28 Aralık 2017 Perşembe

KÜLTÜR SANAT MEVSİMİ / SONBAHAR 2017 – 6. GÖREV

     o   Bir dergiyi detaylı bir şekilde incele.
episode dergisi


İki aylık dizi kültürü dergisi Episode aralık ayında 7.sayısını çıkarmış bir dergi. Bende 2-4-5-6. Sayıları mevcut. İki ayda bir çift sayılı aylarda çıkıyor. Fiyatı 12 lira.

Liseliler bilmez, Cnbc-e’nin aylık çıkan bir dergisi vardı. Dergide, kanalda yayınlanan dizilerin yazıları, oyuncularla röportajlar, yayın akışı vb. konularda yazılar olurdu. O zamanlar televizyonumuzda uydu olmadığı için Cnbc-e kanalımız yoktu. Buna rağmen ben her ay dergiyi alır ve saklardım. Hatta iki sene önceye kadar hâlâ saklıyordum ama artık evde kitap, dergi koyacak yer kalmayınca atmak zorunda kaldım. Kanalın kapanmasıyla hatta daha öncesinde bu dergi satıştan kalktı. O günden beri dizi seven ben dizilerle ilgili bir dergi arayışı içindeydim. Episode piyasadaki dizi dergisi boşluğunu çok güzel doldurdu.
episode dergisi

Beğendiğim yönleri:
*Derginin bir yüzü yabancı dizi, bir yüzü Türk dizisi kapağıyla basılıyor. Derginin yarısı Türk dizilerine yarısı da yabancı dizilere ayrılmış. Sadece bir türü değil de bütün dizileri kapsayan bir dergi olmasını sevdim.
*İçeriğinde röportajlar, dizilerden haberler, yeni dizi tanıtımları vb. konularda yazılar var ama benim en sevdiğim yazılar dizilerden seçilen “En”li listeler. Bunun dışında inceleme yazıları da başarılı.
*İki ayda bir çıkan bir dergiye göre fiyatını(12 lira) uygun buluyorum.
*Derginin kağıt kalitesi çok iyi.
episode dergi

Beğenmediğim yönleri:
*Derginin fotoğraf çekimlerini hiç ama hiç beğenmiyorum. Öykü Karayel gibi güzel bir kadınla ve Kaan Urgancıoğlu gibi yakışıklı bir erkekle yapılan çekimlere inanamazsınız. Onlar öylece dursalar bile çok güzel çıkarlar zaten. Ben bir okuyucu olarak akılda kalıcı, göze hoş gelen, farklı pozlar görmek istiyorum. Dergi bu konuda bence sınıfta kalıyor.
*Türk dizileri bölümünde popüler, başarılı, sevilen dizileri ve onların oyuncularını görmek isterim. Bazen hiç alakasız kişilere sayfa ayrılmış oluyor. İrem Derici’nin bir dizi dergisinde ne işi olduğunu hiç anlamadım mesela. Şükrü Özyıldız’a gelene kadar kapak olabilecek, olması gereken birçok dizi oyuncusu var.
*İki ayda bir değil de her ay çıkmasını isterdim.
episode dergi

Sonuç olarak dizi izlemeyi sevenlerin merakla okuyacağı bir dergi Episode. Sevdiğim bütün dergilerin(Sinema, Empire, Total Film, Cnbc-e) basımının durduğu düşünülürse Episode’nin uzun ömürlü olmasını diliyorum.


Siz Episode’u daha önce duymuş ve/veya okumuş muydunuz? Hangi dergileri takip ediyorsunuz? Bana tavsiye edebileceğiniz bir dergi var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın. 

11 yorum:

  1. Ben bu yayının 221b adlı polisiye dergisini konu ilgimi çektikçe alıyorum takip ediyorum bu dergiyi de merak ediyorum aslında ama acaba spoiler olur mu hevesim kaçar mı diye pek almıyorum.Birde dizi sitelerini takip edince gerek duymuyorum sanırım ama ilgimi çeken bir sayı olursa denemek isterim.Cnbc-e dergisi gibi birde poster takvim filan verseler ne güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      221b dergisini biliyorum ama polisiye türüne çok hakim olmadığım için almadım. Dergide bazen spoiler veriliyor açıkçası. Bitirmediğin dizilerin yazılarını okumamak lazım. Dediğin gibi dizilerle ilgili poster ya da küçük hediyeler verseler güzel olur ama o zaman büyük ihtimalle fiyatını artırırlar :-)

      Sil
  2. Diziler hele ki Türk dizileri konusunda inanılmaz cahilim. En son izlediğim Türk dizisi İkinci Bahar'dı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ben Türk dizilerini fragmanlardan takip ediyorum. Onları izlemek yetiyor :-)

      Sil
  3. denk geldiğinde bir alıp inceleyeyim,gözüme çarpan bir dergi değildi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ÜZMEZ,
      bakalım inceleyince hoşuna gidecek mi?

      Sil
  4. mm ilk defa duydum adını. cnbc-e nin dergilerini hatırlıyorum :) taşınırken çok sevdiğim Kafkaokurları bile artık yük olarak görüp attığımdan beridir dergi falan almıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Sorma Poşet, Sinema, Empire, Total Film ve Cnbc-e'nin onlarca sayısını atmak zorunda kaldım. Bir yandan içim acıdı bir yandan da nereye kadar saklayacaktım dedim. Kendi evim olsa neyse. Kiracıyım, sürekli taşınıyorum. Bu yüzden artık ben de dergi alırken seçici davranıyorum :-(

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    umarım seversin :-)

    YanıtlaSil
  6. bu dergiyi seviyom alıyom arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      evet, hâlâ çıkıyor ama çok sevdiğim bir dizi kapak değilse almıyorum artık.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...