27 Ağustos 2018 Pazartesi

Harry Potter ve Lanetli Çocuk Yorumum (Seri #8)

Seri kitapları seri okuyoruz

Harry Potter’la tanışmam ilk filminin gösterime girdiği 2001 yılına dayanıyor. O zamana kadar ismini duymamıştım. Madem filmi çekilmiş, güzeldir herhalde diye aldım ilk kitabı. Hayatımda en çok seveceğim seri olacağını bilmiyordum.

Sonra serinin bütün kitaplarını okuma, çıkan filmleri sinemada izleme, “Kitabı daha güzeldi ya.” geyiği yapma, son kitapta ölen karakterlere üzülme, arkadaşlarla seriyi tartışma şeklinde geçen yıllar…

Eee, tabii serinin yeni kitabı çıktı dendiği zaman doğal olarak okumadan duramıyorsunuz. Aldığı kötü eleştiriler bile sizi durduramıyor. En azından beni durduramadı.

Kitap serinin bittiği yerden 19 yıl sonrasını anlatıyor. Üstelik bunu tiyatro tarzında yapıyor.

Kitapta Cedric, Fred anılıyor ama Sirius, Lupin ve Tonks’un adı bile geçmiyor. Zaten serinin sonunda, Harry’nin çocuğuna çok sevdiği vaftiz babasının adını vermemesine çok kızmıştım ama beklentimi büyük tutmuşum. Harry, Sirius’un adını bile anmıyor. Kendine emanet edilen Lupin ve Tonks’un oğlu da ortada yok.

Bunların dışında da Harry bu kitapta bana itici geldi. Hele Hermione ve Ron’la beraber Profesör Mcgonagall’a Minerva diye hitap etmeleri çok canımı sıktı. Belki kültür farkından dolayı yadırgadım ama sana yıllarca öğretmenlik yapmış bir insana okul bitince akranıymış gibi ismiyle hitap etmeleri bence olmamış.

Kitapta en cana yakın kişinin Malfoy’un oğlu olmasına çok şaşırdım. Boşuna âlimden zalim, zalimden alim doğar demiyorlar.

Bütün bu olumsuzluklara rağmen kitap çok hızlı okunuyor. Kitapta çok boşluk var. Yazılar sıkıştırılsa 100 sayfa daha az olurmuş. Çok rahat bir günde bitirebilirsiniz. Tabii sinirden elinizden bırakmazsanız.

Kitabın isminin farklı olması gerektiğini düşünüyorum. Bu şekilde direkt serinin devamıymış gibi anlaşılıyor, halbuki öyle değil. Keşke J.K. Rowling bu kitaba onay vereceğine Çapulcular’ın öyküsünü yazsa. Çok daha güzel olacağına ve daha çok okunacağına adım gibi eminim.

Siz Harry Potter ve Lanetli Çocuk’u okudunuz mu? Sevdiniz mi? Okumayı düşünüyor musunuz? Fikirlerime katılıyor musunuz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

16 yorum:

  1. Harry Potter serisini okumamış ve izlememiş biri olarak yavaşça uzaklaşıyorummmmmmm

    YanıtlaSil
  2. Ben bir seneden fazla oldu okuyalı ve beğenmitim. Tabii bazıları oyun olarak yazıldığı için beğenmediklerini söylemişti. Ama benim için çocukluğundan yetişkin olmasına kadar okuduğum bir karakterin bir baba olarak görmek çok farklı bir deneyim veriyor. Bir de bu sefer olaylara farklı boyun ve alternatif gelecekler de sunması çok ilginç. Emeğine sağlık, güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cavanşir Gadimov,
      Benim için oyun olmasının bir sakıncası yok. Ben tiyatro metinlerini okumayı çok severim. Sadece bildiğimiz Harry Potter derinliğinde olmadığını düşündüm. Üç başrolün yetişkinliklerini okumak güzel olurdu ama onları da hayal ettiğim gibi bulmadım. Bu yüzden kitap benim için hayal kırıklığı oldu.

      Güzel yorumun için teşekkür ederim :-)

      Sil
  3. Kitabı elime aldığım zaman çok umutlanmıştım. Film falan olur demiştim. Ama oyun olarak yazıldığını görünce kocaman bir hayal kırıklığı. İdare eder işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Nevbahar Durağı,
      aslında oyun olarak yazılması benim için sorun değildi çünkü ben oyunları okumayı severim ama karakterler, diyaloglar, olayları akışı her şey benim için hayal kırıklığıydı.

      Sil
  4. çok şaşırdım gerçekten, seriyi okumuş bir insan değilim ama yine de dediğin gibi kitabın ismi daha farklı olmalıymış, ayrıca hitap konusuna da katılıyorum kesinlikle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ben mi hassas davrandım dedim ama okuduğum birkaç yorumda da bu konudan rahatsız olanları görünce sorun bende değilmiş dedim :-)

      Sil
  5. Ben de hala onay vermesine inanamıyorum.

    Harry'nin ilk çocuğunun adı James Sirius :). İki çapulcunun adını çocuğun adı yapmak pek akıllıca olmamış çünkü James dedesini de Sirius'u da aratmıyor yaramazlıkta :). Sadece adlarını değil huylarını da almış :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. öneri makinesi,
      öyle mi? Nerede geçiyor ismi? Ben o detayı kaçırmışım. Serinin son kitabında çocukların ismi geçiyordu ama Sirius'u hiç hatırlamıyorum.

      Sil
  6. Beklentim çok yüksek olmadığı için ben de beğenmiştim, yıllar sonra HP evrenine dönmek iyi gelmişti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Kağıt Salıncak,
      ben de beklentimi düşük tuttum diyordum ama çok düşürememişim demek ki :-)

      Sil
  7. Jo'nun kendisi öyle olduğunu belirtse de bu kitabı seriye ait kabul edemiyorum ben. Çıktığı zamanlarda da herkesin yaşadığı o heyecanı paylaşamamıştım. Sonradan yorumları da görünce hissettiklerimin doğru olduğunu anladım. Jo neden böyle bir şey yaptı anlamıyorum, serinin popülaritesini canlandırma çabası mıydı, ticari kaygılar mı vardı işin içinde bilemiyorum. Bu serinin böyle bir şeye de ihtiyacı yok ki zaten. Yıllar yıllar sonra bile hatırlanacak, hala okunuyor olacak, şimdiden kült kitaplar arasında. Kısacası Jo'nun bu yaptığını hiç tasvip etmedim. Öyle işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Gözde Türker,
      ben de anlam veremedim. Kendisi serinin yan kitaplarını yazabilecek kapasitede. Yazmak istemiyorsa bile her sene seriyle ilgili bir kitap çıkıyordu zaten. Madem başkasının yazmasına izin verecekti bari iyi bir kitaba onay verseydi. Düşündüğümden çok daha kötü buldum maalesef :-(

      Sil
  8. Sevmek çok istedim bu kitabı, gerçekten hani sırf o evrene geri dönmüş olmakla bile yetinecektim ama olmadı maalesef. Kurgu çok oradan oraya zıplar şekildeydi ve mantığa aykırıydı bence.
    Bir de dediğin gibi Minerva diye hitap etmeleri? Şöyle bir sarsasım geldi o anda Harry'i kendine gel diye. Kaldı ki Harry'nin böyle bir baba olacağına da hiç inanmıyorum.

    Dediğin gibi Çapulcular'ı yazsa ne güzel olur ya da Kurucuları:( Ya da diğer büyücülük okullarında geçen bir şeyler de müthiş olurdu Lanetli Çocuk'un aksine:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Esseve Rin,
      senin yorumunu okuyunca aynı şeyleri düşündüğümüzü gördüm. Sen benden daha güzel ifade etmişsin. Bence de Harry'nin yetişkinliği böyle olmamalıydı.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...