1 Ocak 2019 Salı

2018 Yılında Sinemada İzlediğim Filmler

Sule uzundere blog yazıları

2017 yılında sinemada izlediğim filmleri buradan okuyabilirsiniz.
2016 yılında sinemada izlediğim filmleri buradan okuyabilirsiniz.
2015 yılında sinemada izlediğim filmleri buradan okuyabilirsiniz.
2014 yılında sinemada izlediğim filmleri buradan okuyabilirsiniz.

2018 bitti ama değerlendirmesi bitmedi. Bu ay içinde bitirmeyi planlıyorum.

Geçen yıl izlediğim film sayısı bakımından hayatımın en verimli senesiydi. Bununla birlikte sinemada izlediğim film sayısı en düşük olan yıl da 2018 oldu. Öyle ki 9 ay sineması olmayan bir yerde yaşadığım yıllarda bile daha çok sinemaya gitmişim. Yıllar geçtikçe evin konforundan ayrılmak benim için zor hâle geliyor. Bu yüzden sinemada izlemek için ya kalabalık gruplarla gittiğim komedi filmlerini ya da görselliği önemli olan, sinemada izlemenin fark yaratacağı filmleri seçiyorum.

2018’de sinemada izlediğim filmler bunlardı:
Arif V 216

ARİF V 216
Kuzenlerimle kalabalık bir grup olarak Arif ve 216’ya gittik. Hem beraber izlemenin verdiği keyif hem de insanların kahkahasının bulaşıcı olması sebebiyle filmi izlerken baya güldüm ama sonradan filmin bende bir iz bırakmadığını Gora ya da Arog kadar etkilemediğini fark ettim. Kostümler, şarkılar, Çağlar Çorumlu’nun Zeki Müren taklidi müthiş olsa da insan bir Cem Yılmaz filminden daha fazlasını bekliyor. Bu film biraz aceleye gelmiş gibi geldi bana.
AVENGERS INFINITY WAR

AVENGERS INFINITY WAR
Yılın en merakla beklediğim filmini sinemada izlememek olmazdı. Son zamanlarda 20-40 dakikalık dizileri izlemeye alıştığım için iki saatten uzun bir film eğer çok sürükleyici değilse beni sıkmaya başlamıştı. Avengers neredeyse üç saate yakın süresiyle bir an bile sıkılmadan izlediğim bir film oldu. O kadar karakteri her birinin hakkını vererek akıcı bir biçimde beyaz perdeye aktarmak kolay olmasa gerek. Son dönem en beğendiğim süper kahraman filmlerinden biri oldu Avengers İnfinity War. İkinci bölümünü izlemek için sabırsızlanıyorum. Bu seriyi sinemada izleme şansımız olduğu için kendimi şanslı sayıyorum.
DEADPOOL 2

DEADPOOL 2
Deadpool’un ilk filmine burada yazdığım gibi hiçbir fikrim olmadan gittim ve birçok komedi filminde gülmediğim kadar güldüm, eğlendim. Bu yüzden ikincisini de sinemada izlemek istedim. Hem süper kahraman filmi hem de komedi filmi izlemiş sayıyorum kendimi. Bir taşla iki kuş. Yine çok eğlenceli, bol göndermeli, sürükleyici bir filmdi. Ryan Reynolds bana eskiden itici gelirdi ama adam Deadpool karakteriyle kendini bulmuş. Bu role bu kadar uyan başka bir oyuncu bulunabilir miydi bilmiyorum.

Deadpool 2 şimdilik serinin son filmi. Umarım devamı çekilir, ben de beğenerek izlemeye devam ederim.
Dogman

DOGMAN
İzlediğim filmleri yazarken Adana Film Festivali kapsamında izlediğim Dogman’i yazmayı unutmuşum. Bir hafta süren festivalde sadece bir film izlediğim için utanıyorum. Neyse ki izlediğim film beni hayal kırıklığına uğratmadı. İtalya adına Cannes Film Festivali’nde yarışan Dogman gerçekçi bir film. Varoş bir mahalleyi ve orada yaşayan insanları başarılı bir şekilde yansıtmış. Filmi izlerken bir kez daha İtalyanların Türklere ne kadar benzediğini düşündüm.

Filmin başrol oyuncusu Marcello Fonte Cannes’da en iyi aktör ödülünü almış. Oyuncu, tipinin de avantajını kullanarak canlandırdığı karakteri çok başarılı bir şekilde gerçekçi kılmış. Film boyunca adama acımak ve sinir olmak arasında gittim geldim.

Sizin bu filmlerden izlediğiniz var mı? Bu sene sinemada hangi filmleri izlediniz? Bana önerebileceğiniz, “Mutlaka izlemelisin.” dediğiniz filmler var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın.

13 yorum:

  1. Dogman benim de izleme listemde, festival kapsamında izlemen de güzel olmuş. Bir film hiç izlememekten iyidir, o yüzden utanılacak bir şey yok bence. Bu sene de daha çok festival daha çok film diyelim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. öneri makinesi,
      vaktim ve fırsatım vardı ama hamileliğimin ilk aylarına denk geldiği için sürekli uyuma durumundaydım. Sinemaya gitme, kalabalığa karışma fikri hoşuma gitmemişti. Bu sene telafi edebilmeyi umuyorum :-)

      Sil
  2. Ben utanıyorum kendimden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. SevKoz,
      ama sen de çok güzel Nobelli ve klasik kitaplardan okudun. O açıdan öndesin benden :-)

      Sil
  3. Dogman benimde listemde. En kısa zamanda izleyeceğim

    YanıtlaSil
  4. Ben de Öneri Makinesi'ne katılıyorum, hiç izlememiş olmaktan iyidir. Ayrıca festival biletleri inanılmaz çabuk tükeniyor. Çoğu sinemasever yer bulamıyor.

    Dogman'i acayip merak ediyorum, yakında gösterime girecek sanırım. Ama diğer filmleri izlemedim.
    Bence tüm bu yoğunluğun arasında her şeye yetişebildiğin için harikasın 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel,
      çok teşekkür ederim canım. 2018'i yoğun geçirdiğim için mutluyum :-)

      Sil
  5. Güzel seçimler, teşekkürler. Dogman'ı izlemedim ama listeme aldım. Benim de güzel bir listem var son yazımda, belki içlerinden dikkatini çeken olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Duo Diyet,
      teşekkürler. En kısa zamanda bakmaya çalışacağım. Bu tarz listelere bayılırım :-)

      Sil
  6. Güzel keyifli filmler.. yeni yılınızı da kutluyorum bu arada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. En Nefis Tariflerim,
      çok teşekkür ederim. Size de mutlu seneler :-)

      Sil

  7. İlkay Özgür,
    sinemaya bakış açımız aynıymış. Yine de bu sene sinemada bu kadar az film izlediğime üzüldüm. En azından festivalde daha çok izleyebilirdim diye düşünüyorum. Kısmet artık :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...