26 Kasım 2018 Pazartesi

Kitapyurdu Alışverişim (Kasım 2018)

sule uzundere blog kitap alışverişleri

Her ay düzenli olarak kitap alıyorum ama hepsini bloguma yazmıyorum. Bu sene yazdığım beşinci kitap alışverişi yazımla karşınızdayım.

Bu alışverişin adını “Yılın bitmesine az kaldı ama okuma hedefime uzağım. Çabuk okunan ince kitaplar okuyup okuma hedefimi tutturmalıyım.” koydum J 

*Ferit Edgü’nün İnsanlık Halleri ve Bir Gemide kitapları bu amaç için alındı. Zaten yazarın kalemini seviyorum. Hem ince kitapları var hem akıcı yazıyor hem de keyifle okuyorum. Daha ne isterim?

*Stefan Zweig’in son çıkan kitaplarından Rahel Tanrı’yla Hesaplaşıyor ve Lyon’da Düğün’ü zaten her türlü alıp okurdum, okuma hedefini tutturmak bu okumaları erkene çekmeme neden oldu. Yazarın bütün kitaplarını okuma planımda emin adımlarla ilerliyorum.

*Lisedeyken favori kitaplarım İpek Ongun’un Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisiydi. Orada Serra, Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç kitabını okuyor ve kahkahalarla gülüyordu. O zamandan beri bu kitabı okumak istiyordum. Madem İş Bankası Yayınları günümüz Türkçesiyle yazarın kitaplarını basmış bu fırsatı kaçırmayayım dedim. Eğer yazarı umduğum gibi seversem diğer kitaplarını da okurum.

*Blogumu düzenli takip edenler Shakespeare sevgimi bilirler. Yazarın okumadığım dört kitabını da sepete attım. Her ay birini okumayı planlıyorum.

*Körlük, Kitap Ağacı Adana grubumuzun aralık kitabı olarak seçildi. Geçtiğimiz yıllarda filmini izlemiş ve çok beğenmiştim. Dediklerine göre kitabı çok daha güzelmiş. Beklentim büyük, severek okuyacağımı düşünüyorum. Yorumlarımı sizinle paylaşırım.

Sizin bu kitaplar içinde okuduğunuz var mı? Ya da okumak istediğiniz? Önce hangisinden başlamamı önerirsiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

20 yorum:

  1. Bu kitaplar hakkındaki yorumlarınızı bekleyelim o zaman. Aralarında yalnızca "Körlük" ü okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Kitaplara Kaçanlar,
      içlerinde en popüleri Körlük sanırım. Yazarla tanışacağım için heyecanlıyım.

      Sil
  2. körlük'ü okudum. çok güzel bir kitaptı. yazım stili biraz değişik. karakterlerin ismi yok bir de normal diyalog şeklinde yazılmamış. şu an anlatamadım ama okuyunca anlayacaksın. buna rağmen kimin ne dediği çok net anlaşılıyor. bir çırpıda okumuştum. filmini de izleyeceğim hep erteliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gürültü,
      ben filmini sevmiştim ama kitabını okumadan izlemiştim. Kitabını okuyan biri ne düşünür bilmiyorum.

      Sil
  3. Hepsi benim de sevdiğim tarzda kitaplar. Bence Hüseyin Rahmi ile başla. Bu kitabı oldukça eğlenceliydi. İyi okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Nazlıhan,
      ben de eğleneceğimi düşünüyorum. Hafta sonu okumayı planlıyorum. Öneri için teşekkürler :-)

      Sil
  4. Selam. İçlerinde okuduğum yok lakin yeni okumaya başladığım "Körlük" kitabı var.
    Keyifli okumalar iyi geceler. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Gülşah Şahin,
      Merhaba. İçlerinde en popüleri Körlük sanırım. Yazarla tanışacağım için heyecanlıyım.

      Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  5. Keyifli okumalar dilerim. Kitap yorumlarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Zeynep Çankaya,
      çok teşekkür ederim. Okudukça mutlaka bloguma yazacağım :-)

      Sil
  6. Alışverişin adı çok güzel :) Hiç birini okumadım ve en çok da Körlük hakkında ne düşüneceksin merak ediyorum yazım stilinden dolayı kitapta satır başı yok bildiğim kadarıyla okuması zor mu nasıl oluyor merakla bekliyorum yorumunu.Keyifle okumalar ve hedefine ulaşman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Devrik Cümleler,
      Evet, yazarın tarzıyla ilgili yorumlar duymuştum. Biraz farklı yazıyormuş ama alışınca çok severek okuyormuşsun. Bakalım ben ne düşüneceğim :-)

      Sil
  7. Kitap yorumlarınızı bekleyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Barış tutunan,
      Okudukça mutlaka bloguma yazacağım :-)

      Sil
  8. Keyifli okumalar. Benim okumadığım kitaplar, yorumlarını takip edeceğim.

    YanıtlaSil
  9. Son zamanlarda birbirimizden habersizce aynı kitapları ya aynı anda okuyoruz ya da peş peşe :)
    Şu an Körlük kitabını okuyorum. Farklı geldi. Kurgusu beni çok etkiledi
    Şunu fark ettim yılın son çeyreği en çok okuduğumuz ve en çok kitap aldığımız aylar oluyor :) Umarım hedefini tutturursun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Neşeli Kitap Vagonu,
      Körlük'e henüz başlamadım ama Kitap Ağacı grubumun aralık ayı kitabı olduğu için bu ay içinde bitiririm. Yazarın tarzı farklıymış ama kitap çok beğeniliyor. Umarım ben de sevenlerden olurum.

      Dediğin gibi kasım ve aralık ayları bende okuma açısından verimli oluyor. Bunu okuma hedefini tutturmak için hızlanmama bağlıyorum :-)

      Sil
  10. Bende hedefimden bi 12 kitap kadar uzağım. Mantıklıymış belki bende ince kitaplarla hedefi tutturmayı denemeliyim. 😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Ebrar Şeyban,
      eğer okuyabilirsen kalın ince fark etmez tabii ama ben kendime güvenemedim :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...