28 Ocak 2023 Cumartesi

Mark Wolynn-Seninle Başlamadı (Alıntılar)

Mark Wolynn-Seninle Başlamadı (Alıntılar)

Mark Wolynn, Seninle Başlamadı, Sola Yayınları, Çevirmen: Mine Madenoğlu, 278 Sayfa, 16. Baskı, 2018.

1. Bazen kalbin açılabilmesi için kırılması gerekir.

2. Sizi geliştirmiş olan öncü sperm hücreleri babanız henüz annesinin rahminde bir cenin iken kendisinde mevcuttu.

3. Baba koruk yer, çocuğun dişi kamaşır.

4. “Hayal gücü yaratıcılığın başlangıcıdır. Neyi hayal edersek onu mümkün kılarız.” George Bernard Shaw

5. Hayatımızı tam olarak planladığımız gibi yaşayabileceğimize inanarak kendimizi kandırırız. Çok sıklıkla, niyetlerimiz eylemlerimizden farklılaşır. Sağlığımızın iyi olmasını arzu edebiliriz fakat çok fazla abur cubur yeriz veya egzersiz yapmamak için bahaneler buluruz. Romantik bir ilişkiyi çok arzu edebiliriz fakat potansiyel bir partner bize yakınlaştığı an derhal aramıza mesafe koyarız. Anlamlı bir kariyer isteyebiliriz ancak bunu başarmak için gerekli olan adımları atmayız. En kötü tarafı ise bizi geri tutan şey genellikle bize görünmezdir ve bizi hayal kırıklığı karmaşa içinde tutar.

6. John Hopkins Üniversitesinde yürütülen çalışmada 1.100 öğrenci elli yıl boyunca izlenmiştir ve kanser oranlarının katılımcının ebeveynlerinden birine duyduğu uzaklık derecesi ile yakından ilişkili olduğunu bulmuştur.

7. “Bir anne kadar etkileyebilen başka hiçbir şey yoktur.” Sarah Josepha Hale

25 yorum:

  1. Neyi hayal edersek onu mümkün kılarız.Çok sevdim bunu. Güzel alıntılar. :)

    YanıtlaSil
  2. Alıntılar güzelmiş, kitabı görmüştüm ama okumamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      farklı bakış açıları sunuyor insana. Bir şans verilebilir.

      Sil
  3. Bu kitabı aldım ama henüz okumadım..

    YanıtlaSil
  4. Netflixteki Zeytin Ağacı dizisi ve aile dizimi konuları bu kitabın popülerliğini artırdı kanımca😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      kesinlikle. Ben de bu sayede duydum kitabı.

      Sil
  5. Bazen olaylardan bağımsız ruh hali içine girerim. Bunların kalıtsal olarak daha önceki deneyimlerden bana geçtiğini ve bunları temizlemek gerektiğini düşünürüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      böyle düşününce ben biraz umutsuzluğa kapılıyorum. Kendi travmalarım bitti, genlerimden gelen travmaları da mı çözeceğim diye :-(

      Sil
  6. ders kitabı gibi biraz sanırım, güzel şeyler var gibi içinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      insanın ufkunu açacak birkaç alıntı var. En azından beni etkiledi.

      Sil
  7. İlkay,
    kitabı okuyalı uzun zaman oldu. Bu alıntıdan sonra ne yazmıştı hatırlamıyorum ama büyük ihtimalle, korkularınla yüzleş, hayatı erteleme, planlarına sadık kal tarzı şeyler yazmıştır.

    YanıtlaSil
  8. Benim de aklima ilk zeytin agaci dizisi geldi. Sanki boyle kitaplar olaylara tek boyutlu degerlendirip butunu kaciriyorlar gibi hissediyorum. Bu da okuma şevkimi kiriyor acikcasi. Filin sadece bir yonune bakiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      kitap beni hayal ettiğim kadar etkilemedi. Bir de anlatılanları düşününce biraz umutsuzluğa kapılıyorum. Kendi travmalarım bitti, genlerimden gelen travmaları da mı çözeceğim diye :-(

      Sil
  9. İş yerinde bir arkadaşım da bunu çok merak ediyor. Dur yazını göstereyim ona. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      ben okuduğuma pişman olmadım. Tavsiye ederim. Özellikle ilgi duyuyorsa hoşuna gider zaten.

      Sil
  10. hımmm pekiii okunabilir kişisel gelişim gibi yanii :)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitap beni çok etkilemişti Şule'cim, eline sağlık alıntılar güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      bana da farklı bakış açıları kazandırdı Eren.

      Sil
  12. hep okuyacağım dediklerimden ama alıntılar müthiş, sevgiler canımcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      diziyle bu kadar popüler olmasaydı ben uzun zaman boyunca okumazdım sanırım.

      Sil
  13. Bu posuna yorum yaptım sanıyordum ama yapmamışım galiba :D Bu kitabı ben de merak ediyorum ama kişisel gelişim tarzı mı diye de tereddüt ediyorum :))

    YanıtlaSil
  14. "Bazen kalbin açılabilmesi için kırılması gerekir." çok anlamlı.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...