27 Haziran 2018 Çarşamba

Kısa Kısa Kitap Yorumları (#5)


sule uzundere blog kitap yorumları
CENGİZ AYTMATOV – TOPRAK ANA
“Erkekleri askere alınan köylerde geride kalanların çektiği sıkıntılar etkileyici bir üslupla anlatılır. Eldeki yetersiz yiyeceğin muhtaç olandan başlanarak dağıtılması, dört gözle beklenen hasat zamanları, umutların hasat zamanına ertelenmesi, savaş yüzünden ürünün hemen hepsinin merkezden istenmesi, boşa çıkan umutlar, yine açlık, sefalet, bir yandan cepheden gelen ölüm haberleri, umutsuz bekleyişler, savaşın uzun sürmesi üzerine aşağı çekilen cepheye çağrılma yaşı, yine gidenler, ayrılıklar, gözyaşları... Yani tek kelimeyle ve bütün zulmetiyle; savaş.”

Cengiz Aytmatov’dan savaşın yıkıcılığına dair mükemmel bir roman. Herkes tarafından okunmalı.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Benim anladığım gerçek mutluluğun bir rastlantı sonucu olmadığını, yaz yağmuru gibi birdenbire başımıza düşmediğini söylemeliyim. Gerçek mutluluk, yavaş yavaş, azar azar gelir ve bu bizim hayata bakış açımızla, çevremizle, çevremizdekilere karşı davranışlarımızla doğrudan doğruya ilgili ve orantılıdır. Mutluluk, birbirini tamamlayan ufak tefek şeylerin birikmesinden doğuyor.
2.İyilik, yola düşen, yoldan toplanan bir şey değildir. Tesadüfen ele geçen bir şey değildir. İnsan iyiliği ancak başka bir insandan öğrenir.

sule uzundere blog kitap yorumları
EBRU ERGÜN ÖZKİPER – SAMSARA
Kitap Ağacı Adana grubumla okumak için seçtiğimiz kitaplardan biriydi Samsara. Çok ilginç bir konusu olan ama maalesef bu konunun hakkını verememiş bir kitaptı. Yazarın ilk kitabı olan Samsara 90 sayfalık, kısa sürede okunabilecek, akıcı bir roman. Üstünde biraz daha düşünülse ve sayfa sayısı artırılsa daha başarılı olabilirdi diye düşünüyorum. Yine de kitabın sonunda ters köşe sevenler bir şans verebilir.

NOT: Samsara reenkarnasyon ya da yeniden doğum döngüsü demekmiş.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Bazı insanlar yaşayarak bazı insanlar okuyarak olgunlaşır. Deneme yanılma yöntemi ile edinilen bilgi, insanlar üzerinde bazı zamanlar tedavisi olmayacak büyük hasarlar yaratabilir fakat okuyarak gelişecek bilinçlenme, olay ve durumlara daha temkinli yaklaşmamızı sağlar.
sule uzundere blog kitap yorumları
JULIA QUINN – SANA MUHTACIM (SERİ #8)
Bridgertons serisinin 6.kitabı Sana Muhtacım’da Francesca’nın öyküsünü okuyoruz. Francesca evlenip ailesinden uzak bir yerde yaşadığı için diğer kardeşleriyle sık sık görüşemiyor. Eşinin ölümüyle içine kapanıyor. Biz kitapta onun aşkı yeniden bulmasını okuyoruz.

Serinin diğer kitaplarına göre bir tık daha az beğenilen Sana Muhtacım’ı ben sevdim.  Zaten Julia Quinn, okuduğum kitaplarına göre, asla belli bir standardın altına düşmüyor. Historical sevenlere öneririm.

Bridgertons serisinin kitaplarını sırasıyla okumamak size pek bir şey kaybettirmiyor ama ben sırasıyla okumak istiyorum diyorsanız 8 kitaplık serinin okunma sırası şu şekilde(Kitabın ismine tıklayarak kitap yorumuma ulaşabilirsiniz):

6.Sana Muhtacım
sule uzundere blog kitap yorumları
AHMET YILMAZ BOYUNAĞA - YANKILI KAYALAR
Sarıçam Kitap Okuma Şenliği’nde 5.sınıflar için seçilen kitaplardan biriydi Yankılı Kayalar. Sayfa sayısının azlığı, yazarın her yaştan çocuğun okuyabileceği basit bir dil kullanması ve kitapta olayların dur durak bilmeden ilerlemesiyle kısa sürede sıkılmadan okunabilecek bir kitap olmuş. Kitabın sonunda verilen mesajı sevdim.  Yalnız kitabın konusunun çok acıklı olaylar içermesi çocukları okurken üzebilir. Çocuğum neşeli şeyler okusun diyen aileler uzak durmalı. 
sule uzundere blog kitap yorumları
FIRAT İZGİ - KELEBEK ÖMRÜ KADAR AŞK
Blogumu düzenli takip edenler Adana’da yaşadığımı ve Kitap Ağacı Adana grubunda olduğumu bilir. Grubumla her ay bir kitap seçiyoruz ve o toplanıp kitap hakkında konuşuyoruz. Sayın Fırat İzgi bir toplantımızda bize katıldı ve bize kitabını hediye etti. Kitap şu an farklı bir yayınevinden ve farklı bir kapakla çıksa da ben bize verilen basımındaki kapağını daha çok beğendim. Kocası tarafından aldatılan bir kadının gerçek aşkı bulmasını konu alan kitap daha çok gençlere hitap ediyor diyebilirim. Bana pek hitap etmedi ama romantizm sevenler bir şans verebilir.


18 yorum:

  1. Ben en çok Cengiz Aytmatov seviyorum 😍 Hmm demek Adana ben de Mersin falan 😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevbahar Durağı,
      Yakınmışız. Bazen bütün bloggerlar istanbul'da yaşıyor gibi geliyor :-)

      Sil
  2. Yankılı kayalar ve Toprak Ana güzeldi ama diğerlerini okumadım. Cengiz Aytmatov'u ayrı severim bu arada. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Cengiz Aytmatov benim de sevdiğim yazarlardan. Şimdiye kadar sevmediğim bir kitabı olmadı.

      Sil
  3. Toprak Ana, okuyup beğendiğim, ileride de muhtemelen blogumda kitap tavsiye bölümünde hakkında birşeyler yazacağım bir kitap. Diğerlerini ilk kez görüyorum dersem ayıp etmiş olmam değil mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      olmazsınız çünkü ikisi pek tanınmayan yazarların kitapları, ikisi de historical dediğimiz tarihi romantik kitaplar. Eğer türe özel bir ilginiz yoksa duymamış olmanız normal :-)

      Sil
  4. çok güzel kitaplar var. teşekkürler :) bende bloguma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. An Biriktiricisi,
      güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  5. Historical kitaplardaki şuan ki hedefim Julia Quinn kitaplarını toplamak.Ne güzel sen serinin sonuna gelmiş sayılırsın bense daha bir kitabını okuyabildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Julia Quinn'in Türkçeye çevrilmiş kitaplarından okumadığım sadece bir kitabı kaldı. Daha çok kitabı var ama ne zaman çevrilir, çevrilir mi bilmiyorum. Artık bekleme moduna geçtim.

      Bu arada başka historical yazarlar keşfettim. Hatta çoğunluğun historicallar olduğu bir kitap alışverişi de yaptım. Önümüzdeki günlerde blogda paylaşacağım. Hepsini okumak için sabırsızlanıyorum :-)

      Sil
  6. hepsi de çok güzel, Fırat İzgi'nin kitabını hediye etmesi de çok hoş olmuş, kapağı gerçekten çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O,
      hele yeni basımların kapağını görünce bunu daha çok beğeniyorsun Eren :-)

      Sil
  7. Julia Queen serisini bende okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Netflix bu seriyi dizi yapacakmış. Dizisi çekilmeden oku bence :-)

      Sil
  8. Aaaa o zaman hemen okumam lazım. Sağol şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      iyi okumalar :-)

      Sil
  9. Cengiz Aytmatov okumak istiyorum, fırsat bulunca önerinden başlayabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. gül özdemir,
      Cengiz Aytmatov'un okuduğum her kitabını çok sevdim. Eminim sen de seveceksin.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)