20 Haziran 2018 Çarşamba

Orhan Veli Kanık, Oktay Rifat Horozcu, Melih Cevdet Anday - Şevket Rado'ya Mektuplar (#kom2018)

Garipçiler

Kitabın ismi, konusunu tam olarak anlatıyor. Edebiyatımızda Garipçiler diye tanınan şairlerimiz Orhan Veli, Oktay Rifat ve Melih Cevdet’in, gazeteci-yazar Şevket Rado’ya yazdığı mektuplar toplanmış. Mektupların orijinalleri ve yazarların fotoğraflarıyla kitap zenginleştirilmiş.

Orhan Veli’nin erken ölümüne bir kez daha kahrolduğum, Oktay Rifat’ın şiirlerini merak ettiren, Melih Cevdet’in Şevket Rado’ya en yakın isim olduğunu gözlemlediğim kitabı şairleri tanıyan, seven herkese öneriyorum.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hayal kurmaktan kimse vazgeçemez.(Orhan Veli)
2. Yaşamak kolay değil ya, kardeşler, ölmek de değil; Kolay değil bu dünyadan ayrılmak. (Orhan Veli)
3. Sevişmek yalnız güzellerin ve cesurların hakkıdır. (Oktay Rifat)
4. Sevginin derecesini sevilen kimse tayin eder. (Oktay Rifat)
5. Zaten benim hayatımda iyi ve fena günler devir devir birbirini takip eder. (Melih Cevdet)
6. Sana nişanlılık hayatı hakkında ne yazayım? Evlilikten geri olduğu için acı, bekarlıktan ileri olduğu için de tatlı bir şey. (Melih Cevdet)
7. İnsan yaşlandıkça dostları mı azalıyor? Yoksa insanın kendinde eskisi gibi dost olmak kabiliyeti mi kalmıyor? (Melih Cevdet)

16 yorum:

  1. Listeme alayım Şule. Güzele benziyor canım. Çok teşekkürler :=) Bu sözde çok hoşuma gitti :)
    Sana nişanlılık hayatı hakkında ne yazayım? Evlilikten geri olduğu için acı, bekarlıktan ileri olduğu için de tatlı bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      :-) O söz bana da çok hoş geldi :-)

      Sil
  2. Mektupların orjinallerinin fotoğrafları olması çok ilgimi çekti ustaların el yazısını görme fikri heyecan verici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      aynen. Ben de onların el yazılarını okuyabildiğim için mutluyum :-)

      Sil
  3. Orjinal mektupları okumak güzel olur. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      şairlerin kendi el yazılarını görmek güzeldi :-)

      Sil
  4. Okumak lazım. Ben de merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Başar,
      özellikle şairleri sevenlerin okuması lazım.

      Sil
  5. Alıntılar; garipçiler akımının temsilcilerini izaha şayan olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yesillenirim Blog,
      ben şiirde Garipçilerin tarafındayım :-)

      Sil
  6. "insanın kendinde eskisi gibi dost olmak kabiliyeti mi kalmıyor?" derken Melih Cevdet haklı mı yoksa? Haklı olmasın lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      keşke olmasa ama yaşım ilerledikçe ben de onun gibi düşünmeye başladım :-(

      Sil
  7. Hızına yetişemiyorum abla sakin... Okullar kapandı iyice artırdın hızı :) Emeğine sağlık güzel bir yorum olmuş.

    Orhan Veli için bende çok ama çok kahroluyorum.. Keşke daha fazla eser bırakmış olsaydı bizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      okuduğum kitapların yorumları hep birikti. Bazı arkadaşlar çok okuyorsun ama bu kitapların yorumları nerede demişti. Birikmişleri aradan çıkartayım dedim :-)

      Sil
  8. ne güzel bir kitaptır eminim Şule'cim, bu kadar değerli edebiyatçı ile...paylaşımın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      dört önemli ve iyi edebiyatçıyı aynı kitapta okumak çok keyifliydi. Sevgiler canım :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...