30 Aralık 2020 Çarşamba

2020 Hedeflerimin Sonucu ve 2021 Planlarım

2020 Hedeflerimin Sonucu ve 2021 Planlarım

“Artık daha gerçekçi hedefler belirliyorum kendime. En azından gerçekleştirme şansım olsun.” diye yazmışım tam bir sene önce. Tabii bir virüsün bütün dünyayı ele geçireceğini ve hayatlarımızı tamamen değiştireceğini tahmin edemezdim. Şimdi bütün suçu Covid’e yüklemek istemiyorum. Bu hedeflerin hepsini gerçekleştirmek hayat normal olsa da zor olacaktı. Hedeflerimi düşük tuttum derken bile bir sürü şey istemişim. Bakalım geçen seneki hedeflerimin ne kadarını gerçekleştirebilmişim? (Geçen seneki yazımın orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.)

1. Bu yıl 50 kitap okumak

Bu hedefimi gerçekleştirdim. Tabii 50 kitaba ulaşabilmek için kısa ve çabuk okunan kitaplardan sık sık yardım alarak hile yapmış olabilirim ama hedefimi tutturdum 😀

2. Bu yıl en az 100 film izlemek

Bu hedefi de gerçekleştirdim. Geçen sene “IMDB’nin ilk 250 filmi başta olmak üzere…” demişim. Maalesef bu kısımda başarılı olamadım. Netflix’te film ve dizi izlemek o kadar kolay geliyor ki artık internetten bir şey izlemiyorum. Netflix’in film seçkisi malum çok kaliteli değil. Bu yüzden ilk 250 film başka bahara kaldı. İzlediğim filmlerin listesine buradan bakabilirsiniz.

3. Bu yıl 10 dizi izlemek

Bu hedefi de tutturdum. Hayatım boyunca bitirdiğim dizi sayısı on kadardır. Bu sene bir o kadar diziyi bir senede izledim ve bu durum bana dizi izlemeyi ne kadar sevdiğimi hatırlattı. Benim için sıralama kitap>dizi>film şeklinde. Bu yüzden 2021’de dizilere ağırlık vereceğim. İzlediğim dizilerin listesine buradan bakabilirsiniz. 

4. Bloguma en az 80 yazı yazmak

İlk üç maddede başarılı olunca hepsi öyle olacak zannettiniz değil mi? Fena halde yanıldınız çünkü geri kalan maddelerde pek bir başarım yok 😂 Geçen sene “Gönlümden geçen bunun çok daha fazlası ama dediğim gibi ben hedefimi küçük tutayım, fazlası olursa ne mutlu.” demişim ama maalesef blog yazım bu yazıyla birlikte 62’de kaldı. Bunun için bahanem yok.

5.Bu yıl evimde belli sayıda misafiri ağırlamak

Eğer virüs olmasaydı kesinlikle tamamlayacağım bir maddeydi bu. Bu sene daha önce de söylediğim gibi kendi evimizi aldık ve taşındık. Bu bahaneyle bütün eş dost, akraba ve arkadaşımı sırasıyla evimde ağırlamayı planlıyordum ama virüs olunca kaldı.

6. Ayda belli sayıda kişiyi telefonla aramak

Bunu da tutturamadım. Yine de kendimi başarısız hissetmiyorum çünkü bu sene uzun yıllardır konuşmadığım kadar çok kişiyle konuştum. Bu beni çok mutlu etti. 2021 için çok fazla hedef koymak istemiyorum ama telefonla konuşmak gerçekleştirmek istediğim hedeflerden biri.

7. En az üç tiyatro oyunu izlemek.

İzleyemedim çünkü tiyatrolar kapandı. Özellikle Okan Yalabık, Demet Evgar, Engin Hepileri ve Bülent Şakrak’ın oynadığı 39 Basamak oyununu yıllardır izlemek istiyordum. Sonunda şehrime geleceklerdi. Ben de biletimi aldım ve gün sayıyordum ama virüs yüzünden oyun ertelendi. Ne zaman oynanacağı belirsiz. Kısmet.

8. Kendimi mesleki açıdan geliştirmek

Bu maddeyi de gerçekleşmiş sayıyorum çünkü uzaktan eğitim konusunda hiçbir şey bilmezken bu sene öğrendim ve kendimi geliştirdim. Zoom’la tanıştık, hayatımızın ayrılmaz bir parçası oldu 😎

9. Günde en az yarım saat yürüyüş yapmak

“En az. Daha fazlası olursa daha iyi.” gibi yine iddialı sözler. Sonuç altı ay yürüyebildim. Yıla göre hesaplarsak günde 15 dakikaya denk geliyor 😓 Yürüyüş yapmayı çok severim aslında. Bu maddenin başarısız olmasında da yine virüse suç atıyorum. Sokağa çıkma yasakları, onlar olmasa bile virüs kaparım korkusu yüzünden birçok gün evden çıkamadım. Çıktığımda maskeyle yürümek nefesimi kestiği için bir süre sonra yürümekten vazgeçtim.

10.En az 25 kilo vermek

“Bu maddelerin en zoru ama en gerekli olanı. Bu arada sayı size çok gelmesin. Aslında vermem gereken daha çok kilo var ama ben bir sene için yirmi beş kiloya da razıyım. Hayalimde bu kiloyu hatta daha fazlasını veriyorum ve bloğumda bu süreci anlatan bir yazı dizisi yayınlıyorum. Allah’ım nasip et be.” Sonuç 9 kilo daha aldım 😭 Bu şekilde gidersem beni seneye Ağır Yaşamlar’da izleyebilirsiniz.

Sonuç olarak geçen seneki hedeflerimde başarılı olma oranım %70. Bunu nasıl hesapladığımı sormayın, anlatması çok uzun sürer ve manyak olduğumu düşünebilirsiniz 🙈

2020’nin hiçbir şekilde tahmin edilemez olması beni yeni yıl kararı alma konusunda durduracak mı? Tabii ki hayır. Sadece hedeflerimde küçülmeye gideceğim. İşte bu seneye dair planlarım, hedeflerim, umutlarım ve isteklerim…

*Tabii ki öncelikle virüsün bir an önce bitmesi ve hayatın normale dönmesi. Diğer maddelerin gerçekleşmesi bile buna bağlı.

*Okulların açılması ve yüz yüze eğitime geçmemiz. Uzaktan eğitimle olmuyor maalesef. Çocuklar için de zor bizim için de zor.

*Bu sene 75 kitap okumak istiyorum. Kendime film hedefi koymayacağım için kitap hedefimi artırdım. Elimdeki kitap stoğunu biraz azaltmak istiyorum. Bu kitapların en azından 12’sini Türk klasiği, 12’sini yabancı klasik şeklinde okumak istiyorum.

*Yukarıdaki maddenin devamı olarak 2021’de mümkünse hiç kitap almamayı, alırsam da on kitabı geçmemeyi hedefliyorum. Seneye aralık ayına kadar bunun için çalışacağım. Aralık ayında bu hedefimden sapabilirim çünkü çok güzel indirimler oluyor.

*Dizi hedefim de yok. İçimden gelen diziyi izleyeceğim. Kaç tane izlediğimin bir önemi yok. Sayı olarak hedef belirleyince hep kısa dizilere yöneliyorum. Bu yüzden sayı olarak hedef belirlemiyorum amacım güzel diziler izlemek. Bir tane bile olsa yeterli.

*Blog yazılarım için de hedefimi küçülttüm. Her ay en azından 2-3 yazı yazsam yeterli.

*Günde yarım saat yürüyüş yapma hedefimi yineliyorum.

*Telefonla konuşma hedefimi de.

*Ve tabii kilo verme hedefi. Bunun için bir sayı yazmayacağım. Sadece bir sene sonra bu kadar kilolu olmak istemiyorum. Eğer kendime bir düzen kurabilirsem bloğumda paylaşırım. Belki siz de öneri ve yorumlarınızla bana destek olursunuz.

Sanırım bu kadar yeterli. Çok uzun bir yazı oldu. Sonuna kadar okuyanları tebrik ediyorum 😊 Sizin 2021’den beklentileriniz neler? 2020 istediğiniz gibi geçti mi? Hedeflerinize ne oranda ulaşabildiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.


17 yorum:

  1. Güzel ve verimli bir yıl geçirmişsiniz. Kpss hedefim vardı ama bir Nisan ayım boş geçince bu sene tekrar hazırlanmak zorunda kaldım.Neyse ki sadece test çözeceğim. Her zaman her şey ıstediğimiz gibi gitmiyor o yüzden her şeyde bir hayır vardır diyerek bir yıl geçireceğim. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Dünya,
      bu sene en çok kullandığımız kelime "Hayırlısı". Dediğiniz gibi bunda da vardır bir hayır diye düşünmeye çalışıyorum yoksa sonum depresyon :-)

      Sil
  2. Tebrikler, bence gayet başarılı olmuşsunuz, güzel bir yıl dilerim, hayalleri gerçekleştirmede vizyon panosu çok etkili oluyor, ilgili yazıma bakabilirsiniz😊💫https://kesifyolculugu.wordpress.com/2020/12/13/2021-vizyon-panom-2/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. icimdekirehber,
      teşekkürler. Vizyon panosunu duymamıştım. Hemen bakıyorum.

      Sil
  3. bence hedeflerin iyi. kilo vermek benimde hedefim bakalım başarabilecekmiyiz.İyi yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi
      umarım bir sene sonra başardığımızı konuşuruz :-) İyi yıllar.

      Sil
  4. 2020 istediğim gibi geçmedi bazı sebeplerden dolayı. 2021 yılının umutla geçeceğini düşünüyorum. Daha çok kitap okumak ve bloğuma yazmak istiyorum. Wattpad' de hikaye de yazmaya başladım, inşallah güzel olacak:) 2020'de yapamadığım çok şey var.2021 eksiklerimi tamamlamam ve hedeflerimi yakalamak için çok çalışmam gereken bir yıl olacak:) Mutlu, umut dolu sağlıklı bir yıl dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      ne güzel hedefler. Böyle umut dolu olmanı da sevdim. İyi düşünelim iyi olsun diyorum ben de. Umarım 2021 bizi hayal kırıklığına uğratmaz. Mutlu seneler :-)

      Sil
  5. zor bir yıl oldu ona rağmen çok şey yapmaya çalıştık, yeni şeyler keşfettik Şule abla. üzülmeyelim, evdeyken insan her şeyden bıksa da yine de çabalıyoruz bir şeyler için. her şey zamanla düzelecek. inşallah hedeflerine ulaşırsın :)
    >>eğer vaktin varsa ve yapmadıysan seni mime davet ediyorum adı da KİTAP SAYFALARINDA KAYBOLMAK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      mimin adı çok güzelmiş. Bakarım mutlaka. Davet için teşekkürler :-)

      Sil
  6. 2021 hedeflerinizin hepsini gerçekleştirdiğiniz bir yıl olur inşallah, mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuroviç,
      çok teşekkür ederim. Umarım 2021 hepimiz için güzel geçer. Mutlu yıllar :-)

      Sil
  7. Zafere giden yolda her şey mübahtır, o yüzden hedef tamamlamak için okunan kısa kitaplar bizim canımız ciğerimiz :D Kendim de mangalardan bayaaaağı bir yararlandığım için söylüyorum bunu :D Netflixteki film seçkisi gerçekten insanı hep ya komediye ya da korkuya itiyor :D Bu sene korku türüne ilgim arttığı için çok şikayetçi değilim gerçi ama kült filmlerden daha çok olsa keşke de eksiklerimi gidersem.

    2021 hedeflerinde ne olurdu 1 tanecik Kore dizisi izlemek olsaydı Şule?:(( Netflixte de var çok güzel Kore dizileri ayrıca. İzlemesi da rahat olur :D

    2021'de hedeflerinin hepsine ulaşırsın umarım, mutlu yıllar Şule!^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esseve,
      çok teşekkür ederim Eslem. Sana da mutlu yıllar. 2021 umarım hedeflerimizi gerçekleştirdiğimiz bir yıl olur :-)

      Arkadaşım Netflix'teki W dizisini önerdi. Sen izledin mi onu? Ne düşünüyorsun? Eğer senin önerebileceğin bir dizi varsa ona da bakabilirim.

      Sil
  8. Pandemi olmasaydı diğer hedeflerine de ulaşabileceğini düşünüyorum, hepimizi belli açılardan etkiledi. Ben de çok kilo aldım, hareketsiz bir yaşam ve evde sıkıldıkça abur cubur yemenin sonucu bu oldu. :D Okullar konusunda aynı fikirdeyim, bu dönem için umudum yok ama en azından seneye umarım döneriz. Online eğitim benim gözlerime çok zarar verdi, ders saatleri uzun olduğu için ekrana sürekli bakmak göz kuruluğu yapıyor. Eğitmenler açısından da farklı sıkıntılar vardır ama öğrenci açısından odaklanmak güç oluyor, sınavları da daha zorlaştırdılar :(
    Mutlu, sağlıklı yıllar diliyorum sana umarım hedeflerinin hepsine ulaşırsın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      dediğin gibi uzaktan eğitim göz sağlığımızı mahvetti. Özellikle yedi dersimin olduğu günlerin akşamında gözlerim ve başım ağrıyor, gözümden yaşlar akıyor. Umarım şubattan itibaren okula dönebiliriz.

      Güzel dileklerin için teşekkürler canım. Hepimiz için güzel bir 2021 diliyorum :-)

      Sil
  9. İlkay,
    çok teşekkür ederim canım. Umarım 2021 hepimiz için güzel bir yıl olur :-)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...