29 Mayıs 2018 Salı

İlker Günaçgün – Selluka

sule uzundere blog kitap yorumları
Sokak Kitapları Yayınları, 1.Baskı, 2016, 295 Sayfa

Kitabımızın baş karakteri İlker. Babası ve annesi tarafından terk edilen, yetiştirme yurdunda büyüyen biri. Ailesi tarafından istenmemek onda derin yaralar açar. Hayatını hep yalnız geçirdiği için kimseyle yakınlık kuramaz. Yeni tanıştığı Münire ile hayatı farklı bir yola girer. Biz de onun bu değişimini okuruz.

Sizin okuma alışkanlığınız nasıl bilmiyorum ama ben bir kitabın baş karakterini sevmezsem kitabı da sevemiyorum. Maalesef Selluka’daki İlker’i sevemedim. Yaşadıklarından dolayı onunla empati kurmam, onun için üzülmem gerekirken karakteri itici bulduğum için bunları hissedemedim. Neden itici bulduğumu uzun uzun anlatmak isterdim ama spoilera gireceği için yazamıyorum. Sadece şunu söyleyeyim, karakterin yaşadıkları biraz kaderindense çokça tercihlerinden kaynaklanıyor. Şikayet ettiği şeyleri yaşamasının kendi tercihi olduğunu düşünüyorum.  

Kitapta bazen birinci bazen üçüncü tekil anlatıcı kullanılmış. Daha önce böyle yazılmış bir kitap okumadım. İki tarzın da kullanılmasından hoşlanmadım. Yazarın birini seçip sadece onunla devam etmesini isterdim.

Kitabın kapağına bayıldım. Kağıdı, baskı kalitesi de iyiydi ama maalesef çok fazla yazım yanlışı vardı. Benim okuduğum birinci basımdı. Umarım sonraki basımlarda bu yazım yanlışları düzeltilir.

Kaybedenler Kulübü’nü sevenler bence bu kitabı da severler. Buna göre okuyup okumamak size kalmış 😊

NOT: Selluka bir çiçek ismiymiş. Ben de ilk kez bu kitapta duydum.  

1.Hayatında çok fazla acı olanlar, başkalarının acılarını görünce acıyan gözlerle bakmazlar, sadece yarım bir gülümseme fırlatır ve onu karşısındakinin de yüz kaslarını harekete geçirerek birkaç saniyeliğine de olsa gülümsetmeye çalışırlar.
2. Sen insanlardan soyutlarsan kendini, kabuğuna çekilirsen insanlar da o kabuğu kırmak için çabalamaz. Yoksan, yoklardır.
3. James Joyce sadece bir günü 800 sayfada anlatmış ve içinde hiç kelime tekrarı ve de isim tamlaması olmadan 500 kelimelik tek cümle yazmayı başarabilmiş bir yazar.
4. Her şey karşılıklıdır bu hayatta, Allah bile verdiği canı geri ister.
5.Gelecek kimsen yoksa gidecek bir yerin de yoktur.
6. Bana göre yalnızlık, etrafında sana o kadar yardıma hazır kişi varken bile çözümü kendinde aramaktır. Sadece kendi yapacağından eminsindir çünkü, tek garanti budur. 

10 yorum:

  1. "selluka" ilk defa duyduğum bir isim ,bende muhtemelen çok hoşlanmam gibi duruyor roman karakterinden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ÜZMEZ,
      o zaman hiç bulaşma derim canım :-)

      Sil
  2. Ardı ardına ağır eleştiriler gelmiş... Kitaba dokunmaya korkacak duruma geldik bile abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      çok mu ağır olmuş ya? Arada güzel şeyler de söyledim bence :-)

      Sil
  3. Selluka nün ne anlama geldiğini düşünürken sonda açıklamışsın oh rahatladım 😂

    YanıtlaSil
  4. Selluka sarmaşığımsı bir çiçek galiba, öyle hatırlıyorum.

    Karakterle özdeşleşmeyi ben de yapıyorum, sevmeliyim ana karakteri ki içine girebilmeliyim kitabın.

    Tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat,
      sen yine ismini duymuşsun. Ben sellukayı kitapla duydum. Genel kültürüm gelişti :-)

      Sil
  5. Teşekkür ediyorum yorumunuz için şule hanım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...