24 Aralık 2018 Pazartesi

2018 Klasik Kitap Okuma Maratonu Sonucum

Sule uzundere blog
Yılın bitmesine yakın okuma etkinliklerimin sonuçlarını paylaşmaya devam. Sevgili Okuyan Muggle’ın düzenlediği klasik kitap okuma maratonunda Türk ve Dünya klasiklerini okumayı hedeflemiştik. Ben ocak ayındaki listemde okumak için 15 Türk klasiği, 15 yabancı klasik kitap seçmiştim. Tabii bir yıl boyunca kitap alışverişleri, hediye gelen, ödünç alınan kitaplar derken bu listenin dışında okuduğum kitaplar da oldu. İsterseniz bu sene hangi klasik kitapları okumuşum bakalım (Kitapların isimlerine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz):
Sule uzundere blog
15 kitaptan 7'sini okumuşum.

TÜRK KLASİKLERİ
4.     TARIK BUĞRA-OSMANCIK
10.           ÖMER SEYFETTİN-HİKÂYELER 1
18.           HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR-KUYRUKLUYILDIZ ALTINDA BİR İZDİVAÇ
''Sule uzundere blog
15 kitaptan 10'unu okumuşum. 
DÜNYA KLASİKLERİ
4.     STEFAN ZWEIG-KARMAŞIK DUYGULAR
6.     STEFAN ZWEIG-LYON’DA DÜĞÜN
10.           WILLIAM SHAKESPEARE-HIRÇIN KIZ
13.           JACK LONDON-VAHŞETİN ÇAĞRISI

Bu sene 40 klasik kitap okumuşum. Böyle düz bir sayının çıkması hoşuma gitti J Tabii her ne kadar güzel okumuş olsam da elimde okunmayı bekleyen klasik kitaplar kaldı. Onları da 2019’da okumaya çalışacağım.


Sizin bu kitaplar arasında okuduklarınız var mı? Yeni yılda okumam için önereceğiniz klasikler? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere… 

26 yorum:

  1. Klasiksever olarak kutluyorum seni, genelde benim de favori yazarlarım var listende

    YanıtlaSil
  2. Okumak için not aldığım çok güzel kitaplar var listede. Tebrik ederim. 40 güzel bir rakam. Okumaya devam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. En Nefis Tariflerim,
      her zaman. Yorumunuz için teşekkürler :-)

      Sil
  3. Şuraya kocaman bir nazar boncuğu bırakmak istedim.Harika bir sonuç gerçekten tebrikler ! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Rabia Nihal,
      çok teşekkür ederim. Bir süre kitap okuyamam diye bu sene abartmış olabilirim :-)

      Sil
  4. Bende 2019 yılı için bir maratona hazırlanıyorum. Bakalım sonuç ne olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. SoloBro,
      detayları blogunuzdan paylaşırsanız belki biz de katılırız :-)

      Sil
  5. 2019'da da keyifli okumalar o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Saadet Uslu,
      inşallah. Çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  6. Dünya klasikleri listesinde yer alan birçok kitabı okumuşum. Ben de her sene okuyacağım kitapları belirliyorum. Sonra yıl içinde okuma listem şekil değiştiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Yasemin Avun,
      okuma listelerine birebir bağlı kalmak imkansız gibi bir şey. Ben liste yapmaya bayılırım ama mutlaka dışarıdan beni cezbeden kitaplar olur :-)

      Sil
  7. Harikasın!
    Bu konuda hayranım sana.
    Sen okuyorsun, biz de sayende bir sürü kitap keşfi yapıyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel,
      çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Sevgiler :-)

      Sil
  8. Dünya Klasiklerinde iyiyim de Türk Klasiklerinden sınıfta kaldım.
    Yeni yılda o kısma ağırlık versem iyi olacak, sizin listenizden de notlar aldım, faydalı oldu benim için, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Kitap Gizi,
      rica ederim. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Türk klasiklerinde ben de kendimi yetersiz hissediyorum. Henüz tanışmadığım birçok başarılı yazar var. 2019'da onlarla tanışmaya çalışacağım.

      Sil
  9. Gözde 2019'da da bu maratonu sürdürürse bu yazıyı kaynak olarak kullanabilirim, öyle dolu dolu :))) Tesadüfe bak ben de 40 tane okumuşum ama yanında sıfırı olmadan :D Bu haldeyken bile espri yapabildiğime göre hala umut var :D
    Tebrik ederim Şule :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Esseve Rin,
      :-) teşekkürler Eslem. Bence yeni yılda da etkinliği sürdürür. Benim için ve birçok kişi için gelenek gibi oldu. Yeni yılda okuma hedefi belirlerken klasikleri ayrı olarak hesaplıyorum :-)

      Sil
  10. Okuduğum klasikleri tekrar okuma maratonu yapmam gerekiyor benim de :) Otuz yıl olmuş çoğunu okuyalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      benim de 10-15 yıl önceden okuduğum bazı klasikler var. Kitapları neredeyse hiç hatırlamıyorum. 40'lı yaşlarımda birçoğunu tekrar okuma planım var kısmetse.

      Sil
  11. Klasikler okumayı çok seven bir okur olarak listenizi okumaktan keyif aldım... iyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. EMİNE ÖZTÜRK,
      güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  12. Muhteşemsin Şule ablaa! KOCAMAN TEBRİKLER! Maratona katıldığın için ve okuduklarınla beni de heveslendirdiğin için çok teşekkür ederim. Mutlu yıllaaar! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Gözde Türker,
      böyle güzel bir etkinlik organize edip klasikleri daha fazla okumamı sağladığın için ben teşekkür ederim canım. Sana da mutlu seneler :-)

      Sil
  13. Ben de bir kaç ay önce oğlumla (9) birlikte klasikleri okumaya başladık. O yaşına uygun olarak sadeleştirilmiş versiyonları ben ise orijinalleri okuyorum. Yalniz ben sadece kitabi okuyup emeb diğer kitaba geçemiyorum, farklı acılardan okumaları dallanıp budaklabdirmadan rahat edemiyorum:( boyle olunca yavaş ilerliyorum. Size de iyi okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Bize Her Yer Okul,
      aslında siz daha güzelini yapıyorsunuz. Ben bu sene çocuk sahibi olacağım için ve herkes çocuğun olunca okuyamazsın dediği için geçen sene bütün boş vakitlerimde kitap okudum. Birini bitirdim, hemen diğerine başladım. Kendimce son rahat zamanlarımı değerlendirmiş oldum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...