20 Ağustos 2015 Perşembe

FİLM MEYDAN OKUMASI FİNAL

     Herkese merhaba. Bugün film meydan okumasını bitiriyorum. Bundan sonra da kitap meydan okumasını bitireceğim. Artık hayatımda yarım kalan bir şey olsun istemiyorum. Yavaş yavaş yapılacaklar listemi temize çekeceğim inşallah. Bu da bir başlangıç olsun.

17.Geçen sene izlediğiniz en iyi film hangisiydi?

x men geçmiş günler gelecek

X-Men Geçmiş Günler Gelecek: Büyük bir X-Men hayranıyım ben. Çocukken de çizgi filmini bayıla bayıla izlerdim. Filmlerini de severek izledim ama karakterlerin gençlik hallerinin anlatıldığı X-Men Birinci Sınıf filmini diğer filmlere oranla daha çok sevmiştim.

hugh jackman

X-Men Geçmiş Günler Gelecek filminde ise hem X-Men kahramanlarını hem de onların gençlik hallerini izliyoruz. Bu da filmden aldığımız zevki katlıyor. En azından bana öyle oldu. Özellikle çok sevdiğim üç erkek oyuncuyu aynı sahnelerde izlemek benim için büyük bir zevkti J

Bir de filmden güzel bir sahne koyalım buraya.


Siz de eğer hâlâ izlemediyseniz X-Men serisini mutlaka izlemenizi öneriyorum. Serinin son filmi X-Men: Apocalypse Amerika’da 2016 yılının mayıs ayında gösterime girecekmiş. O zamana kadar beş X-Men filmini izleyerek siz de bu dünyanın bir parçası olabilirsiniz.

18.Sizi hayal kırıklığına uğratan bir film seçin.

hobbit beklenmedik yolculuk

Hobbit – Beklenmedik Yolculuk: Yüzüklerin Efendisi filmlerini çok seviyorum (Bende kitabı da var ama maalesef henüz okumadım). Bu yüzden Hobbit kitabının da filme çekileceğini duyduğumda çok heyecanlanmıştım ama Hobbit ve Yüzüklerin Efendisi arasında şöyle bir fark var. Yüzüklerin Efendisi üç kitaplık bir seri, Hobbit ise tek kitap. Üstelik bir çocuk kitabı. Bu kitaptan üç film (toplam 474 dakika yani neredeyse 8 saat) çıkarmaya çalışınca Yüzüklerin Efendisi gibi dolu bir film değil boş sahnelerle uzatılmaya çalışılmış bir film çıkmış ortaya. Özellikle serinin ilk filmi Beklenmedik Yolculuk bende ciddi bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Filmin yarısı gereksiz sahnelerden oluşuyor. Zaten filmi tek seferde değil iki oturumda bitirebilmiştim çünkü filmi izlerken uykum gelmişti L

19.Favori aktörünüz?
Sorunun cevabını ayrı bir post olarak yazdım. Buradan okuyabilirsiniz.

20.Favori aktristiniz?
Sorunun cevabını ayrı bir post olarak yazdım. Buradan okuyabilirsiniz.

21.Sizce en çok abartılan film hangisi?

natalie portman

Siyah Kuğu filmi güzel bir filmdi ama bence bazılarının iddia ettiği gibi bir başyapıt değil. Natalie Portman’ın müthiş oyunculuğu ve filmin sonundaki etkileyici bale sahnelerinin dışında filmde çok övülecek bir şey göremedim ben.

22.Sizce en az kıymeti bilinmiş film hangisi?
lee pace

The Fall: Türkçeye çevrilen adıyla Düşüş filmini eşimin tavsiyesiyle izlemiş ve çok beğenmiştim. Müziği, senaryosu ve oyunculukları mükemmel. Lee Pace’i bu filmde tanıdım ve o günden beri hayranıyım. Şimdi onun olduğu her projeyi izlemeye çalışıyorum. Ayrıca filmde dünyanın en sevimli çocuk oyuncusu da var ama maalesef o, bu filmden başka bir filmde oynamamış.

Filmde çok güzel mekanlar kullanılıyor. Filmi izlerken “Adamlar dekoru ne kadar gerçekçi yapmış.” diye izledim ama sonradan öğrendim ki filmde kullanılan bütün mekanlar gerçekmiş. Filmi 4 yılda 28 ülkede çekmişler. Dünyada ne kadar güzel ve ilginç yerler var. Maalesef birçoğunu göremeden ölüp gideceğiz.


Sizi filmin çok sevdiğim müziğiyle baş başa bırakıyorum ve The Fall’u izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Filmde hiçbir uygunsuz sahne olmadığı için aileniz veya arkadaşlarınızla birlikte izlemeniz için ideal. İyi seyirler J

23.En sevdiğiniz film kahramanı hangisiydi?
eric bana

Truva filmindeki Hektor. Eric bana hayranlığım da o filmi izlememle başlamıştı. Herkes Brad Pitt ve Orlando Bloom’u tanır ve severken Eric Bana Hektor rolüyle ikisini de gölgede bırakmıştı. Hektor’a aşık olmuş ve öldüğü sahnede ağlamıştım.

24.Favori belgeseliniz?

can dündar mustafa belgeseli

Maalesef fazla belgesel izlemiyorum. Bu yüzden bu soruda çok düşündüm. En sevdiğimi geç izlediğim bir belgeselin adını bile hatırlayamadım ama sonradan aklıma Mustafa geldi. Can Dündar’ın Atatürk’ün hayatını anlattığı bu belgeseli sinemada izlemiş ve birçok yerinde ağlayacak kadar çok etkilenmiştim. O zamanlar belgeselin Atatürk’ü kötü gösterdiği söyleniyordu ama ben Atatürk’ü bir insan olarak gösterdiği için Mustafa’yı sevmiştim. 

25.Kimsenin seveceğinizi zannetmediği ama sevdiğiniz bir film seçin.

uzakdoğu filmleri

Başka biri değil ama ben İp Man’i seveceğimi sanmıyordum. Başroldeki adam bir kung fu ustası olduğu için filmin basit bir dövüş filmi olduğunu sanıyordum. Filmin başından sonuna dek dövüşeceklerini sandığım için de ben bu filmi sevmem diye düşünmüştüm. İmdb’nin en iyi 250 film listesinde olduğu için merak edip izledim İp Man’i ve çok beğendim. Bir dövüş filminin çok ötesinde, etkileyici bir filmdi. Bir de filmin gerçek bir hayattan sinemaya aktarıldığını öğrenince daha da etkilendim. Başrolde yer alan adam Bruce Lee’nin de hocalığını yapan Yip Man’miş. Çok etkileyici bir karakter Yip Man. Filmin devam filmleri de varmış ama izleyen arkadaşlardan öğrendiğime göre devam filmleri o kadar iyi değilmiş. Ben de bu yüzden filmin etkisini kaybetmemek için devam filmlerini izlememeye karar verdim.

26.Kirli zevkiniz olarak nitelendireceğiniz bir film seçin.

tatil

Kirli zevk derken romantik filmler mi kast ediliyor bilmiyorum. Ben öyle anladığım için bu soruya Tatil cevabını vereceğim. Tatil filminde Cameron Diaz ve Jude Law gibi seksi bir çiftle, Kate Winslet ve Jack Black gibi sevimli bir çifti aynı filmde izleme şansına sahip oluyorsunuz. Güzel mekanlar ve eğlenceli bir senaryo da olunca Tatil mükemmel bir “Kendini iyi hisset” filmi olmuş. Her canınız sıkıldığında izleyip umut dolacağınız bir film. Tabii tam tersi “Benim neden böyle bir hayatım yok.” diye bunalıma da girebilirsiniz J

Filmin afişi de çok güzel. İmkanım olsa çerçeveletip duvarıma asardım bu dört güzel insanın fotoğrafını. Önünden gelip geçerken bakar ve mutlu olurdum.

27.En sevdiğiniz klasik film hangisi?

baba al pacino

Baba klasik kelimesinin sözlük anlamı bence. Bazı kız arkadaşlarım bu mafya filmini neden bu kadar çok sevdiğimi anlamadıklarını söylüyorlar ama Baba mafya filminden çok bir aile ve güç filmidir bence.

Filmin müziği de kendi alanında bir klasiktir. Lise 3’te ilk cep telefonum Nokia 3310’u aldığımda yüklediğim 100 kontörün 16’sını Baba filminin melodisini satın almak için kullanmıştım ve beş sene boyunca telefonum Baba müziğiyle çalmıştı. Hatta üniversitede, yurtta aynı odada kaldığım arkadaşlarım “Şule şu melodini değiştir artık. Telefonun çalınca korkuyoruz.” dediklerinde bile değiştirmemiştim J

Sırf Al Pacino’yu biz sinemaseverlere tanıttığı için bile Baba mükemmel bir filmdir. İzleyin, izlettirin.

28.En güzel film müzikleri hangisindeydi?
Sorunun cevabını ayrı bir post olarak yazacağım.

29.Bir konuda fikrinizin değişmesine yol açan film hangisi?

12 angry man

12 Kızgın Adam benim ve/veya bizlerin bazen ne kadar ön yargılı olduğumuzu, bir noktada karar vermişsek algılarımızı kapattığımızı ve bazen bir şeye takılıp kaldığımızı anlatması açısından etkileyici bir filmdi.

Bir de güzel bir film çekmek için çok para harcanmasına gerek olmadığını gösterdi bana. 12 adamı bir odada mükemmel bir senaryoyla oynatırsan da güzel bir film elde edebilirmişsin.

Ben filmi izlemeden önce “12 adam bir odada konuşuyorlar. Bütün film böyle mi geçiyor? sıkıcıdır o zaman.” demiştim. Bakınız: birinci ve ikinci paragraf.

30.En sevdiğiniz film hangisi?
Sorunun cevabını ayrı bir post olarak yazacağım.

     Sanırım blogdaki en uzun yazım bu oldu J Buraya kadar zahmet edip okuduysanız çok teşekkür ederim. Lütfen yorum yazın, size ayrıca uzun uzun teşekkür etmek isterim J Şimdilik hoşça kalın, görüşmek üzere. 

2 yorum:

  1. Ben film izlemeyi bırakmışım okurken bunu anladım :) listen dolu dolu maşallah, bence sen film yorumcusu olmalısın bu konuda ihtisas yapmalısın. İkinci üniversite olarak filmler uzeribe bir bölüm okuyabilirsin bak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu sene kitap okumaya yoğunlaşınca film ve dizi izlemeyi bırakmıştım. Şimdi kitapları ikinci plana alıp, tekrar film izlemeye döndüm. Hatta şu an İMDB'nin ilk 250 film listesini bitirmeye çalışıyorum.

      Açık öğretimden radyo televizyon sinema okumak istiyorum ama şimdilik edebiyat ağır basıyor. Önce edebiyatı bitireyim, 3. üniversite olarak sinemayla ilgili bir bölüm okurum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...