23 Eylül 2018 Pazar

Türkan Şoray-Sinemam ve Ben

Sule Uzundere blog kitap yazıları
Türkiye İş Bankası Yayınları, 495 Sayfa, 2017.

Sinemam ve Ben kitabında Türkan Şoray çocukluğundan itibaren bütün hayatını, kendi kalemiyle anlatmış.

Kitapta birçok bölüm var. Çocukluk, Film ve Diziler, Yönetmenlik, Basınla İlişkiler, Seyirciyle İlişkiler bu bölümlerden bazıları.

Kitapta çok güzel, daha önce görülmemiş, en azından benim görmediğim, fotoğraflar var. Fotoğraflara bakarken o yıllar ve kişiler gözünüzde daha net canlanıyor.

Kitapla ilgili yapabileceğim tek olumsuz eleştiri Türkan Şoray’ın herkes hakkında iyi şeyler yazması olur. Buna Yeşilçam’daki en büyük rakipleri de dahil. Biliyorum eski zamanlarda insanlar daha ince düşünceli, daha naiftiler ama koskoca sinema dünyasında hiç mi çekişme, yoğun rekabet, birbirinin kuyusunu kazma, arkasından konuşma vs. yoktu.  Şahsen ben kitapta bu tarz itiraflar, iddialar da okumak isterdim ama sanırım bu çok cesurca bir beklenti olur. Hem Türkan Şoray bu tarz yazılar yazacak biri değil (gibi) hem de bahsedilen kişiler hayattaysa çıkabilecek tartışmalardan çekinmiştir.

Sonuç olarak Sinemam ve Ben; Yeşilçam filmlerini seven, sinema dünyasına ilgi duyan herkese önerebileceğim bir kitap.

Siz Sinemam ve Ben’i okudunuz mu? Beğendiniz mi? Okumak ister misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Yeşilçam, İstanbul’da Beyoğlu’nda bir sokağın adıdır. 60’lı yıllarda film yazıhanelerinin çoğu bu sokaktaydı. Türk filmleri bu yazıhanelerde tasarlanıyor ve yapılıyordu. Yani Amerikan sinemasının Hollywood’u gibi.

2. “Onlar (Marilyn Monroe ve Türkan Şoray) kadın filan da değiller: Kadın üstü, kadın karesi, kadın hülasası, esansı: Al bunlardan birer dirhem, at bir kazana karıştır, karıştır. Yüz binlerce kadına yetecek kadınlık çıkar. Kadın yaratığı onlar. Öyle fazlalar ki. Öyle çoklar ki bir başlarına.” Perihan Mağden

3. “Dünyada her şey benim deme
O şeyler dünyada kalacak sensiz
Elinle koyduğun her eşyanın yerini
Başka biri değiştirecek sensiz
Sensiz yaşayamam diyen yârin
Üç gün sonra gülebilecek sensiz.” Özbek türküsü

12 yorum:

  1. Türkan Şoray güzel olduğu kadarda naif ve kibar bir insan.Öyle polemiklere girmek istemediği gibi,olayları yazdığı gibi görmüş de olabilir.
    Perihan Mağden'in yorumu süper "onlar kadın yaratığı" haklı ... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. CAM GÜZELİ,
      kitapta sert bir şekilde eleştirdiği tek insan kendisi. Ne oyuncu arkadaşları ne de boşandığı eşi hakkında olumsuz tek yorum yazmamış. Bir yanım takdir etti bir yanım farklı yazsaydı dedi :-)

      Sil
  2. Duymuştum ama hiç okuma fırsatım olmadı , Yeşilçam filmlerinin hastasıyımdır. Bu yorumdan sonra bir alıp okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Funda Dene,
      o zaman kitabı da seveceğini düşünüyorum.

      Sil
  3. Yeşilçam’ı bende çok severim. O yılları okumak zevkli olacak anlaşılan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. cem kazan,
      benim için keyifli bir okuma oldu. Umarım siz de seversiniz.

      Sil
  4. merak ettim ben de Şule'cim, Türkan Şoray'ı ve tabi eski Türk filmlerini çok severim:)

    YanıtlaSil
  5. Şayet bir kitap yazacaksan kendinle ilgili, daha çarpıcı, bilinmeyen ya da ne bileyim kötü hissettiğin şeyler de olmalı...
    Olduğu gibi...
    Benim şahsi kanaatim tabi ki bu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Oytunla Hayat,
      ben de öyle düşünüyorum. Bana kim kötülük ettiyse kim sinirimi bozduysa yazardım :-)

      Sil
  6. gelmiş geçmiş en iyi Türk Sineması oyuncularından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. indirbak,
      Türkan Şoray'ın filmlerini ben de çok seviyorum. Yeşilçam'ı Yeşilçam yapan isimlerden.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...