3 Ocak 2019 Perşembe

Kitaplık Kedisi Reading Challenge 2019/Kadın Yazarlar

Sule uzundere blog okuma etkinlikleri

Sevgili Kitaplık Kedisi çok güzel bir etkinlik başlatmış. Bu sene kadın yazarları daha çok okumak adına kategorilerinin hepsinin kadın yazarların kitaplarıyla doldurulduğu bir okuma etkinliği düzenlemiş. Detayları buradan okuyabilirsiniz.

Bu sene ne kadar kitap okuyabilirim bilmiyorum. Büyük ihtimalle bütün kategorileri tamamlayamam ama yine de katılmak istedim. Kitaplık Kedisi’nin okuma keyfimizi biraz daha artırmak adına kitap seçerken bazı önerileri olmuş. Ben kategorileri kitaplığımdaki kitaplara göre doldurduğum için bu kriterlere pek uyamadım ama siz tercihlerinizi ona göre seçebilirsiniz.

Dediğim gibi elimde okunmayı bekleyen kitaplardan seçim yaptım. Bu yüzden aynı yazardan birkaç kitap seçmiş oldum. Bazı kategoriler de boş kaldı. Boş kalan kategoriler için önerilerinizi bekliyorum.

Listeye birebir bağlı kalacağımı zannetmiyorum. İçimden gelen kitabı okuyup sene sonunda uygun kategorilere yerleştireceğim.
1- Daha önce okumadığınız Türk bir yazarın kitabı: BUKET UZUNER-SU
2- Kurgu dışı bir kitap: EZGİ DURAN-ALTIN ÇAĞ
3- Kapağında bitki olan bir kitap: NAZAN BEKİROĞLU-NAR AĞACI
4- En az 800 sayfa olan bir kitap
5- Bir biyografi
6- Başlığında bir yer adı olan bir kitap: BUKET UZUNER-GELİBOLU
7- Daha önce okumadığınız yabancı bir yazarın kitabı: BRENDA JOYCE-GÖNÜLÇELEN
8- Bir anlatı ya da deneme: NAZAN BEKİROĞLU-MİMOZA SÜRGÜNÜ
9- İranlı bir yazarın kitabı
10- Bir öykü kitabı: NAZAN BEKİROĞLU-CAM IRMAĞI TAŞ GEMİ
11- Başlığında özel isim olan bir kitap: VIRGINIA WOOLF-MRS. DALLOWAY
12- Kapağında insan olan bir kitap: BRENDA JOYCE-GÜLÜN SÖZÜ
13- Bir çocuk kitabı
14- En fazla 150 sayfa olan bir kitap: OYA BAYDAR-ELVEDA ALYOŞA
15- Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 Kitap listesinden bir kitap: VIRGINIA WOOLF-DALGALAR
16- Hiçbir yazarını okumadığınız bir ülkeden bir kitap: ELENA FERRANTE-BENİM OLAĞANÜSTÜ AKILLI ARKADAŞIM
17- Size tavsiye edilmiş bir kitap: ADALET AĞAOĞLU-ÖLMEYE YATMAK
18- Yıllardır kitaplıkta okunmayı bekleyen bir kitap: J.K. ROWLING-BOŞ KOLTUK
19- Son altı ayda satın aldığınız bir kitap: AYFER TUNÇ-DÜNYA AĞRISI
20- En az 70 yaşında ya da artık aramızda olmayan bir yazarın kitabı: BARBARA CARTLAND-AŞK ÇAĞRISI
Sule uzundere blog okuma etkinlikleri

Seçimlerimi nasıl buldunuz? Aralarında okuduklarınız var mı? Önce okumamı tavsiye ettiğiniz bir kitap var mı? Boş kategoriler için hangi kitapları önerirsiniz? Siz bu etkinliğe katılacak mısınız, katıldınız mı? Katıldıysanız listenizi yorumlara ekleyebilirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

19 yorum:

  1. Ayyy ne çok okurdum Barbara Cartland, bulup okuyayım yine :)

    Dünya Ağrısı en sevdiklerimden. Su, bir Kadıköy 'lü olarak başka güzel geldi bana. Mrs Dalloway biraz yorucu gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Handan,
      Barbara Cartland'ı duymuştum ama kitabını okumadım hiç. Kütüphanede eski bir kitabını bulunca hemen aldım. Çok merak ediyorum.

      Dünya Ağrısı ve Su da merak ettiklerimden. Mrs Dalloway gözümü korkutuyor ama okumaya çalışacağım :-)

      Sil
  2. Dünya ağrısı çok sevdim
    Buket Uzuner den Şu da öyle
    Ama Mrs Dalloway yarım bıraktiklarimdan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      Handan da benzer yorumlar yapmış. Dünya Ağrısı ve Su merak ettiklerimden. Mrs Dalloway gözümü korkutuyor ama okumaya çalışacağım :-)

      Sil
  3. Bol okumalı keyifli bir yıl diliyorum şimdiden :) Dünya ağrısı güzel bir kitap. Baya bir Nazan Bekiroğlu seçmişsin, adını duyup ama hiç okumadığım bir yazar. Merak ediyorum aslında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi
      Nazan Bekiroğlu üniversiteden hocamdı. Kendisini de kitaplarını da çok severim. Eğer okumadıysan yazarın Yusuf ile Züleyha ve Mücella kitaplarından biriyle başlamanı öneririm. Seveceğine eminim :-)

      Sil
  4. Çocuk kitabı olarak Gülten Dayıoğlu'nun bir kitabını seçebilirsiniz. Ben Ganga'yı okumuş ve sevmiştim birkaç yıl önce. Çocukken çok okuyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. ışınonur,
      Gülten Dayıoğlu'ndan iki kitap okudum, başka kitaplarını da okuyabilirim. Öneri için teşekkürler :-)

      Sil
  5. Çocuk kitabı olarak aklıma yakın zamanda okuduğum Ölümsüz Aile geldi denk gelirsen güzel kitaptı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Devrik Cümleler,
      Ölümsüz Aile'yi duymamıştım. Netten baktım 100 Temel Eser'denmiş. Denk gelirsem okumak isterim. Teşekkürler :-)

      Sil
  6. Elena Ferrante den başlayın bebce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin,
      o seriyi çok merak ediyorum. İki kitabı elimde, hepsini tamamlamadan başlamak istemiyorum. Seriyi tamamlayınca hemen başlayacağım. Öneri için teşekkürler :-)

      Sil
  7. Keyfi bol olsun, hiçbir etkinliğe katılmam söz konusu değil, hala :((

    YanıtlaSil
  8. Mrs. Dalloway'e 4-5 yıl önce başlayıp yarım bırakmıştım zor gelmişti, dikkat istiyordu okuması. aklımda ama müsait bir zamanda tekrardan başlayacağım. Dünya Ağrısı ise gerçekten hayran olduğum kitaplardan biri. Onun da okuması biraz zor gelebilir gerçi, ama unutulmaz bir kitap olacağı kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Bi Poşet Kitap,
      Mrs. Dalloway herkesi zorlamış galiba. Onu kafamın rahat olduğu bir zamanda okuyayım :-) Dünya Ağrısı için merakım gittikçe artıyor. Yorumun için teşekkürler :-)

      Sil
  9. Merhabalar,sizi yeni keşif ettim.Faydalı içerik ile dolu blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.(tariflimutfak/sibelinyemekleri)Banada beklerim.Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. sibel özer,
      hoş geldiniz. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil

  10. İlkay Özgür,
    ben de vakit ayıramam diye bu sene her etkinliğe katılmıyorum. Bunu da tamamlayamam büyük ihtimalle ama yaptığım kadar artık dedim :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...