19 Haziran 2018 Salı

İpek Ongun - Anlat Anneanne

İpek Ongun kitapları
Artemis Yayınları, 1.Baskı, 2017, 454 Sayfa

İpek Ongun gençliğimin yazarı. Lise yıllarımda yazarın Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisini okumuş ve hayranı olmuştum. O zamandan beri hangi kitabı çıkarsa çıksın alır ve okurum.

Anlat Anneanne yazarın anılarını anlattığı bir kitap. Kitaba okulda, boş derste başladım. O gün elimden bırakamadım ve bir günde bitirdim. Kitap kendini okutan, insana huzur veren bir üslupla yazılmış.

Yazarın anılarını okuyunca gördüm ki kitaplarındaki birçok karakteri çevresinden ilham alarak kurgulamış. Evet, buna Serra da dahil. Gerçek Serra’nın kim olduğunu kitabı okuyarak öğrenebilirsiniz. Yazar kendi başından geçen bazı olaylara kitaplarında yer vermiş.

Ayşe Kulin’in anılarını okuduğum için İpek Ongun’la liseden sınıf arkadaşı olduğunu biliyordum. Bu kitapta İpek Ongun’un gözünden Ayşe Kulin’i okudum.

Yazarın güzel bir hayatı olmuş. Kitapta hep mutluluklar, iyi insanlar anlatılınca yazar herhalde hiç kötü bir olay yaşamamış, kötü insanlarla karşılaşmamış diye düşünüyordum ki kitabın sonunda kötü olayları unutmayı seçtiğini, kötü insanları düşünmemeye çalıştığını okudum. Bu nedenle kitabında onlara yer vermemiş.

Çocukluğu, gençliği İpek Ongun’la geçenler için mutlaka okunması gereken bir kitap Anlat Anneanne. İpek Ongun’u tanımayanlar 76 yaşındaki bir yazarın anılarını okumak isteyip istemediklerine göre karar verebilirler. (Bu arada maşallah yaşını hiç göstermiyor yazar)

Siz Anlat Anneanne’yi okudunuz mu? Okumak ister misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

Yazardan okuduğum diğer kitapların yorumlarına, kitapların isimlerini tıklayarak ulaşabilirsiniz:



ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “Hayat bir masal gibi başlar, yaşlandıkça roman olur, anlatınca fıkra. Sonuç mu? Hepsi hikâye.”
2. Sizlere öğüdüm, çocuğunuza pahalı giysiler, pahalı oyuncaklar almayın. O parayı eğitimi için bir kenara koyun.
3. Başkalarına yardım etmek, iyilik yapmak kadar insanı iyileştiren bir eylem olamaz. Mutlu olmak istiyorsan birine yardım et, bir iyilik yap.

8 yorum:

  1. gerçekten insana huzur veren bir roman olmuş bende kısa sürede okuyup bitirmiştim. O yazsın biz okuyalım hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Yaz,
      keşke. Ben de çok seviyorum yazarı okumayı :-)

      Sil
  2. Ayşe Kulin'le aynı liseyi okuduğunu bilmiyordum. o_o
    Doğrusu kştabı çok merak ettim, dilini ve Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisini sevdiğim bir yazar. Öneri için çok teşekkürler! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem AKAY,
      Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisini seviyorsan bu kitabı da seversin bence :-)

      Sil
  3. Orta okul yıllarım geldi aklıma. Sanırım her genç kız okumuştur bir genç kızın gizli defterini :) Gerçek Serra'yı ben de çok merak ediyorum doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birsen Akyol,
      çocuklukta, gençlikte İpek Ongun'la tanışmayan çok az kız çocuğu var :-)

      Sil
  4. çok güzel bir kitaptı Şule'cim, gerçekten öyle naif ve güzel bir insan ki İpek Ongun, insana ilham veriyor, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      bu kitabın yorumunu senden okuyunca daha çok meraklanmıştım. İyi ki hemen okumuşum diyorum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...