9 Ağustos 2015 Pazar

İMZALI KİTAPLARIM

     Sanırım sahip olduğum en değerli eşyalar yazarlarından imzalı kitaplarım. Kitap fuarlarını en çok, sevdiğim yazarlara kitap imzalatabildiğim için seviyorum. Dört yıldır şehir dışında yaşadığım için uzak kaldığım Adana Kitap Fuarı’nı bir aksilik olmadıkça kaçırmam artık. Şimdiden heyecanlanıyorum.

     Kitaplığımda 8 farklı yazardan 10 imzalı kitap var. Bu kitaplar hangileri ve hikâyeleri ne bir bakalım mı?


nazan bekiroğlu yusuf ile züleyha
nazan bekiroğlu cümle kapısı
nazan bekiroğlu mor mürekkep


1.Nazan Bekiroğlu: Nazan Bekiroğlu benim üniversiteden hocamdı. Maalesef onu üniversiteye gidene kadar duymamıştım. Meğer çok değerli bir yazardan edebiyat dersleri alacak kadar şanslıymışım. Çok kültürlü ve kibar bir insandı Nazan Hoca. Onun zarafetine hayrandım. Bir genç kız kadar inceydi. Hatta bir ara onu öğrencilerin arasındayken seçememiştim J

     Nazan Hoca’ya 2006 yılında (ben üniversite 3. sınıftayken) Mor Mürekkep ve Cümle Kapısı kitaplarını, 2007 yılında da (ben üniversite 4. sınıftayken) Yusuf ile Züleyha kitabını imzalatmışım. Ben ona ulaşabildiğim için şanslıydım. Keşke hocam farklı şehirlerdeki etkinliklere katılsa ve okuyucularıyla buluşsa. Herkesin onu tanımasını isterdim.

iskender pala leyla ile mecnun

2.İskender Pala: Maalesef İskender Pala benim parasız zamanımda gelmişti. Ben de yazarın en ucuz, dolayısıyla en ince, kitabını alıp imzalatmıştım ama bu tercihimden pişman olmadım. Leyla ile Mecnun hikâyesini bir de ondan dinlemek güzeldi. Bu arada İskender Pala arkadaşım Sebra Gündoğdu’nun korsan kitabını imzalayacak kadar kibardı J

ahmet ümit bir ses böler geceyi

3.Ahmet Ümit: İşte en sevdiğim yazar. Ahmet Ümit’i ilk gördüğümde bir süre yanına gidememiştim. Kendimi psikolojik olarak hazırlamam gerekiyordu J Yanına gittiğimde ise evden getirdiğim üç kitabını çantamdan çıkarmaya utandığım için oradan bir kitabını alıp imzalatmıştım J Hatta bir kitap da Sebra için imzalatmıştım. Bana çok kibar davranmış ve benimle sohbet etmişti. Benim için unutulmaz bir anı oldu bu. 

canan tan piraye

4.Canan Tan: Canan Tan’ı o zamana kadar hiç okumamıştım. Piraye kitabı çok meşhurdu, ben de hem yazarına da imzalatırım deyip kitabı aldım. O günden sonra da yazarın birçok kitabını okudum ama yazdıklarını çok basit bulduğum için beğenmedim.

gülten dayıoğlu

5.Gülten Dayıoğlu: Gülten Dayıoğlu’nu da o zamana kadar okumamıştım. Evet, Gülten Dayıoğlu’nu hiç okumadan çocukluktan çıktım. Maalesef yazarın hangi kitabının iyi olduğunu bilmediğimden gözüme ilişen ilk kitabı imzalattım. Şimdi tercih hakkım olsa Mo’nun Gizemi kitabını tercih ederdim.

ipek çalışlar latife hanım

6.İpek Çalışlar: Size bir şey itiraf edeyim mi? İpek Çalışlar’ın kitabı imzalarken yazdığı notu ben 4 senedir anlayamıyordum. Blog için fotoğrafını çekerken anladım. “Keyifli okumalar.” Yazıyor J Bu arada o dönem yazarın Latife Tekin ve Halide Edib Adıvar kitaplarını büyülenerek okumuştum ama maalesef yazar bu kitaplardan sonra yeni bir kitap yazmadı. Halbuki tarihte daha nice önemli kadınlar var. Keşke yazmaya devam etse. Kendisi iki kitabıyla en sevdiğim biyografi yazarı olmuştu.

aydın boysan acele etme çabuk ol

7. Aydın Boysan: Hayran olduğum ve onun gibi yaşlanmak istediğim Aydın Boysan’a da kitabını imzalatmıştım. Söyleşisine de katılmıştım. Hatta defalarca gittiğim kitap fuarında katıldığım tek söyleşi Aydın Boysan’ın söyleşisiydi. 90 yaşında olmasına rağmen(Ben onunla tanıştığımda 90 yaşındaydı, şimdi 94 yaşındaymış) hayat dolu, neşeli ve çok kültürlü bir adam Aydın Boysan. Onu dinlerken keşke bu adam benim dedem falan olsaydı da onunla daha çok vakit geçirebilseydim diye düşündüm. Siz de onun engin bilgilerinden yararlanmak isterseniz herhangi bir kitabını alın ve okuyun. Piyasada birçok kitabı var zaten. Hepsi de birbirinden güzel.

     Son olarak Muzaffer İzgü’den İçimde Çiçekler Açarken kitabım da yazarından imzalı ama o kitabım kardeşimde olduğu için maalesef onun fotoğrafını yükleyemiyorum. Kitap elime geçince kitabın bir fotoğrafını buraya eklerim artık. İçimde Çiçekler Açarken güzel bir gençlik kitabıydı ama ben size Muzaffer İzgü’den Zıkkımın Kökü kitabını şiddetle tavsiye ediyorum. Kitabı okurken attığım kahkahalar çevremdeki herkesin dikkatini çekmişti. Sanırım beni en çok güldüren kitaptı. Canınız sıkkınsa ve sizi güldürecek bir kitap okumak istiyorsanız tercihiniz Zıkkımın kökü olsun, pişman olmazsınız.

     Evet, imzalı kitaplarım bunlardı. Her yıl bu kitapların sayısını biraz daha arttırmayı düşünüyorum. Şimdi sabırsızlıkla ocak ayını bekliyorum. Adana Kitap Fuarı’nda saatler harcamayı planlıyorum. Hatta size de gün be gün yayın yapabilirim. Sadece 4 ay kaldı J Şimdilik hoşça kalın. Görüşmek üzere. 

10 yorum:

  1. Hayatımda tanıdığım en nazik, naif yazarlardan biridir Iskender Pala. Ama imzaladığı o kitap kayıp olan kitaplarimdan biri maalesef :/ Artık alıp da geri vermeyen kişiyi "esefle" anıyorum burdan!!
    Ayrica senin bana imzalattigin bir Ahmet Ümit kitabin daha vardı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kime verdiğini hatırlamıyor musun? Ay kendimi senin yerine koydum da ben imzalı kitaplarımdan birini kaybetseydim çok üzülürdüm.

      O dediğin kitabı hatırladım. Onu internetten almıştım imzalı olarak. Aynısı bende de var ama yazarla konuşmadığım, benim için özel olarak imzalamadığı için onu saymadım :-)

      Sil
  2. Nazan bekiroğlu gibi güzide yazardan edebiyat dersi alan biri olarak gerçekten çok şanslısınız. Kendisini Yusuf ile Züleyha kitabını okuyarak tanıdım. En çok sevdiğim yazarlardan biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveti ben de şanslı olduğumu düşünüyorum. En güzel kitaplarından birini okuyarak tanışmışsınız onunla. İnsanlar başka birinden Yusuf ile Züleyha hikayesini okuduklarında onlara hep Nazan Bekiroğlu'ndan okumalarını söylerim. Kimse onun kadar iyi anlatamamış.

      Sil
  3. çok güzel tam bir kitap ve okuma tutkunusunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, her zaman bu kadar çok okuyamasam da en azından okumaya ve kitaplara gönülden bağlıyım :-)

      Sil
  4. Nazan Hoca'nın öğrencisi olmak ne müthiş bir duygudur! Düşünmesi bile beni heyecanlandırdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleydi gerçekten ama o zamanlar maalesef bunun değerini tam olarak anlayamamıştım. Şimdiki aklım olsa hiçbir dersini kaçırmazdım. Hatta benimle olmayan derslerine bile girerdim.

      Sil
  5. Kitap fuarları daha sık olsa keşke. Daha fazla kitap imzalatma şansımız olurdu... Ben de en son Tazeoğlu'nun Mavi Ev kitabını alıp imzalattım kendisine. Mavi Ev'i de tavsiye ederim, kısa ve etkileyici bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Özkaya, yazarın Bukre kitabını okudum ama bana pek hitap etmedi. Başka bir kitabını okumayı şimdilik düşünmüyorum.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...