24 Ağustos 2022 Çarşamba

Elizabeth Hoyt-Legend of the Four Soldiers Serisi (BCP TEMMUZ)

Elizabeth Hoyt-Legend of the Four Soldiers Series  (BCP TEMMUZ)
Görsel "Bir Tutam Yaprak" bloğundan alınmıştır. 

Herkese merhaba. Gecikmiş bir yazıyla karşınızdayım. Bu sene katıldığım Blogları Canlandırma Projesi’nin yazılarını her ay yazmak istiyordum ama yazamadım. Arada kaçırdıklarım oldu. Onları sırasıyla tamamlayayım dedim, bu sefer daha fazla geciktim. En sonunda yazabildiklerimi yazmaya karar verdim. Eksiklerimi de imkânım olursa tamamlarım, olmazsa olmaz, yapacak bir şey yok 😕

Temmuz ayının konuları “İspanyol Kültürü - Romantik ve Dram” idi. Tabii ki tercihimi romantikten yana kullandım. 2020 yılında okuduğum, yılın en iyileri listesine bonus olarak giren Legend of the Four Soldiers Serisi’ni yazmaya karar verdim.

Bu seri dört kitaptan oluşuyor. Okunma sırası şöyle:

1. Günahkâr Âşık

2. Bana Aşkını Söyle

3. Seni Kalbime Yazdım

4. Yabani Âşık

Kitaplar historical türünde yani tarihi aşk romanları. Savaşta yerlilere esir düşen ve türlü işkenceler yaşayan dört arkadaşın eski hayatlarına dönme, aşkı bulma hikâyelerinin yanında bir de onlara ihanet eden kişiyi ortaya çıkarma maceralarını okuyoruz. Kitaplarda sadece aşk yok yani. Polisiye tarafı da var. İlk kitaptan son kitaba kadar ipuçları birleşiyor ve son kitapta hain ortaya çıkıyor. Normalde historical serilerinde kitapları sırasıyla okumak o kadar da önemli değildir. Karışık okusanız da konuları anlarsınız ama bu seriyi haini bulma konusu nedeniyle sırasıyla okumanız lazım.

Elizabeth Hoyt’u sevgili Belle’nin Kütüphanesi sayesinde keşfetmiştim. Yazarın Türkçeye çevrilmiş dört serisi var. Ben Belle’nin önerisini dinleyerek önce Prens serisini okudum. Üç kitaptan oluşan serinin ilk kitabı Çirkinin Âşığı’na bayıldım. En sevdiğim historicallardan biri oldu ama diğer iki kitabı o kadar da beğenmemiştim. Bu seride ise dört kitabın hepsi birbirinden güzeldi. En çok üçüncü kitabı sevdim ama hepsi çok iyiydi, kötü kitap yoktu. Şimdi sırada yazarın en bilinen serisi Maiden Lane serisi var. On iki kitaplık bu seriyi okumak için sabırsızlanıyorum.

Siz bu seriyi okudunuz mu? Sevdiniz mi? Okumak ister misiniz? Yazarın en sevdiğiniz kitabı hangisi? Historical türünü sever misiniz? En sevdiğiniz romantik kitaplar hangileri? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM (Günahkâr Âşık): 1. Savaş zamanında asker görmekten mutlu olanlar, tehlike geçtikten sonra aynı adama kuşku dolu gözlerle küçümseyerek bakıyorlardı.

2. Sevgi, sahibi ölünce tükenmiyordu.

3. Dostlarını yakınında tut, düşmanını ise daha yakın.

(Yabani Âşık) 4. Savaşa giden bir adam asla aynı kişi olarak dönmezdi.

5. Gerçeklerin ne kadar acı olursa olsun yalanlardan daha iyi olduğuna inanırım.

Elizabeth Hoyt, Günahkâr Âşık, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Seden Gürel, 399 Sayfa, 1.Baskı, 2011

Elizabeth Hoyt, Bana Aşkını Söyle, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Seden Gürel, 375 Sayfa, 1.Baskı, 2012

Elizabeth Hoyt, Seni Kalbime Yazdım, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Seden Gürel, 328 Sayfa, 1.Baskı, 2012

Elizabeth Hoyt, Yabani Âşık, Pegasus Yayınları, Çevirmen: Gizem Onat, 1. Basım, 350 Sayfa, 2013

26 yorum:

  1. İçinde polisiye olması güzelmiş, kapakları bakınca sadece aşk kitabı gibi duruyor. Alıntıları sevdim. :) Düşündüm de sevdiğim romantik bir kitap var mıydı, polisiyeyle karışık bir kitap okumuştum, güzeldi ama adını hatırlamıyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      bu tür herkese hitap etmiyor farkındayım. Yine de tarihi romantik bir kitap okumak istersen yazarın kitaplarını öneririm.

      Sil
  2. Yazara ve kitaplarına çok fazla rastlıyorum ama okumadım henüz. Polisiye tarafı beni çekti hemen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      tabii ki polisiye ikinci sırada. Öncelikli olarak aşk romanları ama aynı türdeki örnekleri gibi sadece romantizm yok. Arka planda merak edilen bir ihanet araştırması da var.

      Sil
  3. Aa Elizabeth Hoyt'un romanlarının İspanyol kültürüyle ilişkili olduğunu bilmiyordum Şule'cim, ilginç, merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      İspanyol kültürüyle hiç alakası yok Eren. Ayın konusu “İspanyol Kültürü - Romantik ve Dram” idi. Ben sadece romantik kısmına uyan bir kitap seçtim.

      Sil
  4. taams okuycam önce çirkinin aşığını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      bence seversin. Türün en iyi örneklerinden biridir.

      Sil
  5. Polisiye var diye ilgimi çekmedi değil, okunacak listem çok kalabalık olmasa hemen alırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      tabii ki polisiye ikinci sırada. Öncelikli olarak aşk romanları ama aynı türdeki örnekleri gibi sadece romantizm yok. Arka planda merak edilen bir ihanet araştırması da var.

      Sil
  6. Ben bu yazarın Çirkinin Aşığı kitabını anımsıyorum. Annemin kitaplığında vardı. Ama hiç bir kitabını okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      o güzel bir kitaptır. Onunla okumaya başlayabilirsin.

      Sil
  7. Ben bu seriyi okumadım ama çok güzel bir seriye benziyor. Romantik seri çok okumadığımı fark ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DüşTasarımcısı,
      bu tür herkese hitap etmiyor farkındayım :-)

      Sil
  8. Romantizmi fazla sevmiyorum. Genelde (ve kütüphanede bulmuşsam) bu tarzı yorgun ya da kendimi kitaba vermekte zorlandığım zamanlar tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      kafa dağıtmak için çok faydalı ve keyifli oluyor bu kitaplar. Ağır kitapların arasında okumayı seviyorum ben.

      Sil
    2. Evet iyi oluyor ama genelde bu tarz pahalı ve kütüphaneye (dokuz eylül kütüphanesinden alıyorum ben) yeni kitaplar pek gelmiyor.

      Sil
    3. Ada Deniz,
      doğrudur. Ben Adana'da yaşıyorum. Buradaki kütüphanedeki kitaplar da hep eski ve klasik olan kitaplar. Güncel kitapları, hele ki romantizm türünde olanları pek satın almıyorlar.

      Sil
  9. Kapaklarla içerik çelişkili geldi biraz, ilgi çekici olabilir daha önce okumadım bu tarz seri kitaplarla pek alakam yok açıkcası ama bir seriye başlamak çok istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa,
      seri kitapları okumanın keyfi başka oluyor. Ben çok severim. Elimde okunmayı bekleyen çok seri olduğu için mutluyum.

      Sil
  10. Yazarın kitaplarını hiç okumadım ama çok fazla önüme çıkıyor:))) Hatta yanlış hatırlamıyorsam geçen sene sen mi önermiştin ya da başka birisi? Hatırlayamadım şu an tam olarak. Merak ediyorum yazarın kalemini:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      bu seriyi 2020'de okuduğum en iyi kitapalr arasında seçmişim. Belki oradan hatırlıyorsundur. Belle'nin Kütüphanesi'nin de yazarla ilgili yazıları var. Zaten ben de onda görüp okumaya başlamıştım.

      Sil
  11. Aslında tam yaz okumalığı. Ben de seri okumayı seviyorum kahramanlara alışıyor insan ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      seri okumak dizi izlemek gibi geliyor bana. Karakterleri uzun uzun okumak, hayatlarının nasıl ilerlediğini görmek hoşuma gidiyor.

      Sil
  12. bu tür roman pek okumuyorum ama belki gelecek yaz düşünecek bir şeyim olmadığında kafam rahat olduğunda okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      bu tarz kitapları ben kafam çok yoğunken de okuyorum. Hatta o zaman daha iyi oluyor, kafam boşalmış oluyor. Tavsiye ederim :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...