil
  2. Selam.
    Bende öykü, Hikaye okuyamayanlardanım...lakşn bir kaç yazar var ki öykülerin bayılıyorum.
    Bu kitap da onlardan biri. Sıcacık aynı zaman da arada içime de dokundu derken sayfalar bitti.
    Sevmiştim bende. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Gülşah Şahin,
      okuduğum güzel kitaplardan sonra artık öyküleri seviyorum ancak tercihim olay öyküleri. Durum öykülerini sıkıcı buluyorum :-(

      Sil
  3. Bak ben de bayan diye düşündüm yazarını...

    Alıntılar güzelmiş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Oytunla Hayat,
      yazarın iki ismi de unisex. Özellikle İklim denildiğinde benim aklıma direkt kadın geliyor :-)

      Sil
  4. “Birçok insan, mutlu olduğunu bilmediği için mutsuzdur.” Dostoyevski çok sevdim... Ben öykü okumam ama bu kitabı okuyacağım belkide bir başlangıç olur...merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. GAMZE AKCAN,
      ben de öykü okumam derdim ama okuduğum güzel kitaplardan sonra fikrim değişti. Belki sizin fikrinizi değiştiren de bu kitap olur :-)

      Sil
  5. Şule benimde çok merak ettiğim bir kitap. Umarım sıra gelir ve okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      umarım. Seveceğini düşünüyorum :-)

      Sil
  6. Öykü okumayı sevmeyen biri olarak kitabı çok beğendim.
    Yazarın farklı bir tarzı var. İkinci öyküyü okuyunca aman Alllah'ım ben ne okudum dedim :)
    Alıntılarından sadece biri ikimizinde dikkatini çekmiş aynı kitaptan farklı tatlar almaya bayılıyorum. Blog okumak böyle anlam kazanıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Neşeli Kitap Vagonu,
      ben beş alıntı yazdım ama 1000 Kitap'ta yazardan onlarca alıntı yazılmış. Herkesin etkilendiği cümleler farklı oluyor.

      Sil
  7. Alıntılar çok keyifli, öyküleri çok severim. Okumam gerektiğini düşünüyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Beyaz Yakalı,
      ben çok severek okudum. Umarım siz de beğenirsiniz :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...