23 Mart 2022 Çarşamba

Oscar Adaylarını Yorumluyorum

Sevgili Şebnem’in öncülüğünde Oscar adayı filmleri izleyip yorumlayacak ve ödüller açıklanmadan favorilerimizi yazacaktık. Kendisi ana kategorilerdeki bütün filmleri izledi ve favorilerini yazdı. Buradan okuyabilirsiniz.

Ben aday filmlerden sadece dört tanesini izledim. Geçen sene üç film izlemiştim. Bu şekilde devam edersem on sene sonra bütün filmleri izlemeyi başarabilirim sanırım 😊 İzlediklerimin hepsini kısa kısa yorumlayacağım.

DON'T LOOK UP

DON'T LOOK UP

Bu film insanları ikiye böldü. Verdiği mesajdan etkilenen ve filmi beğenenler ya da yıldızlarla dolu kadrosunun hakkını vermediğini, hayal kırıklığına uğradığını söyleyenler. Ben beğenen kısımdayım. Öncelikle filmden büyük beklentilerim yoktu. Filmin yıldızlarla dolu kadrosuna aldanıp çok iyi bir film bekleyenler büyük hata yaptılar çünkü sinema sektöründe, kadronda ne kadar yıldız oyuncu varsa film o kadar vasat olur. Bunun birçok filmde örneğini gördük. O yüzden beklentimi sıfırlayıp izledim. Beğenmemde bunun da etkisi olmuş olabilir.

Amerikan halkının Türk halkına ne kadar benzediğini görmek benim için dehşet vericiydi. Filmde anlatılanlar gerçek olsaydı aynı şeyleri biz de yaşardık eminim.

Leonardo Dicaprio’nun oyunculuğunu beğenmedim maalesef. Oyuncunun mükemmel performanslarını izlemiş biri olarak bu rolde kendisini sevemedim. Rol, oyuncuya uygun değildi. Bir Mark Ruffalo daha çok yakışırdı bu role.

Bir de Meryl Streep, bu filmde, on beş sene önce çektiği Şeytan Marka Giyer filminden daha genç ve daha fit görünmeyi nasıl başardı çok merak ediyorum. Bunun formülünü paylaşsalar ya 😂

TICK TICK BOOM

TICK TICK BOOM

Müzikallerle aram pek yoktur. Nefret etmem ama aşırı da sevmem. Tick Tick Boom, sevdiklerim arasında yer aldı. Andrew Garfield en sevdiğim aktörlerden biridir. Taaaa 2015 yılında bloğumda yazdığım “Favori Aktörlerim” listesinde yer alan oyuncunun bu yıl değerinin bilinmesine çok seviniyorum. Zaten benim için en iyi Örümcek Adam da her zaman oydu.

Genç yaşta vefat eden bir sanatçının gerçek hayat hikâyesini anlatıyor film. O kadar çabaladıktan sonra başardığını göremeden ölmesi çok üzücü.

Filmde en çok parti bitişi bütün ekibin beraber şarkı söylemesini sevdim. Filmde beni rahatsız eden birkaç sahne daha vardı. Sanatçı tayfasının maaşlı ve saatli çalışan kişileri küçümsemesi, biz farklıyız havaları bir yerden sonra sinirimi bozdu. Adam dansçı olan kız arkadaşının mesleğini bile sallamıyor. Sanırım özellikle sanat dünyasında çok başarılı olabilmek için biraz bencil, kendini beğenmiş ve egolu olmak lazım.

THE POWER OF THE DOG

THE POWER OF THE DOG

Bu filmin fragmanını izlemiş ama ünlü oyuncularına rağmen izleme isteği duymamıştım. Oscar’da en fazla adaylık kazanan film olduğunu duyunca şaşırdım. Sanırım 12 adaylık almıştı. Eskiden ödüllerde ön plana çıkan filmler daha prodüksiyon aşamasında belli olurdu, şimdi o derece büyük filmler çıkmıyor maalesef.

Ben filmi etkinlik için izledim. Sizin öyle bir amacınız yoksa izlemeseniz de olur. 1,5 hızla izledim, buna rağmen bazı sahnelerde on saniye ileriye aldım. O kadar durağan ve sıkıcı bir film. Çok kötü diyemiyorum çünkü değil. Konusunu sevdim, sonundaki sürprizi sevdim ama günümüzde insan daha tempolu bir şeyler izlemek istiyor. Üstelik açıkta kalan, cevaplanmamış o kadar soru var ki. Film bir kitap uyarlaması olduğu için büyük ihtimalle kitapta her detay anlatılmıştır. Bu şekliyle eksik kalan çok yer var. En azından 15-20 dakika daha uzun olmalıymış.

AİLEM ROBOTLARA KARŞI

AİLEM ROBOTLARA KARŞI

(Bu filmi geçen sene izlemiş ve bloğumda yazmıştım. “En İyi Animasyon” dalında Oscar’a aday oldu. Geçen sene yazdığım yazımı aynen kopyalıyorum.)

Bu filmi sevgili Esra Ercan önermişti. Animasyon filmi izlemeyi her zaman sevmişimdir. Son zamanlarda pek iyi örnekleri karşıma çıkmıyordu. Bu film uzun zamandır izlediğim en iyi animasyon oldu. Tek kelimeyle bayıldım. Verdiği mesajlar, aile ilişkileri, çizimler hepsi çok iyiydi. Özellikle ailecek izleyecek film arayanlar kaçırmasın.

Sadece dört film izlediğim için doğal olarak favorilerimi yazamayacağım ama gönlümden geçen Andrew Garfield’ın en iyi oyuncu Oscar’ını alması. Böylece eski kız arkadaşı Emma Stone gibi ödülü bir müzikalle kazanmış olur.

Siz Oscar adayı filmleri izlediniz mi? Hangilerini beğendiniz? Favorileriniz neler/kimler? Ödülü takip edecek misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere.


10 yorum:

  1. Ben sadece Dune'ı izledim sen bana göre çıtayı çok yükseğe bile koymuş sayılırsın diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      yorumunu okuyunca kendimi daha iyi hissettim :-)

      Sil
  2. Ben de Don't Look Up gibi bir dönem gündemin neredeyse ana maddesi olmuş, yerden yere vurulmuş ya da göklere çıkarılmış filmleri izlerken aynı böyle oluyorum. Film çok eleştirildiyse beklenti yerin dibine giriyor, sonra izlerken "E bu o kadar da kötü değil ki?" oluyorsun, ya da tam tersi çok sevilmişse beklentiler arşa çıkıyor ve "Ama bu o kadar da güzel değil ki, çok abartmışlar." oluyorsun :D Ortası yok. Meryl Streep gerçekten gencecik duruyordu bu arada, izlerken hayran kaldım enerjisine :)

    Benim de favorim Andrew Garfield. 2021'in sonları ve bu yıl kendisinin kariyerini çok daha yükseklere taşıdı, bu durumdan memnunum :) Umarım kazanan o olur. Emma Oscar'ı kazandığı zaman La La Landvari bir bakışı vardı kendisine tören davetlileri arasında, yakın zamanda viral olmuştu hatta :) Belki onun 2. partı gelir ama Emma bu yıl katılıyor mu bilemiyorum.

    Ailem Robotlara Karşı ise sahiden müthiş bir animasyon. Dilerim kendi dalında da o alır ödülü ama şansı biraz düşük sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      Andrew ve Emma'yı birbirine çok yakıştırıyordum ben. Hatta bilgisayarımda beraber fotoğrafları var, arada açar bakarım. Onlar ayrılığı atlattı, kendilerine yeni hayatlar kurdu ama ben atlatamadım :-) Dediğin gibi bir sahne olursa benim duygular şelale olur.

      Sil
  3. Bence 10 seneye kalmaz bu iş :)))
    Biraz da vakit meselesi var tabi ki... Son düzlüğe bıraksaymışım nalları toplayacakmışım ben de, zira çok yoğun bir dönem geçirdim :/ İyi ki erkenden izlemeye başlamışım diyorum şimdi.

    Kocaman sevgilerimi yolladım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      bir dahakine ben de bir an önce bitirmeye çalışırsam başarabilirim. Daha zaman var deyip acele etmezsen sonradan başka başka işler çıkıyor.

      Çok keyifli bir etkinlikti. Umarım seneye daha güzel filmlerde buluşuruz :-)

      Sil
  4. Ailem Robotlara Karşı çok severek izlediğim ve bir o kadar da eğlendiğim animasyon filmlerinden biri, izlemeyenlere tavsiye ederim kesinlikle:)))
    Dont Look Up birkaç gün önce izledim, genel olarak beğendim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      ödüller belli oldu. Artık ilgimi çeken filmleri zamanla izleyeceğim. Bu sene de böyle oldu, umarım seneye bütün adayları ödülden önce bitirebilirim.

      Sil
  5. Don't Look Up severek izledim. The Power Of The Dog eksik yerleri yüzünden aşırı beğendiğim bir yapım olmadı, fena değildi ama o kadar adaylığı olmalı mıydı? Bence olmamalıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      bence de olmamalıydı ama bütün adayları izlemediğim için kesin yorum yapamıyorum. Belki kötülerin arasında iyi odur. Tabii eski Oscar adayı filmlerin görkemi, havası artık hiçbir filmde yok. Bu da beni bayağı üzüyor.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...