23 Aralık 2020 Çarşamba

2020 Klasik Kitap Okuma Maratonu Sonucum #kom2020

Sule Uzundere Blog

Yılsonu yaklaşırken yavaş yavaş bu yılın dökümlerine başlıyorum. İlk olarak klasik kitap maratonu sonucumu paylaşmak istediğim çünkü yılın geri kalanında başka bir klasik kitap okumayacağım. Önce bu sene okuduğum klasik kitaplara bakalım, sonra haklarında konuşalım.

TÜRK KLASİKLERİ:

1. CAHİT SITKI TARANCI-OTUZ BEŞ YAŞ

2. ÖZDEMİR ASAF-YALNIZLIK PAYLAŞILMAZ

3. HÜSEYİN NİHAL ATSIZ-RUH ADAM

4. SABAHATTİN ALİ-MARKOPAŞA YAZILARI VE ÖTEKİLER

5. REŞAT NURİ GÜNTEKİN-TANRI MİSAFİRİ

6. YAŞAR KEMAL-BUGÜNLERDE BAHAR İNDİ

7. CEMAL SÜREYA-ÜSTÜ KALSIN

8. NAZIM HİKMET-HENÜZ VAKİT VARKEN GÜLÜM

9. EDİP CANSEVER-GELMİŞ BULUNDUM

10. İLHAN BERK-BİR YERYÜZÜ TANIĞI

11. ECE AYHAN-ŞİİRİMİZ MOR KÜLHANİDİR ABİLER

12. ORHAN KEMAL-GURBET KUŞLARI

13. ADALET AĞAOĞLU-ÖLMEYE YATMAK

14. TOMRİS UYAR-METAL YORGUNLUĞU

15. YAŞAR KEMAL-ÇAKIRCALI EFE

16. REŞAT NURİ GÜNTEKİN-ANADOLU NOTLARI 1-2


YABANCI KLASİKLER:

1. WILLIAM SHAKESPEARE-KRAL LEAR

2. TOLSTOY-ÜÇ ÖLÜM

3. WILLIAM SHAKESPEARE-KISASA KISAS

4. WILLIAM SHAKESPEARE-FIRTINA

5. WILLIAM SHAKESPEARE-JULIUS CAESAR

6. VİCTOR HUGO-BİR İDAM MAHKUMUNUN SON GÜNÜ

Bu seneyi 16 Türk klasiği, 6 yabancı klasik okuyarak tamamladım. Sene başında belirlediğim okuma listemle uyuşan kitap sayısı ise 5 L Tahmin edebileceğiniz gibi bu seneki performansımdan memnun değilim ama şikâyet etmiyorum çünkü elimden geleni yaptım. 2020 beklenmedik olaylarla doluydu. Benim okuma hedefimi tutturamamış olmam çok basit bir şey. Eskiden olsa üzülür, kafaya takardım ama bu yıl birçok konuda bakış açımı değiştirdi. Bunları yılbaşı günü yazacağım yazıda detaylı olarak konuşuruz.

2020 Klasik Kitap Okuma Maratonu Sonucum #kom2020
Bu kitaplardan sadece beş tanesini okumuşum
Sevgili Okuyan Muggle’a bu güzel etkinlik için teşekkür ediyorum.

NOT: Kitap isimlerine tıklayarak kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz.

9 yorum:

  1. 16 kitap bence çok iyi bir sayı. Önemli olan onlardan alabildiklerimiz😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      ben de öyle düşünüyorum :-)

      Sil
  2. ne güzel klasik okumuşsunuz! 😊 Ben klasik olarak sadece suç ve cezayı okudum sanırım ama 3 senedir ilk defa 21 kitap bitirdim senede benim için büyük başarı :) korona ilk evde kaldığımız dönem canım hiç okumak istemedi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel,
      eskiden ben de bu kadar kitap okumazdım. Bloğumda kitap yorumladıkça ve kitap bloglarını takip ettikçe daha çok okumaya başladım. Evde kalınca insan daha çok okuyacağını sanıyor ama okuyabilmek için psikolojinin de iyi olması lazım. bir dönem ben de hiçbir şey yapmadım, günlerimi öyle geçirdim. Neyse ki sonradan toparladım. Umarım 2021'de daha çok ve daha güzel kitaplar okuruz.

      Sil
  3. Sabahattin Ali'nin kitaplarına bayılıyorum, her kitabı bambaşka bir tat bırakıyor bende. William Shakespeare kitaplarını hiç okumadım, bu konuda çok eksiğim var, hemen bir yerden başlamam lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Sabahattin Ali'yi okumak gerçekten çok keyifli. Ben bütün kitaplarını okudum ama bazı romanlarını tekrar okumak istiyorum.

      Shakespeare'e Hamlet ya da Othello'dan başlayabilirsin. İkisini de çok severim.

      Sil
  4. Bence harika kitaplar okumuşsun Şule abla, öncelikle tebrik etmek istiyorum ^.^ Ölmeye Yatmak ve Ruh Adam hakkındaki yorumlarını merak ediyorum, blogunda varsa beni yönlendirebilir misin? İlkini okudum, Ölmeye Yatmak'ı yani ve beni epey etkilemişti. Ruh Adam'ı ise merak ediyorum, uzun zamandır okumak istiyorum. Bir İdam Mahkumunun Son Günü'nü de çok seviyorum, iki kez okudum, daha da okurum büyük ihtimalle, çok çarpıcı bir eser. Şiir kitabı okuyor olman ne güzel. Ben hiç denemedim, sever miyim bilmiyorum. Şiirden hoşlanmadığımı düşünürüm hep ama belki de doğru şaire, doğru şiir kitabına şans vermemişimdir :D Tekrardan tebrik ediyorum, değerli katılımın için de çokça teşekkürler :') Umarım 2021'de de güzel kitaplar okuruz hep birlikte :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      şiiri ben de pek sevmem Gözde ama okuduğum kitaplar derleme kitap. Ünlü şairlerin en iyi şiirlerini toplamışlar. Bu yüzden okuması zor gelmedi. Tabii hepsi bana hitap etmedi. Özellikle 2.yenicilerle yıldızımız pek barışmadı :-)

      Ruh Adam beni çok şaşırttı. Yazarından dolayı kitaba biraz ön yargıyla başladım ama dili çok güzeldi, akıcıydı, etkileyici cümleler vardı. Kesinlikle okumalısın. Yazarın Bozkurtlar kitabını okumak istiyorum ama çok kalın olduğu için şimdilik erteledim.

      Ölmeye Yatmak da çok güzeldi. Dönemini o kadar güzel yansıtmış ki. Her karakterden insanı başarıyla betimlemiş. Keyifle okudum. Normalde okumayı erteleyebilirdim ama senin övgü dolu yorumunu okuyunca öne çektim. Teşekkürler.

      Sil
  5. İlkay,
    Teşekkürler. Seneye daha çok klasik okumak istiyorum. Elimde çok güzel kitaplar var. Umarım okuyabilirim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...