28 Haziran 2018 Perşembe

Kısa Kısa Kitap Yorumları (#6)


sule uzundere blog kitap yorumları
YILMAZ ÖZDİL – BERABER YÜRÜTTÜK BİZ BU YOLLARDA
Bu kitabın yorumunu yazmada geç kaldım. Seçimlerden önce yazmalıydım. 17 Aralık yolsuzluk davasında olanların kronolojik sırayla yazıldığı kitapta hiçbir detay atlanmamış. Türk insanının hafızasının ne kadar çabuk unuttuğu malum. O dönem olayları takip etmeme rağmen unuttuğum ya da ilk kez duyduğum birçok olayla karşılaştım. Arada bir açıp ülkede neler olmuş hatırlamak için okunmalı. Öyle elden bırakmadan kısa sürede okunacak bir kitap değil çünkü insanı bunaltıyor, umutsuzluğa sürüklüyor.

sule uzundere blog kitap yorumları
RIFAT ILGAZ - KARARTMA GECELERİ (#kom2018)
Rıfat Ilgaz’ın kendi hayatından izler taşıyan romanı 1940’lı yıllarda geçiyor. Edebiyat öğretmeni Mustafa Ural yazdığı ve toplatılan şiir kitabı nedeniyle aranmaktadır. Yakalandığı anda onu gözaltında zor günler beklemektedir. Bu yüzden teslim olmak istemez. Kaçar ve birkaç arkadaşının yanında saklanmaya çalışır.

Kitabı baştan sona içimdeki sıkıntıyla okudum. Bir yanım yakalansa da bu kaçış bitse derken diğer yanım yakalandığı anda daha kötü şeylere maruz kalacağını fısıldadı. Birçok insanın başından geçen bu süreci okurken bile bu kadar bunaldıysam bunları gerçekten yaşamak zorunda kalan insanların psikolojisini düşünemiyorum.

Bu arada kitabın Tarık Akan’ın başrolünde olduğu 1990 yapımı bir filmi de var. Birçok festivalden ödül almış, başarılı bir uyarlama. Trajikomik olan ise işkence gören insanları anlatan film, polisleri kötü gösteriyor diye yasaklanmış, sansüre uğramış ve filmin yapımcısı tutuklanarak işkence görmüş. Kitapta, filmde görsek inandırıcı bulmayacağımız, “Böyle şey mi olur ya?” diyeceğimiz olaylar, gerçek hayatta yaşanıyor maalesef. 
sule uzundere blog kitap yorumları
MICHAEL ENDE - MOMO
Momo çocuk kitabı olarak anılsa da bence çocuklardan çok yetişkinlere hitap ediyor. Özellikle zaman yönetme konusunda sıkıntı yaşayanların hayata bakış açısını değiştirebilecek bir kitap. Son zamanlarda ben dahil çevremdeki birçok kişi “Hiçbir şeye yetişemiyorum. Zaman yetmiyor. Yapmam gereken çok şey var ama zaman yok.” gibi şikâyetlerde bulunuyor. Siz de bu cümlelerden en azından birini kurduysanız Momo’yu okumalısınız.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1.İnsanlar zamandan tasarruf ettikçe zaman azalıyordu.
2. Hayatta en tehlikeli şey gerçekleşmiş hayallerdir. Artık hayal edilecek hiçbir şey kalmaz.
sule uzundere blog kitap yorumları
Çevirmen: Nihal Akcan, Nemesis Kitap, 432 Sayfa
SARAH MACLEAN - BİR DÜKÜN KALBİNİ TİTRETECEK 11 SKANDAL (SERİ #9)
Serinin son kitabında kız kardeş Juliana’nın aşkını okuyoruz. Juliana karakteri bana itici geldiği için maalesef bu kitabı serinin diğer kitapları kadar sevemedim.

Serinin okunma sırası şöyle (Kitabın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz) :
3. Bir Dükün Kalbini Titretecek 11 Skandal

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Eteklerin uzun, ayakkabı bağcıklarının ise karmaşık olmasının bir sebebi var. Kibar hanımefendiler ayaklarını sergilemez. Asla.
2. Eğer insan bir şeyi iyi yapamıyorsa hiç yapmaması daha iyidir.
sule uzundere blog kitap yorumları
Çevirmen: Nilgün Birgül, Martı Yayınları, 432 Sayfa
LINDA HOWARD - AŞK TUZAĞI
Yıllar önce Linda Howard’ın Sweeney kitabını okumuştum. Kitap umduğumdan güzel çıkmıştı.  Beğenerek okumuştum. Şimdi bile bazı bölümleri aklımdadır.
Linda Howard’ın kitaplarında genellikle sadece romantizm olmuyor. İşin içine cinayet, polisiye de giriyor. Böylece iki türü de sevenlere hitap etmiş oluyor. Aynı formül Aşk Tuzağı’nda da vardı. Kitap; bir cinayet, bu cinayeti araştıran dedektif ve hem cinayetin bir numaralı şüphelisi hem de dedektifin bir şeyler hissettiği bir kadın ekseninde dönüyor. Bu tarz kitapları okumayı seviyorsanız öncelikle Sweeney’i öneririm.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hüzünlü bir gerçekti ama ne zaman bir kadın öldürülse katil çoğu zaman ona en yakın erkeklerden biri olurdu.
2. Mümkün olan her yerde doğruyu söylerseniz yalan söylediğiniz zaman bile insanlar size inanma eğiliminde olurdu.

29 yorum:

  1. Momo benim de okuma listemde Hatta bugün bir liste yazdım blog için. Daha yayınlamadım ama. Akşam birkaç fotoğraf çektikten sonra yayımlarım herhalde. Eş zamanlı olarak aynı kitabın etrafında dolaşmamız ne güzel olmuş Şule.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem öztürk,
      seviyorum böyle tesadüfleri :-) Bence Momo sana iyi gelecek. Sana farklı bir bakış açısı sunabilir. elinin altındaysa erteleme, bir an önce başla derim.

      Sil
  2. momo yu merak ediyorum ... sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soslu badem,
      Momo çok sevilen bir kitap. Umarım siz de okur ve seversiniz :-)

      Sil
  3. Yine bir dizi kitap. Ne güzel... Karartma gecelerini daha önce okumuştum. Momo kitabını okusam hiç fena olmayacak sanırım. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiler :-)

      Sil
  4. Momo'yu beğenmiştim ben de :)) Hala tam zaman yönetimi yapamıyorum ama olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      henüz ben de yapamıyorum ama kendime inancım tam. Bir gün mutlaka zamanımı doğru kullanmayı öğreneceğim :-)

      Sil
  5. Momo birazda çocuk diliyle, büyüklerin kaybettiği değerleri bize hatırlatıyor. Kesinlikle şu aralar piyasada edindigi popülerliği hak ediyor. Kitaplara Kaçanlar ı ziyaret edip, "Yorgun Düşen Atlar" ı okursanız, öykünün son bölümünde Momo sizinle de sohbet edecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      öyle mi? Uygun bir anımda mutlaka okuyacağım öyleyse :-)

      Sil
  6. Karartma ve momo en sevdiklerimdendir.. Karartma gecelerini hiç unutamadım ama filmini izlemedim..
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi,
      Karartma Geceleri'nin içime verdiği sıkıntıyı ben de unutmayacağım sanırım.

      Sil
    2. Benin tarafımdan mimlendiğini haber edeyim dedim :) Linki ekledim :)

      http://ezgissimo.blogspot.com/2018/08/mimlendim-yaz-abur-cuburu.html#more

      Sevgilerimle

      Sil
    3. Ezgi,
      çok teşekkür ederim Ezgi. Severek yapacağım :-)

      Sil
  7. Momo merak ettiğim bir kitaptı ama yorumun daha da merak etmeme neden oldu. :) Özellikle zaman yönetimini konu alması da çok hoş. ^_^
    Yorumlarına sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem AKAY,
      bence Momo'yu seveceksin. Umarım seversin. Çok teşekkür ederim canım :-)

      Sil
  8. oo neler okumuşsun Şule'cim, sıcak vurmamış senin okuma hızını, benimkini vurdu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      canım bunlar birkaç ay önce okuduklarım. Sıcaklar benim okuma hızımı düşürdü. Her sene düşer zaten. Ben yazın kitap okuyamayan, dizi ve film izleyen birine dönüşüyorum :-) Yine de arada bir şeyler okumaya çalışıyorum. Onlar da genellikle romantik kitaplar oluyor. Daha ağırını kafam kaldırmıyor maalesef.

      Sil
  9. momo en merak ettiklerimden... bir türlü okuyamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİNE ÖZTÜRK,
      eskiden basımı yoktu. Kitaba ulaşım zordu ama şimdi yeni baskısı var. Kolaylıkla bulup okuyabilirsiniz.

      Sil
  10. Momo'yu alıp okumak kısmety olmadı merak ettiklerimden. Kyifli okumalar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayel Damlası,
      bence Momo'yu seveceksin. Umarım seversin. Çok teşekkür ederim canım :-)

      Sil
  11. İlkay Özgür,
    uzun uzun anlatamayacağım kitapları kısaca yazmak benim için de çok pratik oluyor :-)

    YanıtlaSil
  12. Kısaca kitapları anlatmak çok güzel. Bende izledigim filmlere falan boyle yapmak istediydim ama hâlâ yapamadım belki bir gun yaparim.

    Kitaplar cok guzel. Momo elimde var ama bir türlü firsat gelmiyor ona :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. FARKLI DİYARLAR,
      ben Limonata Film Festivali için birkaç filmi yazmak istiyorum ama bilgisayarım sorunlu olduğu için yazamadım.

      Momo'yu seversin bence. Akıcı bir kitap. Tatilde birkaç günde biter.

      Sil
  13. ooo harikasın , süper kitaplar okumuşsun , kıskandım:) daim olsun :)

    YanıtlaSil
  14. Yeni yazılarını da bekliyoruuz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      şu bilgisayar sorunumu halleder halletmez onlarca yazı yazacağım :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...