24 Aralık 2016 Cumartesi

CEMAL BATTAL VE KİTAPLARI

kitap ağacı adana cemal battal buluşması


Bir seneden uzun bir süredir Kitap Ağacı Adana topluluğundayım. Her ay toplanıp kitaplar hakkında sohbet ediyoruz. Bazı aylar ortak okuma yapıp o kitabı tartışıyoruz. Bazı aylar da yazar ağırlıyoruz. Kasım ayında Adanalı yazar Cemal Battal’ı ağırlamıştık. Ben yazarın iki kitabını da ekim ayında okudum ama bloga yazma fırsatını şimdi bulabiliyorum.

Öncelikle yazardan ve onunla olan görüşmemizden bahsedeyim. Yazarı 27 Kasım günü ağırladık. Sadece Kitap Ağacı grubu üyelerine değil katılmak isteyen herkese açık bir buluşmaydı. İnstagram ve Facebook sayfarımızdan buluşmanın duyurularını yaptık. Gün geldiğinde sadece bizim ekip değil farklı insanlar da katılmıştı. Ben maalesef bu buluşmaya gidemedim çünkü o gün açık öğretim sınavlarım vardı. Yazarın iki kitabını da okumuş ve beğenmiştim. Sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla da sıcakkanlı bir insandı Cemal Battal. Onunla tanışmayı ve kitaplarını imzalatmayı çok isterdim ama kısmet değilmiş. Umarım başka bir gün yollarımız kendisiyle kesişir.

Ben buluşmaya gidemedim ama giden arkadaşlardan işittiğime göre çok güzel geçmiş. Yazarın sohbetine doyamamışlar ve çok güzel vakit geçirmişler. Keşke ben de orada olabilseydim. O günden birkaç fotoğraf ekliyorum, sanki ben de oradaymışım gibi hissettiriyor.
kitap ağacı adana cemal battal buluşması
kitap ağacı adana cemal battal buluşması
kitap ağacı adana cemal battal buluşması

Dediğim gibi yazarın iki kitabı var: Karala Gitsin ve Sana Yolculuk. Kitaplar hakkındaki fikirlerime gelecek olursak:
sule uzundere blog cemal battal ve kitapları

Karala Gitsin, deneme türünde yazılmış bir kitaptı ve yazarın ilk kitabıymış. Ben deneme türünü severim. Yazarın kitabını da sevdim. Çok beğendiğim yazılar da vardı o kadar başarılı bulmadığım yazılar da. Sanki kitabın üstüne biraz daha düşünse ya da biraz daha çalışsa daha başarılı olurmuş. Tabii ilk kitabı olması sebebiyle sıkıntı yaşamış da olabilir. İkinci kitabında yazarın kalemini daha rahat ve başarılı buldum.
cemal battal sanayolculuk

Sana Yolculuk, roman türünde yazılmış bir kitap. Adanalı Yılmaz ile İzmirli Özge’nin İstanbul’da kesişen yolları ve yıllara yayılan aşklarını okuyoruz. Kitap karakterlerin çocukluğundan anlatmaya başladığı için çiftimiz birbirine aşık olduğunda sanki iki arkadaşımız aşık olmuş gibi hissediyoruz. En azından ben öyle hissettim. Hani kitaplarda daha kitabın ilk sayfalarında karakterler tanışır ve aşık olurlar ya, Sana Yolculuk’ta önce karakterlerin çocukluklarını okumak hem onları daha iyi tanımamızı hem de onların duygularını içselleştirmemizi sağlıyor. 

Ben Sana Yolculuk’u, Karala Gitsin’den daha çok sevdim. Demin de dediğim gibi yazar ilk kitabına kıyasla bu kitabında edebi açıdan daha başarılı. Umarım her kitabında kendini geliştirerek yazmaya devam eder.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1.Geriye kalan tek şey yüreğim ama artık ona da sahip çıkamıyorum. Baksana almış başını sana gitmiş.
2. “Biz önceden küçük şeylerle mutlu olan insanlardık. Sonra aklımıza sevda diye bir şey soktular, toparlanamadık.” Yılmaz Güney


Cemal Battal ile tanışamasam da kitaplarıyla tanıştığım için mutluyum. Böyle güzel kitaplar yazan ve okuyucuları ile iyi iletişim kuran bir yazarın hemşehrim olması da ayrıca gururlandırdı beni. Yolun açık olsun Cemal Battal J

4 yorum:

  1. Öncelikle kıymet verip kitaplarımı okuduğun için çok teşekkürler.. İnşallah bir sonraki sefere tanışma fırsatımız olur..

    Karala Gitsin aynen bahsettiğin gibi acemilik dönemim.. Keşke bir kez daha yazsam diyorum.. Belki de olur, bilemedim.. ☺️

    Sana Yolculuk ise gerçekten içinizden kişileri yazmaya çalıştığım aslında benim için o da bir ilk olan, yani Roman olarak ilk kitabım. Beğenilmesi beni çok mutlu ediyor ve bu benim yeni şeyler yazmamı teşvik ediyor..

    Sevgiyle

    Cemal B.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemal Battal, rica ederim. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Umarım dediğiniz gibi bir gün tanışırız. Yeni bir kitap çıkarırsanız merakla alıp okuyacağım. Sevgiler :-)

      Sil
  2. Sana Yolculuk önce ismiyle, sonra da senin yorumunla ilgimi çekti Şule abla. Sıcak bir hikayeye benziyor. Umarım ben de çok geçmeden yazarın kalemiyle tanışabilirim :')

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...