9 Mayıs 2020 Cumartesi

Alıntılar #5

Sule Uzundere Blog

Herkese merhaba. Son zamanlarda okuduğum kitapların hoşuma giden alıntılarını bloğuma yazmaya devam ediyorum. Alıntılar belki size kitapla ilgili bir fikir verir. Eğer içlerinde merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz, kısaca ne düşündüğümü söylerim.

Sule Uzundere Blog
*Yalnızlar Adası, Epsilon Yayınları, 181 Sayfa, Çevirmen: Sibel Coşar, 1.Baskı, 2014.
*Aşkın Son Yankısı, Epsilon Yayınları, Çevirmen: Şeref İlhan, 271 Sayfa, 1.Baskı, 2016.
*Suya Yazılan Hayaller, Epsilon Yayınları, Çevirmen: Kübra Tekneci, 302 Sayfa, 1.Baskı, 2017.
Lisa Kleypas-Yalnızlar Adası
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Ne kadar zeki olursan mutsuz olmak için o kadar çok neden bulursun.
Lisa Kleypas-Aşkın Son Yankısı
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Hislerini kontrol edemeyebilirsin ama davranışlarını kontrol altında tutabilirdin.
2. Bazen çok istediğin bir şeyden vazgeçmek, kendine yapabileceğin en büyük iyilik oluyor.
Lisa Kleypas-Suya Yazılan Hayaller
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. –Kalbinin kırılmasından daha kötü şeyler var.
-Ne gibi?
-Kalbinin hiç kırılmaması. Aşka hiç teslim olmamak.
Sule Uzundere Blog
Bilgi Yayınevi,363 Sayfa, 3.Basım, 1975.
Kemal Tahir-Kurt Kanunu
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Kurtlukta düşeni yemek kanundur.
2. Bilmez misiniz, herkes kendisine denk saydığını kıskanır.
3. Çocuk, yirmi beş yaşına kadar babasıyla anasını saygıyla sever, yirmi beşten sonra yargılar, daha sonra da bağışlar.
4. Bütün toplumsal ve kişisel alçaklıklar insanları sorumsuzluğa alıştırmakla başlar, sorumsuzlukta tutmakla sürdürülür.
5. En önemsiz çekişmelerde anlaşamamanın sebebi, çoğu zaman aynı fikri ileri süren insanların aynı kelimeleri başka anlamlarda kullanmalarındandır.
Sule Uzundere Blog
Can Yayınları, Çevirmen: Saadet Özen, 247 Sayfa, 1.Baskı, 2011.
Paulo Coelho-Elif
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. İradeleri çok güçlü olan kadınlar ve erkekler genellikle yalnızdırlar çünkü dışarıdan soğuk görünürler.
2. İçinde bir tutam delilik olmayan hayat, eksik bir hayattır.
3. Kimse kendi toprağında peygamber olmaz. Kimse yanı başındaki güzelliğin hakkını vermez, uzaktan gelen hep kıymete biner.
4. Hayatta her ne konuda olursa olsun başarının yolu tekrardan ve çok çalışmaktan geçer.
5. Hayat, ancak ölünce uyandığımız bir rüyadır.
6. Sırf kendi sorunlarından kaçmak uğruna başkalarına yardım etmek için dört dönen çok insan tanırım.
7. Rüyalarımız bizim ikinci hayatımızdır.
Sule Uzundere Blog
Ntv Yayınları, 216 Sayfa, 3.Baskı, 2015. 
Halit Kıvanç-Telesafir
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. “Televizyon, radyo ile sinemanın izdivacından hâsıl olan bir harikadır.” Abidin Daver
2. İşte o yıllarda dostuna, ahbabına, akrabasına, arkadaşına, komşusuna, hatta ailece hiç görüşmediği, kapıda ya da asansörde rastlaştığında şöyle bir veresiye selamlaştığı apartman komşusuna sadece televizyon yayını olduğu akşamlar misafirliğe gidenlere hemen bir isim yakıştırılmıştı: Telesafir.
3. “Sen bana bakma. Ben senin baktığın yönde olurum.” Özdemir Asaf.
4. Adama sormuşlar: “Niçin saçın ak da, sakalın bıyığın kara?” “Tabii” demiş adamcağız, “Saçım sakalımdan on beş yaş ihtiyar.”
 
Sule Uzundere Blog
Epsilon Yayınları, Çevirmen: Nurhayat Karaman, 330 Sayfa, 1.Baskı, 2019.
Julia Quinn-Aşkın On Kanunu

ALTINI ÇİZDİKLERİM:
1. –Tecrübelerime göre kadınlar nefes almadan aynı anda en az altı şey yapabilir.
-Ve erkekler?
-Ah, biz fazlasıyla aptalız. Aynı anda hem yürüyüp hem konuşmamız bile mucize.
2. Ne yapmak istediğini biliyordu ve ne yapması gerektiğini de biliyordu, ayrıca bu ikisinin kesinlikle aynı şeyler olmadığını da biliyordu.
Sule Uzundere Blog
Koridor Yayıncılık, Çevirmen: Handan Ünlü Haktanır, 325 Sayfa, 1.Baskı, 2015.
Daniel Keyes-Algernon’a Çiçekler
ALTINI ÇİZDİKLERİM: 1. Şimdi anlıyorum ki, üniversiteye gitmenin ve bir eğitim almanın en önemli nedenlerinden biri, tüm hayatınız boyunca doğru olduğuna inandığınız şeylerin doğru olmadığını ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını öğrenmekmiş.
2. Tevazu ve geri planda kalmanın bir insana bu dünyada ne kadar az şey getirmiş olduğunu öğrenmiş bulunuyorum.
3. Sevgi ve şefkat eli değmeyen zekâ ve eğitim beş para etmez. 

İçlerinde okuduğunuz bir kitap var mı? Okumak istediğiniz? Merak ettiğiniz? İlginizi çeken? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

13 yorum:

  1. Çok güzel alıntılar olmuş Teşekkürler.. Ben burdan en çok Kemal Tahir'in Kurt Kanunu kitabını merak ediyorum. Uzun süredir okumak istiyordum.
    Ve bu arada pek alakalı olmıcak ama film etkiliğine gördüğum ilk gün atlamıştım ben de katılıcam diye ama ne yazık sorular bana zor geldi. Hiç içimesinmedi yazdıklarım üzgünüm katılamıcam. Orda katılanlar arasına uğraşmış beni de eklemişsin ama üzgünüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalleri Yaşamak,
      sorun değil :-) Evet, En'li sorulara cevap vermek kimi insanlara zor geliyor. Ben aklıma gelen ilk filmi yazdığım için zorlanmıyorum. Başka etkinliklerde buluşuruz umarım.

      Kurt Kanunu güzel bir kitaptı. Bir kanun kaçağının ruh halini çok başarılı yansıtmış. Yazardan okuduğum ilk kitaptı ama son olmayacak.

      Sil
  2. Telesafir'i merak ettim. Çocukluğumu hatırlatacak bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      çok hoş anıları vardı Handan. Hatta ayrıntılı bir yorumunu yazacaktım ama okumamın üstünden zaman geçince kaldı. Üstelik indirimden 3 liraya almıştım kitabı. Denk gelirsen kaçırma.

      Sil
  3. İçlerinden Elif'i okumuşum sadece, çıktığı dönem almıştım ama çok sevmemiştim diye hatırlıyorum. Lisa Kleypas'tan da bir kitap okumuştum, akıcı kitaplar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Paulo Coelho benim için akıcı ama akılda kalan kitaplar yazmayan bir yazar. Elif için de aynısını düşünüyorum.

      Sil
  4. Başlığı okuyunca aklıma bir dönem deli gibi altını çizdiğim cümleleri deftere kaydettiğim geldi...şimdi ise fosforlu kalemle çizip, 1000k kitap sitesinde, ekliyorum. Hep yanımda olmuş oluyor çizdiklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,
      ben de eskiden defterlere yazardım. Şimdi dediğin gibi bloğumuza ya da 1000 Kitap'a yazıyoruz :-)

      Sil
  5. Elif'i okumuştum, zevkli bir okuma deneyimiydi, blogda yorumunu yayınladığım ilk kitaplardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur,
      öyle mi? O ilkler daha unutulmaz oluyor :-)

      Sil
  6. İlkay Özgür,
    Algernon’a Çiçekler çok güzel bir kitap İlkay. Mutlaka oku.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel alıntılar olmuş gerçekten emeğine sağlık canım benim...Halit Kıvanç bir kitabı olduğunu bilmiyordum 😊 öğrenmiş oldum bu sayede teşekkürler sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizkaldım,
      Halit Kıvanç'ın birden fazla kitabı varmış. Ben de bu kitapları indirimde görünce öğrendim. Şimdi elimde futbolla ilgili anılarını yazdığı bir kitabı var. Zamanım olduğunda onu da okuyacağım.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...