24 Ağustos 2018 Cuma

2018 Dünya Kupası (Mimlendim #29)

sule uzundere blog mimler

Bilgisayarım bozulduğu için yaklaşık elli gündür bloğuma yazı yazamadım. Bu süreçte birçok mim daveti aldım. Üstünden uzun zaman geçmesine rağmen yazmadıklarımı da hesaba katarsam şu an yazmak istediğim 8-9 mim var. Üst üste mim yazıp sizi sıkmak istemiyorum ama hızlı bir şekilde mimleri yazıp bitirmek istiyorum. Bu yüzden Cuma günlerini mim günü ilan ettim. Her hafta cuma bloğumda bir mim yazısı bulacaksınız.

İlk olarak sevgili Esseve Rin’in Dünya Kupası mimini yapmak istedim. Davet için çok teşekkür ediyorum Eslem J

Bu mimin şartları şunlar:
“1. 2018 yılında okuduğunuz 12 kitabı rastgele seçiyorsunuz.
2. Bu 12 kitabı 4'lü gruplara ayırıyorsunuz.
3. Her grubun kazananını belirliyorsunuz.
4. Kazananları da kendi aralarında kapıştırıp kupanın sahibini buluyorsunuz :D
5. Son olarak mimin kaynağından, sizi mimleyen blog arkadaşınızdan bahsedip mimin daha çok kişiye ulaşmasını sağlamak için de en az 2 kişiyi mimlerseniz sevinirim :)”

Ben bu sene çok kitap okudum. Aralarında hiç sevmediğim kitaplar da vardı okuduğum en güzel kitaplar listesine sokabileceğim kitaplar da. Bu yüzden rastgele kitap seçmek istemedim çünkü çok adaletsiz gruplar olabilirdi. Bu sene okuyup (şimdilik) en çok sevdiğim on iki kitabı belirledim. Onların arasından bir birinci seçmek zor olsa da çok keyifli olacak.

sule uzundere blog mimler

A GRUBU
*Teneke: Yaşar Kemal kitaplarından hiç boş çıkmaz.
*Evvel Zaman: Bana göre Türk sinemasının son dönem en iyi filmi olan “Bir Zamanlar Anadolu’da”yı senaristinden okumak çok keyifliydi.
*Paris ve Londra’da Beş Parasız:Fakirliği, sefilliği bu kadar güzel hissettiren başka bir kitap olmaz, olamaz.


B GRUBU
*Sinemam ve Ben: Türkan Şoray’ın hayatını onun kaleminden okumak keyifli olsa da herkes hakkında iyi şeyler yazmasından hoşlanmadım. Ben daha çok kıskançlık, kavgalar, sürtüşmeler okumak isterdim J
*Son Eseri: Halide Edib’den etkileyici bir romantik kitap.
*Tatar Çölü: Tatar Çölü’nün hayatımı etkileyen kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum.

KAZANAN: TATAR ÇÖLÜ

C GRUBU
*Cress: Seriye iyice bağlandığım kitaptı.
*Canım Aliye Ruhum Filiz: Sabahattin Ali’nin eşine yazdığı mektupları okumak çok hüzünlüydü.
*Korkma Ben Varım: Yakın zamanda bitirdiğim için belki şu an en beğendiğim kitap oldu. Murat Menteş’in kalemine hayranım.


D GRUBU
*Clarissa: Çok sevdiğim bir kitaptı ama sonu olmamıştı. Eğer baştan sona Zweig tarafından yazılsaydı çok daha güzel olacağına eminim.
*Isla ve Mutlu Son: Seride en sevdiğim kitaptı ama zorlu bir gruba düştüğü için seçilemedi.
*Kamelyalı Kadın: Bir günde okuyup bitirdiğim, elimden bırakamadığım, beni duygulardan duygulara sürüklediği için bu grubun kazananı oluyor.

KAZANAN: KAMELYALI KADIN

YARI FİNAL
Paris ve Londra’da Beş Parasız’ı okumak çok güzel olsa da Tatar Çölü hayata bakışımı değiştirdiği için kazanıyor.

Korkma Ben Varım’ı çok sevsem de bir süre ara vermiş, hemen okuyamamıştım. Kamelyalı Kadın’ı ise elimden bırakamadım. Bu yüzden kazanan Kamelyalı Kadın

FİNAL
Tatar Çölü benim için bir kitaptan fazlası oldu. Bu yüzden TATAR ÇÖLÜ diyeceğim. En iyisi kitabın yorumunu bir an önce yazayım da ne kadar beğendiğimi uzun uzun anlatayım J

Her sene sonunda o yıl okuduğum en güzel on kitabı seçerim. Bu mim sayesinde erken değerlendirme yapmış oldum. Yılın kalanında okuyacaklarım arasında listeye girenler olacaktır ama içimden bir ses buradaki kitapların birçoğunu bu senenin Top 10’unda göreceksiniz diyor J

Yazın aktif olan birçok blogger bu mimi yaptı. Ben yazın bloglarına pek uğramayan kitapsever arkadaşlarımı davet edeceğim. Bloglarına döndüklerinde yaparlar belki. Belle’nin Kütüphanesi, Bi Poşet Kitap, Cahil Okur, Hayel Damlası ve Kağıt Salıncak mimlendiniz.

Siz bu mimi yaptınız mı? Yaptıysanız yorumlarda link verin, okumak isterim. Güzel kitaplar keşfedelim J

Yeni yazılarda görüşmek üzere.

15 yorum:

  1. Dunya Kupasi yazdigini gorunce futbol uzerine bir mim mi acaba diye sasirmistim, cok guzel bir kitap mimiymis meger :D Tatar colu okuma listemde ama kitap yok elimde henuz. Kamelyali Kadin'i da severek okurmusum gibi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Yasemen Ç.
      Kamelyalı Kadın ismine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsin. Konusu çok klişe. Hatta eski Türk filmelrine benziyor ama yazarın dili o kadar güzel ki ben bir oturuşta neredeyse 300 sayfayı okumuştum.

      Sil
    2. Kitap yorumunu okumustum, Goodreads'tekini de ;) Klise de olsa onemli degil, eski Turk filmlerini de severim zaten :)

      Sil
    3. Yasemen Ç.
      o zaman Kamelyalı Kadın tam sana göre :-)

      Sil
  2. Not aldım o zaman ben de, Tatar Çölü okunacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      bakalım sen de benim kadar etkilenecek misin?

      Sil
  3. Bu cevaptan sonra "Tatar Çölü"nü okumamak olmaz değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelynka,
      ben çok etkilendim. Umarım sen de seversin :-)

      Sil

  4. İlkay Özgür,
    eğer mim okumak istiyorsan her cuma burada olabilirsin :-)

    Tatar Çölü'nü okumanı isterim. Bakalım sen ne düşüneceksin?

    YanıtlaSil
  5. O zaman Tatar Çölü de alınacaklar listene alınıyor çok merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      umarım sen de benim kadar beğenirsin :-)

      Sil
  6. Tatar Çölü'nü çok merak ettim şu an :)) Mim için ayrıca teşekkür ederim ama şu sıralar geçiştirebilirim, yapması biraz uzunmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Kağıt Salıncak,
      uygun olduğunda yaparsın canım. Benim bir senedir beklettiğim mim var :-)

      Sil
  7. En sevdiğin on iki kitap arasından seçim yapmak daha da zorlaştırmıştır senin için mimi :))
    Tatar Çölü'nü unutmadan goodreads'te ekledim okumak istediklerime hemen. Konusunu normalde okusam pek ilgimi çekmezdi ama madem sen bu kadar etkilenmişsin, demek ki buna değer :)
    Isla benim seride en az sevdiğim kitaptı ya bu konuda ters düşmemize şaşırdım :D
    Şimdi bahsi geçen diğer kitapların yorumlarını okumaya gideyim :)) Eline sağlık Şule, vakit ayırıp da yaptığın için çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Esseve Rin,
      bu güzel mimi bulduğun ve beni mimlediğin için ben teşekkür ederim canım.

      En sevdiğim kitapları seçsem de birçoğunun yorumunu yazamadım. Bu ay farkı kapatmaya çalışacağım.

      Tatar Çölü'nü sevmeyen de çok. Kitapla ilgili ayrıntılı bir yorum yazacağım. O zaman okuyup okumamaya kesin karar verebilirsin.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...