10 Mayıs 2019 Cuma

İskender Pala-Od

Sule uzundere blog kitap yorumları
Kapı Yayınları, 359 Sayfa, 3.Baskı, 2012

İskender Pala okumayı çok istediğim, kitaplarını çok merak ettiğim ama dilinin ağırlığı yüzünden gözümü korkutan bir yazardı. Bu yüzden yazarın elimde olan birkaç kitabını yıllardır bekletiyordum. Od, yazarın en çok okunan ve beğenilen kitaplarından biri olunca yazarı okumaya onunla başlamaya karar verdim. Şimdi iyi ki okumuşum diyorum.

Od, Yunus Emre’nin hayatını anlatan bir kitap. Kitapta gerçek kişiler ve olaylar yer alıyor ama kurgusal yerler de var. Gerçek ve yazarın hayal gücü iç içe geçmiş. Kitabın dili korktuğum gibi ağır değildi. Okunması kolay, akıcı ve etkileyici bir dille yazılmıştı. Yazarın Yunus Emre’yi anlattığı kitabının dilini bilerek herkesin okuyabileceği sadelikte yazdığını düşünüyorum.

Kitapta çok hoş cümleler vardı. Bu yüzden birçok cümlenin altını çizdim.

Kitabın sonunda Yunus Emre’nin hayatını anlatan bir CD de vardı.

Od, Yunus Emre’nin hayatından hiç bilmediğim detayları öğrendiğim, İskender Pala korkumu yendiğim ve güzel bir okuma gerçekleştirdiğim bir kitap oldu. Herkese gönül rahatlığıyla öneririm.

Siz Od’u okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? İskender Pala kitaplarını sever misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Her bilenden ziyade bilen bulunur.

2. Bütün insanlar doğru olsaydı yiğitliğe lüzum kalmazdı.

3. Umutsuz olmamak lazımdır. Ayak kırıldı mı Allah kanat ihsan eder.

4. Kim deli olduğunu söylüyorsa elbette akıllıdır.

5. Bildim ki insan sevinince, üzüldüğünden daha şiddetli ağlarmış.

6. Yanlış olan, zor olan, hüsrana götüren kulun hata yapması değil, hatada ısrar etmesidir.

7. Eğer bu dünyada yapılan işlerin bir sorgusu, suali olmayacaksa; eğer insanların bir vicdan hassasiyetleri bulunmayacaksa iyiler ve kötüler arasında, zenginler ve fakirler arasında, güzeller ve çirkinler arasında hangi adaletten söz edilebilir?

8. Derviş, halk içinde ama onlardan ayrı olmalı; dışta halk ile iken içte Hak ile olmalıdır.

9. Madem Allah’a giden binlerce yol vardı, kim kimin yolunun yanlış olduğunu söyleyebilirdi ki?

10. Elveda demediğine dönüp merhaba demek. Çok zordur, çok.

11. Kimisi bilmem der, bilir; kimisi bilir bilmezlenir. Kimisi bilmediğini bilmez, bilirim der; kimisi bildiğini bilmiyor zanneder. Bilmemeyi bilmekle bildiğini bilmemek aynı değildir. Kurtulanlar, bilmediğini bilenlerle bildiğini bilmeyenlerdir.

18 yorum:

  1. Od'u lisedeyken okumuştum ama o halimle bile çok beğenmiştim, belki şimdi okusam daha çok severim. İskender Pala'dan bir de Katre-i Matem'i okumuştum o zamanlar, o da çok güzeldi diye hatırlıyorum. Alıntılar harika :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Katre-i Matem kitaplığımda okunmayı bekliyor. Artık ne zaman vakit bulabilirim bilmiyorum ama onu da okumak isterim.

      Sil
  2. çok uzun zaman önce zevk alarak okuduğum bir kitaptı. paylaşım ve hatırlatma iin teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkan,
      rica ederim. Yorumunuz için ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  3. Ben Od'u beğenmiştim. İskender Pala'nın değişik bir tarzı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      bu kitaptaki tarzını ben de sevdim.

      Sil
  4. Od güzel ama sonraki kitaplarında o tat yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duo Diyet,
      elimde birkaç kitabı var ama henüz okumadım. Bakalım okuyunca ne düşüneceğim?

      Sil
  5. Ben de okudum, çok tat bırakıyor, oldukça iyi bir kitap. Alıntılar harika, kitabı hatırlamak güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      ben kitabı okumak için geç kaldım. Çevremdeki birçok kişi uzun zaman önce okumuş.

      Sil
  6. Hiçbir kitabının dili ağır değil şulecim ama evet romanları gerçek karakter üzerine kurgu olaylar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      o zaman diğer kitaplarını okumaktan çekinmeyeyim. Teşekkürler Eylem :-)

      Sil
  7. İskender Pala henüz okumadığım ama okumayı çok istediğim yazarlardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      yazara Od ile başlayabilirsin bence.

      Sil
  8. İskender Pala'nın yıllar önce "Kudemanın Kırk Atlısı" adlı kitabını okumuştum. Çok da beğenmiştim. Ancak bu kitaptan başka da bir kitabını okumak fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. KİTAPLARA KAÇANLAR,
      bu kitabını ilk kez duyuyorum. Şimdi konusunu ve yorumlarını araştırıyorum.

      Sil
  9. Bir türlü okuyamadım İskender Pala, inşallah sene bitmeden bir kitabını okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Od'la başlayabilirsin bence. Seversen şanslısın, yazarın çok fazla kitabı var.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...